1.05.09 // KODE 9

אנו שמחים לארח בארץ את קוד-9,
אחד האנשים שאחראים להשתלטות תדרי הבאס על רחבות הריקודים של המאה ה-21.

למעשה, אנחנו שמחים לארח שוב את קוד 9 - שביקר בארץ פעמיים בשנת 2001-2002,
במסגרת ערבי ש.ל.ג המיתולוגיים בתמרז לאונג', אז ניגן גרסה דאבית ואפלה של 2-סטפ,
סגנון שכעבור כמה שנים החל להיות מוכר בתור דאבסטפ.
מאז הפך קוד 9 לאחד מהאנשים החשובים והמוערכים באלקטרוניקה העכשווית.

קודם כל, כמפיק מוזיקה, קוד 9 עזר לבסס את חתימת הצליל הראשונה של הדאבסטפ עם קטעים שיצאו באוספי "גריים" של ריפלקס, האוסף הראשון שב-2004 הביא לראשונה לקהל הרחב את הצלילים של הדאבסטפ. אחר כך, עם אלבום האמן שלו (ושל ספייס אייפ שתרם את הקולות),
"ממוריז אוף דה פיוצ'ר", נשברה מחיצה נוספת כשקטע
מתוכו כיכב בסצינת מפתח בסרט המד"ב הקודר
והמדובר של אלפונסו קוארון
"Children of Men".

כבעלים וכמנהל של הלייבל הייפרדאב, שפועל אמנם בתוך סצינת הדאבסטפ, קוד 9 המשיך לאתגר ולדחוף את גבולות הז'אנר לאיזורים בלתי ממופים, כשהוא משחרר בלייבל סדרה של קטעים שלא נשמעים כמו שום דבר אחר. לתוך הגרעין של האלקטרוניקה הבאסית נשפכו צלילים חדשים ומקצבים אחרים (היפ-הופ, האוס,פאנק, 8-ביט..). אולם ההישג הכי גדול של הלייבל, הוא האלבום האלקטרוני הכי חשוב של השנים האחרונות, "אנ-טרו" של בוריאל, אלקטרוניקה מרגשת שניזונה מנוסטלגיה אל תרבות הרייבים, חזיונות של עזובה עירונית ומקצבים מרוסקים שלא עוזבים את הראש. בשנה שעברה היה הייפרדאב הלייבל היחידי שאינו מתעסק בהאוס/טכנו שהופיע ברשימת הלייבלים החשובים של 2008 באתר רזידנט אדביזור.

הפעילות הזו, ביחד עם דוקטורט בפילוסופיה וספר שאוטוטו עומד לצאת על השימוש בסאונד כאמצעי לחימה
(Sonic Warfare),
הפכו את קוד 9 למבוגר האחראי של סצינת הדאבסטפ, ולאיש החזון של האלקטרוניקה הבאסית, זה שמסייע רבות בעיצוב הטעם ופתיחת האופקים המוזיקליים של רבים ממפיקי הדאבסטפ (הוא איש הקשר בין סצינת הדאבסטפ הבריטית לסצינת הביטים-וונקי של פליינג לוטוס וחבריו), שבדרך כלל נמצאים בשנות העשרים המוקדמות של חייהם.

ועם כל הקרדיטים העצומים האלה, אסור לשכוח שבשורה התחתונה, קוד 9 הוא די-ג'יי מצוין עם נסיון של כמעט 2 עשורים על העמדה. הוא אולי נמנע מלנגן את להיטי הדאבסטפ המובנים מאליהם ומתרחק מהצד ה"וובלי" של הז'אנר (לקרוא: "המסחרי"), אבל הוא יודע תמיד למצוא את האיזון בין מה שמרקיד למה שמעניין ומחדש, כשהסאב-באסים לא מפסיקים להרעיד את הסרעפת. קוד 9 לא ינגן רק דאבסטפ בסט שלו, אלא גם ביטים אחרים - ממקצבי היפ-הופ נוסח פליינג לוטוס, ג'וקר וסאם-איי-אם ועד מקצבי האוס וסוקה שמהווים את הבסיס לשגעון האחרון במוזיקה האורבנית הלונדונית העכשווית - פאנקי. ואל תתפלאו אם פתאום הוא יזרוק איזה שיר של פרינס לקלחת.

לכל מי שמתעניין במה שקורה היום במוזיקה, זה ערב שפשוט אסור לפספס.

מיקס משובח של אגוזי להורדה של קוד 9 וחבורתו:
www.botanika.co.il/Music/kode9hyperdubminimix.mp3

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.