Agoria & Surgeon // 26.9.13

רגע לפני שהחגים נגמרים והמציאות חוזרת לשלוט ביקום, הבלוק גאה להכריז על גיחה אחרונה לכוכבים; מסיבת אודיסאה בחלל 2013 בניצוחם של שני טייסי חלל וירטואוזיים מצרפת ומאנגליה שיטיסו את הרחבה לעננים, מעבר לאטמוספרה והחוצה אל מרחבי הגלקסיה האינסופיים.

==================================================
A Space Odyseey at The Block
Agoria (Different, Infine, Planet E :: Lyon)
Surgeon (Dynamic Tension, Tresor :: Birmingham)

Local Support by
Shlomi Zidan and Avihay Partok

Tickets: 70 Nis + Free Chaser for Club Members
Presale - 80 Nis :: at the door - 110 Nis
==================================================

את המסע בין הכוכבים יפתח אחד מאנשי המפתח של הסצינה האלקטרונית העכשווית, בהופעת בכורה במועדון, סבסטיאן דבאוד, המוכר יותר בשם הבמה: אגוריה. מי ששמע את ענק האלקטרוניקה הצרפתי יודע שמדובר בדיג'יי-על שמלהטט בין אינסוף מימדים מוזיקליים ושהמטאפורפוזה האפית שלו לדאב, אסיד, אלקטרו, האוס וטכנו, מותחת את גבולות הז'אנרים וגורמת גם לאנשים נורמטיביים לחלוטין לאבד את תחושת הזמן והמרחב ולרחף חסרי משקל כמו אסטרונאוטים בדרכם למאדים.

בצלילים זה נשמע אפילו יותר משכנע (קלאסיקה של אגוריה עם לחישות סקסיות במיוחד מאת קארל קרייג):

אגוריה, שמגיע לבלוק מיד לאחר הופעה בפסטיבל וויר בטוקיו, לצד סוון ואת' וג'ורג'יו מורודר, הוא מוזיקאי מקורי והרפתקן בעל יכולות הפקה טכניות נדירות, שלא מגביל את עצמנו לעולם אחד בלבד. מעבר להיותו דיג'יי, מפיק ויוצר, הוא ממקימי הלייבל האוונגארדי Infine, ייסד את פסטיבל Nuites Sonores למוזיקת אינדי אלקטרונית והוא גם אמן חזותי מצליח ומוערך.

כבן לאמא זמרת אופרה שלימדה אותו פסנתר ותאוריה ולאבא שהציף את הבית באלבומים של בריאו אינו, נקודת המוצא של אגוריה מגיעה מהמתח שבין החינוך הקלאסי מהבית לבין תרבות המועדונים והרייבים המחתרתיים, מתח עליו הוא מקפיד לשמור גם ברחבה בעזרתה של פנורמת מוזיקה עשירה ומלאה בצלילים אורגניים, באיזון מדויק בין חום לקור, ובין אור לחושך. למוזיקה אלקטרונית הוא נחשף כבר כשהיה בן 12, כששמע ברדיו את Good Life של Inner City ועוד באותו אחר הצהריים, החל לשטוף מכוניות בשכונה כדי לחסוך כסף ולקנות את התקליט. כיום, לאחר ארבעה אלבומי אמן, אינספור ריליסים ואלבומי סט שנכנסו לפנתיאון הקלאסיקות בסונאר, פאבריק ועוד, הופעות לצד אגדות כמו ג'ף מילס, ריצ'י הוטין וסטים בק טו בק עם קארל קרייג, ביסס את עצמו אגוריה כאחד מההדליינרים הנחשקים ביותר בסצינה, כשאין פסטיבל אלקטרוני משמעותי שיכול להרשות לעצמו לא להכניס אותו לליינאפ. כשאנחנו רק חושבים על הקטע שלו עם קארל קרייג מתנגן במערכת של הבלוק, אנחנו כבר רואים את הכוכבים.

את האורח השני של הערב אנחנו נרגשים לארח בפעם הראשונה בישראל, נביא הטכנו האנגלי, האיש והאגדה - סרג'ן, שגם הוא צפוי להגיע חד מתמיד, מיד אחרי הופעה בפסטיבל מינט, לצד ג'ף מילס ומרסל דטמן. אנתוני צ'יילד, הידוע בשם סרג'ן, שמפריצתו ב1995 כאחד מהמפיקים המחוננים של התקופה, לא הפסיק להתפתח ולחתור קדימה, הצליח להשיג את מה שלא הרבה אמנים זוכים להשיג במהלך הקריירה; הוא הצליח להישאר רלוונטי באותה המידה ואולי אף יותר, עבור דור חדש של בליינים שחלקם עוד לא נולדו כשהוא כבר קנה את מכונת התופים הראשונה שלו בברמינגהם. דרך רזידנסי של שלוש שנים במועדון הטרזור הברלינאי, שישה אלבומי אמן, עשרות ריליסים מקוריים, מאות רמיקסים, ובשנים האחרונות גם הופעות בלתי נשכחות במועדון הברגהיין, הצליח ה"מנתח" הבריטי המוכשר לקבע את עצמו בתור סמל טכנו בינלאומי, וזאת למרות שהוא מעיד על עצמו שהוא בכלל לא מנגן את הז'אנר, אלא משייט סביב השוליים האפלים והמרתקים שלו.

