MICHAEL MAYER & KODE 9 // 29.8.13

כמו בכל שנה אנחנו יושבים וחושבים מה יהיה ליינאפ ראוי לשיתוף הפעולה המסורתי בין הבלוק לתדר, וכמו בכל שנה, הדיון הזה הופך די מהר לויכוח בין אנשי הבאסים והביטים לאנשי ההאוס והטכנו. לרוב אנחנו מתפשרים על די.ג'יי מעולה שמנגן קצת מזה וקצת מזה (ע"ע ג'יילס פיטרסון), אבל השנה החלטנו ללכת על כל הקופה עם דאבל בוקינג שיספק פחות או יותר את כל מי שיש לו אוזניים. קבלו את קרב הסגנונות הגדול: בבלוק - מייקל מאייר, ראש הלייבל קומפקט ודי.ג'יי מטורף. בסקוואט - קוד 9, ראש הלייבל הייפר-דאב, נביא ופילוסוף הבייס מסקוטלנד. זה יצא קצת יקר אבל לפחות הפסקנו להתווכח.


The Block & TEDER present
4X4 vs. BASS

4X4 Floor
MICHAEL MAYER
:: Kompakt, Cologne
Zidan
Partok

Bass Floor
KODE 9
:: Hyperdub, Glazgo
Amir Egozy
Walter

Tickets: 70-90 Nis
For Club Members: 60 Nis + Free Chaser
Online PreSale: http://bit.ly/13BXiFP

================================

בין שני הענקים הללו, כל אחד בתחומו, אין כמעט קשר מוזיקלי. אבל שניהם, מעבר להכל, אנשי חזון. אחד פועל בתוך הספרה של האוס וטכנו אבל נע בכל רגע בין פופולריות ואליטיזם, בין מיינסטרים ואלטרנטיב, בין מינימליזם ארטיסטי ומקסימליות פרועה. השני שייך לדור המייסד של הדאבסטפ, אבל בזמן שחבריו השתוללו עם קריירות פופ וספרו את הדולרים, בילה את זמנו בכתיבת ספרים על הפילוסופיה של סאונד ובטיפוח כשרונות הזויים תחת המטרייה של הייפר-דאב. כל אחד מהם הוא דמות ייחודית, משפיעה ומלאת המצאה שבזכותה שאטה המוזיקה האלקטרונית קדימה בעשרים השנה האחרונות. הערב הזה הוא מחווה לשני הענקים האלה.

MICHARL MAYER

מייקל מאייר גדל ביער השחור. אי שם באייטיז, התגורר לידו שכן שעבד בתור די.ג'יי ומעצב תאורה. לא ידוע מה ראה אותו שכן בעיניים של הילד הגרמני הצנום, אבל הוא נתן לו קסטה עם כמה קטעים, ואחר כך גם הגניב אותו למועדון שבו עבד. באמצע המועדון היתה בריכה עם מגלשות מים. לצדה היה כלוב ובתוכו אריה חי. הרמקולים העצומים ירו מלודיות דרמטיות ומתוקות של איטלו-דיסקו, והרחבה התפוצצה לרסיסים. מיכאל בן ה-14 חווה התגלות. "התמונה של האיש מאחורי עמדת התקלוט נצרבה לי בזיכרון", הוא נזכר שנים מאוחר יותר. "ידעתי מיד שזה מה שאני רוצה לעשות". 

בתחילת שנות התשעים עבר מאייר לעיר קלן, שם הקים את הלייבל קומפקט שחגג השנה עשרים, עם כמעט קרוב לחמש מאות רליסים, מתוכם כמה מהאלבומים החשובים של השנות התשעים והאלפיים. היום קומפקט הוא ללא עוררין אחד מהלייבלים המשפיעים, המגוונים והיציבים באירופה, מאלו שלא נסחפים אחרי טרנדים אלא מגדירים תקופות וז'אנרים בעצמם. בעשרים השנה שעברו מאז, הגיע מאייר למעמד של תקליטן-על שאת הסטים הנרטיביים שלו מלמדים בבתי הספר למוזיקה. הוא קידם ונתן גב לאמנים כמו מתיאס אגויו, קוצה, הו מייד הו, גאסגאס וגיא בוראטו, הוא רקח רמיקסים לשמות כמו דפש מוד, מובי והפט-שופ-בויז והיה אחראי למה שגם ה"רזידנט אדוויזר", גם ה"פיטצ'פורק" וגם ה"פאקט", הכתירו בתור אחד מהמיקסים הטובים ביותר של שנות האלפיים.

מהמסעות המוזיקליים המהפנטים של מיכאל מאייר תוכלו להתרשם בלינקים למטה, ביניהם סט מושלם של 12 שעות שהוא ניגן במסיבת ההשקה לאוסף ה-12 של קומפאקט. הסט הספציפי הזה ממחיש את הגדולה של מאייר לא רק כי הוא ניגן 12 שעות ברציפות (!), אלא בעיקר בגלל הוירטואוזיות הקוסמית בה הוא משלב ישן וחדש ונע מאמביינט למינימל, לדיפ, לניינטיז האוס משיקגו וניו יורק, טכנו, אסיד האוס, אולדסקול היפ הופ ועוד ועוד. הבנתם את הרעיון. 

