CASSY // 3.10.13


סיפור הסינדרלה של קתרין בריטון, הידועה בשם קאסי, הוביל אותה מבירת המוזיקה הקלאסית של אירופה, עד לרזידנסי במועדונים הנחשבים בעולם, ולמקום בולט ברשימת "25 הדי.ג'יים ששולטים בכדור הארץ" שפרסם הרולינג סטון, אי שם בין ג'יימס מרפי ודאפט פאנק. קאסי מגיעה לבלוק בשיאה: חודש אחרי שחתמה על פאבריק 71, האחרון ברשימת המיקסים של המועדון הבריטי האגדי, אותו סיכם הרזידנט אדבייזר במילים "אין ספק שקאסי יודעת מה היא עושה". אנחנו חותמים על כל מילה.

Cassy
 (Perlon, Cocoon :: Berlin)

Local Support by Anna & Yogo
Smoking Lounge: Adi Shabat & Liat Kottick

TICKETS: 60 Nis + Free Chaser for Club Members
Presale - 70 Nis | at the door - 100 Nis

Doors Open: 23:30

אחת מהקריירות המפתיעות בסצינה התחילה כשהוריה של קאסי – אמא אוסטרית ואבא מהקריביים – החליטו לעקור מדרום לונדון הגרובית לווינה השמרנית. הילדה המתולתלת והכהה היתה חריגה בנוף הסנובי של אוסטריה בשנות השמונים. תחושת הזרות הולידה אצלה אופי מברזל וטעם מקורי, שכעבור כמה עשורים יעזרו לה לככב בסצינה שנותרה בעיקר גברית. קאסי למדה מוזיקה, נגינה ומשחק, וחלמה על קריירה על הבמה. לעולם האלקטרוני היא הגיחה בפעם הראשונה דווקא בתור זמרת, ב-‘Music Takes Me Higher’ של Autorepeat, לפני שאלקטריק אינדיגו שכנעה אותה גם להתחיל לתקלט.

ההמשך, כמו שאומרים, הוא היסטוריה. אחרי כמה גיגים ושיתופי פעולה מוצלחים, עברה קאסי לברלין, שם הפכה לרזידנט של הפנורמה בר ואף הוציאה את המיקס הראשון של המוסד הברלינאי (פנורמה בר 01). במידה רבה, זה היה האלבום שהגדיר את "הסאונד של הפנורמה".

אחרי פתיחה כזו לא פשוט לעוף גבוה יותר, אבל קאסי המשיכה להדהים את כל מי שפגש ושמע אותה. מהר מאוד היא התחילה לעבוד עם מפיקי-על כמו ריקארדו וילאלובוס, לוצ'יאנו, סטיב באג ומתיו ג'ונסון. פרט לפנורמה, היא הפכה לרזידנט של – שימו לב לרשימה - טראו האמסטרדמי, רקס הפריזאי, סירקו לוקו באיביזה (מהרזידנסיז הנחשקים באירופה) וכעת אאוטפוט הניו יורקי.

את הטכנו של קאסי אי אפשר להכניס לשום קופסה. "טכנו היה תמיד דבר כל כך מגוון", היא אמרה לדי.ג'יי מגזין לקראת סט בק-טו-בק שלה עם קארל קרייג. "הוא יכול להיות אינטלקטואלי, נסיוני או חד וחשוף. טכנו לא קשור להיצמדות לאיזה סגנון אופנתי. הוא נשאר מה שהוא כי הוא מיסתורי, טהור".

גם קאסי היא חתולה מיסתורית. בפנורמה בר היא תעלה בבוקר, כשהתיירים עוזבים והקהל המקומי רוצה לשמוע די.ג'יי עם חזון וותק. בסטים שלה אפשר לשמוע את ההשפעות של קוקון, לייבל הבית של אגדת ההאוס סוון וות' שאיתו קאסי עבדה לא מעט, אבל גם את פרלון הטכנואידי, לצד הריליסים האמריקאיים העדינים של סוף האייטיז והניינטיז. בעדינות וברגישות, היא משייטת בין תקופות ובין יבשות, אורגת את העבר והעתיד של הטכנו, ואז גם יודעת לארוז את הכל להתפוצצות של רייב רחבות בגל הדף רחב . קאסי היא לא קלאסיקה ולא "הדבר הבא". היא מה שקורה עכשיו. המוזיקה הנכונה, ברגע הנכון. ביום חמישי, ה3 לאוקטובר 2013, היא בבלוק.

תפתח אנה (פאקוטק) ויסגור - יוגו
בלאונג: עדי שבת וליאת קוטיק 

לינקים:

ריליס קלאסי של קאסי על פרלון מ2005, מובל על ידי הקול הרך והעמוק שלה, שנשמע כאילו הוא לוחש לנו באוזן. נפלא.

הרליס הראשון בלייבל שלה, ויניל בלבד, מה שממש לא הפריע לו להפוך ללהיט. קחו עשר דקות להקשיב לדרך הנפלאה שבה קאסי נותנת לרגש להשתלט על הביט בחשאי.

ראיון חמוד איתה ב- Dimension Festival

הקלטה חלקית של סט מהפנורמה, אי שם ב- 2007

הבוילר רום שלה, תצוגת תכלית של גרוב -

סט מ- Cocoon Heroes, מסיבה מאיביזה משנה שעברה בה הליינאפ הורכב מענקים בלבד: סוון וואת', ריקרדו וילאלובוס, לוקודייס ומיס קאסי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.