LEGENDS: JOE CLAUSSELL & YOSSI FINE

Thursday 5 April at The Block
LEGENDS:
 JOE CLAUSSELL
 :: Sacred Rhythm, Body & Soul :: NYC★
Featuring a special live bass show by
Yossi Fine
 :: ex-centric sound system
Local Support: Yogo & Ofri Goffer

ג'ואקין "ג'ו" קלאוסל נולד בברוקלין למשפחה פורטו ריקנית ענפה ובעלת שורשים מוזיקליים עמוקים. כיום הוא נחשב לאחת מהדמויות המשפיעות ביותר בסצינת הדאנס העולמית, אבל באמצע שנות ה90 הוא היה עדיין מפיק מוכשר ואנונימי והבעלים של חנות התקליטים הניו יורקית "דאנס טראקס". אחד מהלקוחות הקבועים של החנות המפורסמת היה לא אחר מפרנסואה קיי ששמע את ג'ו ממקסס תקליטים לעצמו והכיר מיד בכישרון הנדיר. פרנסואה התחיל במסע שכנוע עיקש והפציר בקלאוסל לבוא ולנגן ביחד איתו ועם דני קריביט במסיבה חדשה שהשניים תכננו במועדון הוינל בימי ראשון. אחרי סירובים רבים, הצליח פרנסואה לשכנע את קלאוסל להצטרף למסיבה הראשונה שהיתה מסיבת הוקרה לכבוד יום ההולדת של התקליטן האגדי ביותר בהיסטוריה של ניו יורק - לארי לאבן מהפאראדייס גאראז' שנפטר 4 שנים לפני כן. במסיבה הראשונה היו פחות מ50 איש אבל לפעמים דברים טובים מתחילים בקטן. שם הליין היה "באדי אנד סול" ובהמשך הוא הפך להיות לסמל של מוזיקת ההאוס האמריקאי, מותג שהוא כח רוחני שהשפיע על מאות מפיקים ותקליטנים ושמביא אלפי אנשים למסיבות בכל רחבי העולם. ג'ו הפך במהרה לכוכב הבלתי מעורער של המסיבות. קראו לו הקוסם - תקליטן רוחני שחי את המוזיקה בצורה טוטאלית.

אבל הקסמים של ג'ו לא נגמרו על הרחבה, הוא הפך להיות לבעלים של הלייבל "ספיריטואל לייף מיוזיק" ובהמשך הקים את הלייבל "סאקרד רית'ם מיוזיק" שהוציאו קטעי מופת של מוזיקה אלקטרונית אורגנית עשירה בהשפעות של מקצבים אפריקאיים, לטיניים וים תיכוניים שמגיעים לג'אז, האוס ואלקטרוניקה מגובה בכלים חיים - סאונד יחודי ומקורי לחלוטין שלא נשמע לפני כן. חלק מהמוזיקה הזו - כמו שתשמעו בהמשך - לא משאירה ברירה אלא להשתמש במילה גאונות.

אחד מהרמקיסים המפורסמים ביותר של קלאוסל הוא הדאון-טמפו מיקס לנינה סימון "פילינג גוד", מיקס שהיה האחראי הבלעדי להופעה המחודשת של השיר הנפלא של סימון ונתן השראה לעשרות מיקסים נוספים שבאו אח"כ. זה היה גם הפרוייקט הראשון שבו שיתף קלאוסל פעולה עם עוד מוזיקאי גדול: הבסיסט יוסי פיין שניגן והפיק עשרות אלבומים ועבד ביחד עם אגדות כמו בריאן אינו, גיל אוונס, דיוויד בואי, לו ריד, סטנלי ג'ורדן ועוד. פיין, שגר באותה תקופה בניו יורק, לא אהב מוזיקת האוס. כשחבר הזמין אותו למסיבת "באדי אנד סול" בוינל הוא שמע לראשונה את קלאוסל מתקלט ובעקבות החוויה התאהב בז'אנר ואף התחיל לתקלט בעצמו. השניים התחברו ועבדו ביחד על עשרות קטעים בהם פיין מנגן את הבס ולעיתים גם לוקח חלק בהפקה המוזיקלית.

הרעיון לשלב בין שניהם על במה אחת לג'ם לייב, הוא רעיון שאנחנו מדברים עליו כבר כמה שנים. ביום חמישי ה5 באפריל, יום לפני ליל הסדר, אתם מוזמנים לחגוג איתנו סדר מוקדם בבלוק עם שני מוזיקאי ענק שהחיבור ביניהם באולפן כבר הוליד ניצוצות של קסם בלתי נשכח וזו הפעם הראשונה שהם מופיעים ביחד על במה אחת.

את הערב יפתחו יוגו ועופרי גופר, אח"כ יעלה יוסי פיין עם הבס והאפקטים להופעת סולו של לופים קוסמיים מהפנטים ומיד אח"כ יצטרף אליו ג'ו כדי להתחיל את המסע אל מעבר לקשת.

פתיחת דלתות: 23:30

מספר מוגבל של כרטיסים במכירה מוקדמת ב70 ש"ח בלבד במקומות הבאים:
שסק לילינבלום 17
חומוס אבו- דאבי- קינג ג'ורג' 81
ומיסטר טיקט
http://misterticket.co.il

לחברי מועדון הבלוק - 60 ש"ח לאורך כל הערב + צ'ייסר חינם (ניתן לרכוש כרטיס חבר בקופה)

חג שמח!

הרמיקס לנינה סימון שהתחיל את העבודה של ג'ו ושל יוסי ביחד:


כמה דוגמאות נוספות לוירטואוזיות המוזיקלית של קלאוסל:

קלאסיקה:


Monday Michiru - Higher (Joe Claussell Spiritual Life Mix)


רמיקס נפלא להרבי הנקוק:


Electric Africa


יצירה מוזיקלית על זמנית (שימו לב מה קורה מדקה 5:30 בערך ועד הסוף..):


Je Ka Jo:


Lucumi


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.