PROP4G4ND4 // DJ KARIZMA // 17.5.12


מועדון הבלוק וסטריט פרינט מתרגשים להציג:
יום חמישי, ה17 למאי 2012.
פרופגנדה, מעצב הבית של המועדון, מגיע בפעם הראשונה לישראל! תערוכת אמנות מיוחדת + מסיבה:

PROP4G4ND4 RETROSPECTIVE EXHIBITION
+ Legends feat. KARIZMA
(
KOHESIVE PRODUCTIONS :: BALTIMORE, USA)

זה היה בתחילת אפריל 2009 כשפוסטר למסיבה במועדון הבלוק עם דיג'יי ואדים מנינג'ה טיון, לונדון, נתלה על לוחות המודעות של שינקין, קינג ג'ורג' ויהודה הלוי ועורר סקרנות בין העוברים ושבים. זה היה פורטרט קריקטוריסטי מתוחכם שהורכב ביד אומן, תוך שימוש חדשני ורענן בטכנולוגיות מחשב ובשילוב צבעים מדויק וטיפוגרפיה מושלמת. אבל מעבר לכל אלה, זו היתה שפה עיצובית חדשה שעוד לא נראתה כמוה בתל אביב ושהצליחה לבלוט מעל לכאוס התמידי של פוסטרים למסיבות שתלויים מעל לכל קיר ושמהווים חלק כל כך בלתי נפרד, לחיוב ולשלילה, מהאסתטיקה העירונית היום-יומית של כולנו. הפוסטר של דיג'יי ואדים היה רק הסנונית הראשונה מתוך סדרה ארוכה. תוך מספר חודשים לא היה אדם בעיר שלא הכיר את השפה הויזואלית החדשה. הפוסטרים של הבלוק הפכו להיות לשיחת העיר ולנושא לאין ספור דיונים בעד ונגד. הם הופיעו בפרסומות בטלוויזיה, בתמונות בעיתונים, בעבודות גמר של סטודנטים לאומנות, הם הועתקו, חוקו, ואפילו זכו לכמה מחוות רשמיות, הם הוזמנו במיוחד על ידי אנשים שרצו להפתיע את בני או בנות זוגם במתנת יום הולדת ונתלשו מקירות העיר בידי אנשים שהיו פשוט חייבים להשלים את האוסף הפרטי שלהם. התחכום, החדשנות והאסתטיקה של העבודות לא השאירו אף אחד אדיש והפכו את הקו החדש לאחד מהבולטים ביותר בנוף האורבני התל אביבי.

גם אנשים שכלל לא קשורים לחיי הלילה מכירים את הפוסטרים של הבלוק אבל רק מעטים מכירים את הסיפור שמאחורי הקלעים ויודעים שכל העבודות האלה עוצבו על ידי אמן יווני צעיר בשם טראסיבולוס טזפסידיס הפועל תחת הכינוי פרופגנדה. אדם שמעולם לא היה בישראל, שאף אחד לא יודע איך בדיוק הוא נראה כי כמעט ואין תמונות שלו ברשת ושכל העבודה מולו נעשית אך ורק דרך המייל, ללא פגישה פנים מול פנים או שיחת טלפון אחת. ובכל זאת, העבודה איתו, שהחלה בעקבות חיפוש תמים בגוגל, הפכה להיות לחברות אמיצה של שנים שמבוססת על ערכים אסתטיים ורוחניים משותפים ועל אהבה גדולה לחיי הלילה ולמוזיקה. חברות שמתפרסת על פני אלפי מיילים שמקפלים בתוכם עשרות וויכוחים, שיחות פילוסופיות, מאות סקיצות וגרסאות שונות, מכתבים מרגשים, מכתבים משמחים ומכתבים עצובים. קשר שקשה להסביר אותו במילים כי איך אפשר באמת להסביר את הרגע בו תמונה אחת מצליחה לבלוט מעל לכל אלפי הגירויים הבלתי פוסקים בעולם כל כך רווי ומפוכך ולדבר בשפה שונה, ברורה ועוצמתית עד כדי כך שהיא מעלה דמעות בעיניים ומצליחה לגשר בין ארצות ואנשים?

אחרי שלוש שנים של עבודה משותפת, אנחנו מתרגשים להודיע שפרופגנדה יגיע בפעם הראשונה לישראל להשיק תערוכה של יצירותיו כאן בחלל הסקוואט של מועדון הבלוק!