אם אגוריה מדגדג ומענג את האינטלקט המוזיקלי, הרי שסרג'ן מכוון ישר לקרביים. הסאונד שלו מחוספס, קשוח וחייתי, את הקיק סנר המסורתי הוא מעיף לטובת סווינג וגרוב שדוהר קדימה, את הסנר מייבא מעולם המטאל ומעל הכל מלביש צלילים הרמוניים, חיתוכים ופליפים מהירים. סרג'ן מרסק תבניות מלודיות שמעוררות תגובה אינסנקטיבית של הגוף: לזוז.

וזה אומר שבסביבות אמצע הלילה הזה, אל תתפלאו אם תמצאו את עצמכם מרחפים למעלה על קרני הלייזר, בדרך לפליקרים בתקרה, כשהצלילים המכושפים האלה יצאו מהרמקולים (שיתוף פעולה של סרג'ן עם הדור הבא של הטכנו הבריטי, Blawan):

"אני מתרגש ממוזיקה וממש רוצה לחלוק את זה עם אנשים", מספר סרג'ן בראיון, "במועדון, ככל שאנשים ישאירו את הציפיות שלהם בדלת ויהיו פתוחים יותר לחוויה, כך היא תהייה יותר חזקה. אני מוצא המון דמיון בין תקלוט והיפנוזה והשאיפה שלי בסטים היא שהאנשים יתנתקו מהמודעות ויתחברו אליה ממקום אחר".

ביום חמישי ה-26 בספטמבר מהשעה 23:30 ועד הבוקר, אגוריה וסרג'ן יטיסו את מערכת הסאונד של הבלוק לכוכבים ויזכירו לכולנו שבחלל, אף אחד לא יכול לשמוע אותך צורח.

את הערב ילוו שני תקליטנים מקומיים שגם הם כבר הטיסו מספר מעבורות חלל בהיסטוריה שלהם:
שלומי זידן ואביחי פרטוק.

לינקים:

אגוריה: 

את האלבום הראשון שלו, פותח אגוריה עם אמירה שתלווה אותו לאורך כל הקריירה:
Think Different!

הלחישות המפורסמות של קארל קרייג' מתוך Impermanence, האלבום הרביעי של אגוריה מ-2011 

המיקס של אגוריה ל Kid A שהתארחה אצלו ב-Impermanence. אגוריה גם הפיק לה את אלבום הבכורה

האלבום האחרון של אגוריה מלפני שנתיים במלואו, תעשו פליי ותבינו למה המוזיקאי הזה הוא הרבה יותר מדי.ג'יי או אמן אלקטרוני

80 דקות של טירוף על נהר הסיין, סט של אגוריה מהפסטיבל Rock en Seine של 2012 בה הציג את המפלצת האודיו ויזואלית שבנה, העזרתה הוא שואף להגיע למהות המזוקקת של המוזיקה האלקטרונית, כשהדיג'יי הוא רק חלק מהשואו -

סרג'ן:

1997 אחד מעשרות התקליטים שהוציא בטרזור, ההשפעה של ג'ף מילס ניכרת -

קטע מהאלבום שלו מ- 2011, אחד האלבומים הטובים והיפים בכל הקריירה הארוכה שלו,
מותח את הגבולות פעם אחר פעם - 

וקטע נוסף מהאלבום הזה, עם קליפ משוגע לא פחות מהמוזיקה - 

שיתוף הפעולה הסופר מוצלח שלו עם Blawan מתחילת השנה - 

סט מהברגהיין 2012, לוהט -

והבוילר רום המשוגע שלו, ניתוח לב פתוח:


===============================

מועדון הבלוק
סלמה 157, התחנה המרכזית, תל אביב

הבלוק בפייסבוק https://www.facebook.com/blockclubtlv
הבלוק בטוויטר https://twitter.com/TheBlockTLV
הבלוק באינסטגרם theblocktlv

שימו לב:
* העישון מותר בלאונג' בלבד. עזרו לנו לשמור על אוויר נקי.
* הצילום עם פלאש אסור ברחבי המועדון.
* כרטיסי חבר (להנחות, צ'ייסרים חינם ועוד) ניתן לרכוש בקופת המועדון ב-50 שקל. 
* חניון חינם עם אבטחה של הבלוק נמצא בצמוד לתחנת הדלק. הכניסה אליו מרחוב השלכת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.