23.10.09 \\ TYREE COOPER


כנראה שהכל החל באוסף תקליטי האר-אנד-בי של אמו, תקליטים שטיירי קופר היה מקשיב להם באדיקות בילדותו. בהמשך, בתור נער צעיר בצד הדרומי של שיקאגו גילה טיירי את אהבתו למוזיקת נשמה משנות ה60. הצעד הראשון היה להצטרף ללהקה בתור נגן חליל כשהיה בן 13.

שנתיים לאחר שסיים את הקולג' כבר היה קופר אחד מהדיג'ייז הפופולאריים והעסוקים ביותר בשיקאגו. באותו זמן שכנע אותו וינס לורנס מלהקת הגאראז'-פאנק "ג'סיז באנד" (הלהקה של ג'סי סונדרס) להקליט את הקטעים המקוריים שלו ולהפוך למפיק מוזיקלי.

מאותו רגע היתה זו רק שאלה של זמן עד שחתם על חוזה הקלטות עם לייבל האנדרגראונד של שיקאגו "די.ג'יי. אינטרנשיונל" – זה היה בשנת 1986 והסינגל הראשון הפך בן-לילה ללהיט אנדרגראונד במועדוני שיקאגו:

1986 - I fear the night


מיד אחריו הגיעו עוד להיטים שרבים מהם הפכו לקלאסיקות של שיקאגו האוס מוקדם ושנחשבים היום כחלק מאבני הבסיס של סגנונות כמו האסיד האוס וההיפ האוס.

1987 - Acid Over

more soulful mix

1988 - Hard Core Hip-House

1988 - Video Crash

1988 House Express


ב1989 חבר טיירי קופר לדיג'יי "פאסט אדי" סמית' בכדי ליצור גרסה חדשה של האוס בשילוב עם היפ הופ, מה שהפך אח"כ לז'אנר שנקרא היפ-האוס. המוזיקה הזו היתה מהפכנית באותן שנים והיא יצרה סערה ומחלוקת בסצינת ההיפ הופ, בעוד כיום – 20 שנה אח"כ – ווקלאס של ראפ בשילוב עם קצבי האוס נחשבים לדבר מקובל ומוכר בסצינת המוזיקה האלקטרונית העולמית.

הריליס שהתחיל את הכל ושנחשב עד היום לאחד מתקליטי ההיפ האוס החשובים בהיסטוריה..

1989- Turn Up The Base

1989 - Move your body

והנה סרט דוקומנטרי נדיר מאותה שנה (1989) על סצינת ההיפ האוס החדשה של טיירי, אדי, קייסי פלייט ועוד, אלה היו זמנים תמימים יותר:

http://www.youtube.com/watch?v=X2zNvBNTnHg

במקביל לסגנון החדש שפיתח, המשיך טיירי להפיק גם המנוני שיקאגו האוס ווקאלי ומרגש כמו-
1989 – Tonight !

כמו גם שילובים קסומים של הרמוניה ועומק של האוס קלאסי בשילוב עם אלמנטים של אסיד (מכונת הפלאים של רולנד - הטי.בי.303) , מוזיקה שחוצה את הגבולות בין דיפ האוס, אסיד ואפילו טראנס מוקדם של תחילת שנות ה90:

1989 - House music is my life

גם למדונה יש טעם טוב במוזיקה – הקטע המדהים הבא הופיע בסרט המפורסם שלה "במיטה עם מדונה" כשכוכבת הפופ ולהקת הרקדנים שלה נראים רוקדים לצלילי המוזיקה של טיירי על המיטה בבית המלון..

1990 - Mix masters In The Mix


וכך נשמע האסיד האוס/טכנו של טיירי באמצע שנות ה90:

1995 - Of Love Mystery



טיירי קופר נחשב כיום לאחד מהאומנים המשפיעים ביותר בסצינת ההאוס הבין לאומית. בהמשך שנות ה90 ואח"כ בשנות ה2000 המשיך להפיק קטעים נפלאים ולתקלט ברחבות בשיקאגו, ברלין (כיום הוא מחלק את זמנו במגורים בין שיקאגו לברלין) ועוד מועדונים ברחבי בעולם. ב2002 הקים את הלייבל שלו "סופה-דופה רקורדינגז" שתומך במוזיקה שהסאונד שלה מעודכן למאה ה21 אבל העיקרון מאחוריה נשאר אותו עיקרון של מוזיקת האוס אמיתית – שילוב של נשמה, גרוב עמוק וחם, אלמנטים של אסיד ונגיעות של היפ האוס כמו בקטע היפיפה הבא..

2005 Tyree Cooper - LOVE




ביום שישי ה23 לאוקטובר יגיע טיירי קופר לעמדת הדיג'יי בבלוק לסט שיקאגו, דיפ, אסיד והיפ-האוס על אחת ממערכות הסאונד הטובות ביותר בעולם כיום..

עוד יופיעו באותו ערב: שימי סוניק (סוליקו) שינגן את הגרסה שלו להיפ-האוס בסט שיכלול רה-אדיטים מקוריים מהפרויקט האחרון שלו שמשלב בין האוס לאקפלות היפ-הופ בהשמעת בכורה! (אסור לפספס ולכן כדאי להגיע מוקדם – הסט שלו יתחיל בחצות!)

וגם התקליטן היווני המסקרן – פוטיס דנוס בהופעה ראשונה בבלוק. תקליטן האוס שניגן כרזידנט במועדונים רבים במיקונוס עם הדיגיי'ז הגדולים ביותר בז'אנר כמו לואי וגה, קני דופ, דני קריביט ועוד..

יספק תמיכה רוחנית על העמדה – ירון טראקס הבעלים ואחד מתקליטני ההאוס הוותיקים ביותר בעיר.

פתיחת דלתות: 00:00

מחיר: 60 ₪/80 ₪

לרשימת ההנחות (הפעם יש רשימה!):

office@block-club.com

עוד טיפה מאת טיירי קופר. מתקלט בערב קלאסיקות שיקאגו (כן, גם בבלוק יהיה לו מיקרופון!) -

Look Back night

http://www.youtube.com/watch?v=jBGa9OgToCk

http://www.youtube.com/watch?v=njkzTwPx0Zk

טיירי עם עוד כמה חברים טובים מחבורת האולד סקול שיקאגו האוס:

http://www.youtube.com/watch?v=yMmIG3CoWzY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.