"לדי.ג'יי יש אחריות", אומר מאייר. "הוא צריך לבדר, אבל לא להוריד את הסף של הקהל. להיות חתרני ולהרקיד עם מוזיקה שאף אחד לא היה חושב לשמוע במועדון". המסע ביער השחור יתחיל ב1 בלילה ואף אחד לא יודע איזה חיות פרא נפגוש בדרך.

<< מוזיקה >>

מגה-סט. כל 12 השעות המדוברות לעיל, מסע קוסמי בנבכי ההיסטוריה של המוזיקה האלקטרונית

ומה אתם חושבים שהבוילר רום שלו לא מופתי? מופתי

הרליס הראשון והעל זמני של מאייר בקומפקט

I am your speaker. speaker. speaking to you.
i'm not a talker. i'm a speaker. speaking to you.
and while you are talking. you're just talking.
talking to your sssssssssssssself.

רצועת הנושא מהאלבום היפייפה שלו משנה שעברה

+++++

KODE 9

סטיב גודמן, הוא קוד 9, התחיל את הקריירה שלו עם משיכה לסאונד העשיר והסמיך של דאב ורגאיי. בתחילת שנות ה- 90, ביום שהוא מתאר כיום הכי חשוב בחייו, הוא נסע מעיר הולדתו גלזגו למסיבה באדינברו וגילה לראשונה את הצלילים של הג'אנגל שכבש באותם ימים את הממלכה הבריטית.

רוב הדי.ג'ייז, בשלב הזה של הסיפור, התחילו לחסוך כסף עבור זוג פטיפונים, אבל אצל קוד 9 האפקט הראשוני היה לצאת ולחקור עד תום את התרבות שממנה נולד הג'אנגל. לאחר מחקר אקדמאי מעמיק שנגע באפרו-פיוטריזם, פוסט מודרניות ורייב קאלצ'ר, הוא חפר בספריות כדי לגלות את השורשים ופיתח תאוריה מורכבת בקשר למקום של סאונד ומוזיקה בתרבות האנושית. ללא ספק מדובר בבחור יסודי.

בסוף שנות התשעים עבר גודמן ללונדון וקנה לעצמו שם כדי.ג'יי פורץ דרך וכחבר מרכזי בחבורה המצומצמת שהביאה לפריחת הדאבסטפ המקורי והמעושן כחלק מערבי "פורוורד" בעיר.

אף אחד לא באמת ידע איך לאכול את קטעיו הראשונים של קוד 9 כמפיק ולמרות שזכה להכרה גדולה בסצינה המוזיקלית המתפתחת של סוף עידן הגריים, מהרגע הראשון הוא נחשב לעוף מוזר. אלא שהשילוב הזה בין הכרה רחבה בסצינה מוזיקלית מתפתחת וגישה פילוסופית פורצת דרך, הצליחה איכשהו להציב את הדוקטור מגלזגו בדיוק במקום שרצה להיות בו ואיפשרה לו להרחיב גבולות מוזיקליים תחת החממה של הייפרדאב שאותה הקים, ובאותו זמן גם לזכות לחשיפה עולמית עצומה שגרמה לתוצרת הזאת לחלחל ולהשפיע על דור שלם של יוצרים.

ב-2009 הוא הוציא את ספרו "Sonic Warfare: Sound, Affect, and the Ecology of Fear" מסה שפורסת את המשנה הפילוסופית שלו וזכתה להשוואות לספריו האגדתיים של דוויד טופ ברמת המורכבות והחזון שלה. בין כל אלה הספיק קוד 9 להוציא גם שני אלבומי מופת ולחשוף לעולם עשרות יוצרים פורצי דרך בראשם בריאל המיסתורי. כדי.ג'יי, קוד 9 ממשיך את המסורת של ערבי <

<< מוזיקה >> 

הנה שני סטים מעולים - 
סט של קוד 9 יחד עם הסופר סטאר של הלייבל שלו בריאל (יש מצב שבעצם מדובר באותו בנאדם?)

שעתיים של אסנשיאל מיקס שנוגעות בכל ז'אנר אפשרי

וקטעים -

===============================
שימו לב:
* העישון מותר בלאונג' בלבד. עזרו לנו לשמור על אוויר נקי.
* הצילום עם פלאש אסור ברחבי המועדון.
* כרטיסי חבר (להנחות, צ'ייסרים חינם ועוד) ניתן לרכוש בקופת המועדון ב-50 שקל. 
* חניון חינם עם אבטחה של הבלוק נמצא בצמוד לתחנת הדלק. הכניסה אליו מרחוב השלכת.-- 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.