LARRY HEARD \\ 1.7.11

יום שישי 1.7.11
מועדון הבלוק, סלמה 157 תל אביב
03-5378002
מכירה מוקדמת 70 ש"ח, להזמנות במיסטר טיקט לחצו כאן

וגם בשסק, תדר, חומוס אבו דאבי.
בקופה 90 ש"ח

Legends: Larry Heard

האורח הראשון של ליין הלג'נדס במועדון הבלוק החדש הוא האב הרוחני הנערץ של כמעט כל תקליטן טכנו או האוס בעולם. התקליטים שהוציא משנות השמונים ועד ימינו הם מההכרחיים והמרגשים ביותר שנשמעו אי פעם על רחבת ריקודים, הוא אחראי על Can You Feel It קלאסיקת פארדייס גארג' שיצרה את הז'אנר שאנחנו קוראים לו היום דיפ-האוס, Washing Machine הקטע שצית את בריטניה בלהבת האסיד האוס ו-The Sun
Can't Compare ההמנון האופורי הגדול של שנות ה2000. מועדון הבלוק נרגש לארח שוב את לארי הרד, "מיסטר פינגרס", סנדק הדיפ האוס משיקאגו.

כשרואים אותו פנים מול פנים, קשה להאמין שמדובר באחד מהמוזיקאים המשפיעים ביותר של דורנו. הצניעות והאצילות של דמותו המבוישת של לארי הארד כובשות את כל מי שזוכה לפגוש בו אך גם מסתירות מאחוריהן אינטליגנציה חדה והבנה עמוקה של רחבת הריקודים על כל רבדיה - המוזיקלי, הקצבי והקהילתי. הרד, שמופיע במיטב מועדוני תבל, מהפנורמה-בר הברלינאי, דרך הפאבריק הלונדוני ועד למועדוני האנדרגראונד הקסומים והחבויים של יפן, היחיד מבין חלוצי ההאוס של שיקאגו שעדיין פורה גם היום (השמועה אומרת שיש לו עוד אלפי קטעים שלא התפרסמו מעולם, שמורים בסטודיו), יגיע בפעם השניה לתל אביב לעוד סט עמוק של של דיפ ואסיד האוס, טכנו, ג'אז וסול, שמכים הישר בבטן, ברגליים ובלב.

יותר מכל אחראי הרד להיות הראשון להכניס תחכום ג'אזיות עומק ואקספרמנטליות למוסיקת האוס ונחשב לאחראי הישיר להולדותו של הדיפ האוס.
הוא נולד ב1960 בדרום שיקאגו לזוג הורים זמרים ואספני תקליטי גוספל וג'אז שהדביקו אותו בחיידק המוסיקה, בנעוריו ניגן בכמה להקות מקומיות ועל כלי נגינה שונים עד שבוקר בהיר אחד פגש לראשונה בסינתיסייזר.
ב1984 הוא קונה את הסינתיסייזר ומכונת תופים הראשונים שלו ותוך כמה ימים מסיים לכתוב את יצירותיו הראשונות כמוסיקאי אלקטרוני "Mystery of Love," "Washing Machine," ו-"Can You Feel It" לימים מדובר בשלושה המנוני מועדונים חוצי יבשות.
אחד מחבריו לו השמיע את היצירות שהקליט בחדרו מפנה את תשומת ליבו שהמוסיקה המשונה שהוא הקליט נשמעת כמו מה שמתקלטים במועדון חדש בעיר שנקרא הWarehouse מקום שאז עדיין זר עבור לארי הרד הצעיר. לארי מגיע למועדון וזוכה להכיר את תקליטן הבית פראנקי נאקלס ובמיוזיק בוקס גם את רון הארדי, כש-Mystery Of Love ייצא לאור לראשונה הוא יהיה אהוב עליהם ועל קהלם עד כדי כך שגם פראנקי וגם רון יטענו שזה תקליט שהם בעצמם הפיקו.  
בין השנים 1986 ל-1988 שנותיו הראשונות של האוס כסגנון מוסיקה מקורי לארי הוא המפיק הכי חרוץ בתעשייה ומספיק להקליט עשרה סינגלים ואלבום אולפן של ההרכב שלו Fingers Inc. המוסיקה של ההרכב שכולל גם את רוברט אוונס ורון ווילסון הייתה ועודנה פורצת דרך, תכנותי התופים המכניים המגובים בבייס ליין דאבי המלווים שירת גוספל אמריקאית, זוכה כיום יותר מאי פעם לרנסאנס ואינספור מחוות ממפיקים דוגמאת Prosumer, Kink או Steve Bug. עד היום הוא הקליט יותר מעשרה אלבומי אולפן וקרוב לחמישים תקליטים, זה כבר 25 שנה שהוא לא מפסיק לחדש ולהעז עם צלילים ואסתטיקות מוסיקליות חדשות במנעד הנע מאסיד האוס לטכנו, ג'אז, אמביינט ואלקטרו.
בשנים האחרונות לארי מתגורר בממפיס טנסי, הרחק משגעת הבילויים של שיקאגו, את תיקלוטיו ברחבי העולם הוא בורר בפיצנטה מה שהופך כל מסיבה בכיכובו לאירוע היסטורי. בפעם האחרונה שהוא היה אצלנו הוא הוכיח שכמה שהוא אדם צנוע ומבויש הוא חיה רעה מאחורי הפטיפונים, עם זריחת השמש כשירד מהעמדה הוא השאיר אותנו עם פה פעור לב מצולק וכאבי גב, ואם זה היה תלוי בנו הוא היה מנגן כאן בכל סופ"ש.

כנראה הרגע המכונן ביותר של מוזיקת האוס מאז ומעולם:


עם זמר ההאוס הגדול של כל הזמנים רוברט אוונס


מהפנט – התקליט הזה שווה היום הרבה מאוד כסף ביד שניה:


מוזיקה מהשנים האחרונות::
The Sun Can't Compare

You Rock Me

When Summer Comes

Mercurian Funk


הרצאה וראיון עבור הרד בול אקדמי:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.