התערוכה אשר הופקה בשיתוף עם עמותת לצאת מהקופסא ובמסגרת פרויקט ה-street-print תציג עבודות שנעשו במשך השנים למועדון, עבודות נוספות ופוסטרים שעוצבו למועדונים אחרים בעולם כמו דג'ון בפאריס או ברגהיין והפנורמה בר בברלין, כרזות להופעות ג'אז ביוון, עבודות פרטיות, עיצובים בנושאים סביבתיים, חברתיים, פוליטיים ועוד. העבודות יוצגו על פני קופסאות אור שנבנו במיוחד לקראת האירוע. בנוסף, יחשפו לראשונה שיטות העבודה המיוחדות בהן משתמש פרופגנדה, ניתן יהיה לרכוש עבודות עם חתימתו וגם לדבר איתו פנים מול פנים :) אוצרי התערוכה: הילה כהן-שניידרמן ומועדון הבלוק.

בערב נחגוג גם את יציאתו לאור של הספר החדש "תרימו"- פליירים והזמנות בתרבות המועדונים הישראלית: רטרוספקטיבה ויזואלית, 1991-2012”. הספר בעריכתו של ניסן שור מציג פוסטרים ולפליירים מ 20 שנה של חיי הלילה בעיר והופק במסגרת פרויקט street-print..

ואם כל אלה לא מספיקים, הרי היה ברור שכשפרופגנדה מגיע לישראל, הבלוק יהיה חייב לארגן לו מסיבה שלא תישכח ולכן החלטנו להזמין את אחד מהתקליטנים הוירטואזים והמבריקים ביותר שאנחנו מכירים, מישהו שיוכל להשתוות לתחכום ולאלגנטיות של פרופגנדה בתחום הויזואלי עם אמירה מספיק מקורית וחזקה בתחום המוזיקלי. השם הראשון שעלה היה גם השם האחרון: תופעת הטבע, האיש שמגדיר מחדש את המושג תקליטן, המפיק, הרמיקסר, פורץ הגבולות ויוצר הז'אנרים - קריס קלייטון, הידוע בכינוי: קאריזמה.

ג'יילס פיטרסון הגדיר אותו בתור "משהו שכל אוהב מוזיקה חייב לחוות לפחות פעם אחת בחיים", הקהל בבלוק הקודם אמר עליו שהוא "הדיג'יי הטוב ביותר ששמענו אי פעם" והתקליטנים המקומיים שהסתובבו המומים ברחבה או מקובצים מסביב לעמדה בעיניים מזוגגות, עוקבים אחרי כל תנועה שלו על הקומפקטים, הצליחו למלמל רק משהו לא ברור על פרישה מתקלוט.

לפעמים תמונה אחת שווה אלף מילים ובמקרה הזה קליפ אחד שווה עשרת אלפים:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=142789946727&oid=241551178188
רגע מונומנטלי במסיבה של קריזמה בבלוק הקודם (שימו לב לתגובות!). מי שלא היה שם, יכול להיעזר בהסבר בתחתית הדף הזה.

סט נפלא לחימום: http://www.mixesdb.com/w/2011-09-26_-_Karizma_-_FACT_Mix_286
פרטים נוספים על קריזמה ולינקים לקליפים ממסיבות ולהפקות מקוריות בדף האירוע הראשון בבלוק הקודם:
http://www.facebook.com/events/261470275012/
בנוסף ינגנו יוגו ואביחי פרטוק.

התערוכה תתקיים בחלל הסקוואט (דרך הכניסה הראשית של המועדון)
פתיחת דלתות: 22:00
הכניסה לתערוכה חינם
בשעה חצות יפתח החלל הראשי והמסיבה תתחיל!
מחיר: 60 ₪
לכרטיסי חבר: 40 ₪ לאורך כל הערב + צ'ייסר חינם + כניסה נפרדת. ניתן לרכוש כרטיס חבר בקופה.
לרכישת כרטיסים במיסטר טיקט לחצו כאן

* הסבר לקליפ:קריזמה מנגן שני ערוצים. בערוץ אחד לופ של תופים שחוזר על עצמו, ובערוץ השני את האקפלה (שירה בלבד) של מייקל ג'קסון מהשיר:ROCK WITH YOU ואז הוא מנמיך את הערוץ של האקפלה ומתחיל לעבוד בתוך האוזניות. הוא לוקח את המשפטand when the groove is dead and gone...מהשיר המקורי ומחלק את ההתחלה שלו לשלושה חלקים and when groove הוא ממפה כל אחד משלושת החלקים האלה לכפתור אחר בקומפקט דיסק, מכוון את זה ומנסה את זה בתוך האוזניות ואז מעלה את הערוץ מחדש, רק שהפעם זה הוא שמנגן את המילים של מייקל כמו על סמפלר, יוצר מחדש את הקטע המקורי בקצבים משלו, ומעיף את הקהל לעולם אחר באחד מהרגעים הכי מטורפים, מוזיקליים ווירטואוזיים שאנחנו זוכרים במועדון אי פעם. קליפ שהפך לקאלט. עד היום יש אנשים שקשה להם להעביר יום בלי צפיה אחת לפחות:)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.