Isolee & Robag Wruhme // 7.11.13


בחמישי, ה-7 לנובמבר, אנחנו גאים ונרגשים להנחית בתל אביב שניים מהמפיקים הגרמנים החשובים והמשפיעים ביותר של השנים האחרונות: Isolee ו-Robag Wruhme. 
שניהם מגיעים בפעם הראשונה לישראל להופעה חיה (איזולה) ודי.ג׳יי סט (רובאג וורום), במסגרת מסיבת הלייבל השניה של ״פמפה רקורדס״, הלייבל המוערך והמופרע של די.ג׳יי קוצה מהאמבורג. 

-------------------------------------------------------------
Pampa Label Night #2 featuring:
Isolee Live
//
Frankfurt :: Playhouse :: Pampa
Robag Wruhme // Jena :: Kompakt :: Pampa
-------------------------------------------------------------
Local support:
Anna // Pacotek & Partok // The Block
Niv Hadas & Idit Frenkel // Tapud
and in the lounge: Adi Shabat & Liat Kotick
-------------------------------------------------------------
TICKETS
60Nis (+ free chaser) for Club Members
70Nis Presale: link coming soon
100Nis at the door 
NEW >> Special online presale for Club Members! here: coming soon
כרטיסים: 
60 ש"ח לחברי מועדון (כולל צ'ייסר חינם)
70 ש"ח במכירה מוקדמת: לינק בקרוב
100 ש"ח בדלת
*חדש* מכירה מוקדמת לחברי מועדון: לינק בקרוב
-------------------------------------------------------------

-- רובאג וורום --

גאבור שבליצקי, aka Robag Wruhme, הוא איש אפוף מסתורין. גאון מוזיקלי עם גישה אקסצנטרית ורגישות נדירה, שנחשב אפילו בין חבריו למתבודד תמהוני ושמודה בראיונות שהוא פרפקציוניסט אובססיבי המסוגל לעבור ימים שלמים בלי לאכול או לשתות, שקוע בעבודה מרוכזת על ההפקות שלו. השמועות אומרות שהוא מתייחס בדיוק באותה רצינות תהומית להופעות שלו במועדונים ואולי זו הסיבה שלקח לנו כל כך הרבה זמן לשכנע אותו להגיע. רובאג, שמפרק ומרכיב מחדש טכנו והאוס כבר למעלה מעשור, הוא מנתח מערכות במצב צבירה של מפיק ודי.ג'יי; הוא צולל לנבכי החלקיקים המיקרוסקופיים ביותר של כל צליל ומטפל בהם, אחד אחד, באופן מדויק; מוסיף שכבות ציפוי מלודיות מפעימות ביופיין, סאונדים אנלוגיים מהפנטים טבולים בבריכות של אפקטים, או כלי הקשה אקזוטיים וטריפיים המרחפים בחלל התלת מימדי שהוא יוצר על ידי הצלילים והרווחים שביניהם. הרגישות והדיוק של ההפקות שלו, בעיקר באלבום האחרון שיצא בפמפה, גרמו לרבים בתעשייה להשוות בין הסאונד שלו לסאונד של ניקולאס ג'אר, ואכן, ג'אר מצביע על וורום כאחד ממקורות ההשראה העיקריים שלו.

על העמדה, לעומת זאת, יש לו מוניטין של מפלצת רחבות מפחידה ונדירה, כשהמימד המיקרוסקופי נשאר לרחף בעומק הסט ומעליו נוסף קיק אלקטרוני עוצמתי ודומיננטי שלא משאיר מקום לספקות וסוחף את הרחבה להרפתקאות סוערות ואינטנסטיביות.

או כמו שרובאג מספר:

My music does not work by the usual rules, but at best you can still party really hard with it

הוא ידוע כמאסטר של שליטה באנרגיות גבוהות, משכרות חושים, שמחזיק מתחת לשרוול כמה שפנים חדשים בכל סט: אם זה שילוב של מקורות לא שגרתיים כמו נאומי אובמה או צ'רלי צ'פלין מהדיקטטור הגדול, או שימוש בתיק הסודי שלו, המלא ברמיקסים מקוריים שהוא מתעקש לא לפרסם, כדי שיוכל להיות הדי.ג'יי היחיד בעולם שמנגן אותם. אפקס טווין, ג'יימס בלייק, מודרט, אפארט, גולד פנדה, מאונט קימבי, ורבים וטובים אחרים, זכו לטיפול המקורי של רובאג, ברמיקסים שנוצרו במיוחד לרחבה ושדי.ג'ייז בכל רחבי העולם מתפללים שיצאו בעתיד בריליס רשמי. בינתיים, המקום היחיד ביקום בו אפשר לשמוע אותם, זה המועדון שרובאג מנגן בו. מרגיע אותנו מאוד לדעת שהפעם, זה יהיה אצלנו.

"הכיף והמחשבה משלימים אחד את השני ויחד יוצרים רגע של אינטנסיביות גבוהה, ברגעים כאלה אני בדרך כלל מגיע לדמעות".

הרך - ברגעים כאלה גם אנחנו בדרך כלל מגיעים לדמעות:

המינימליסטי - אנחנו נשבעים שאם תקשיבו טוב, תשמעו את אותו מתופף על מחבתות ברקע :) טריפי!

הרוחני - אל תתפלאו אם המנגינה הזו תופיע לכם אחר כך בחלומות. לנו זה כבר קרה..

האפל - רובאג משוטט במחוזות של אסיד שצריך לשקול להוציא מחוץ לחוק..

-- איזולה --

כמה אמנים יכולים לומר שהם שינו את כללי המשחק? Isolee, השם מאחוריו מסתתר מפיק ההאוס הגרמני רז'קו מולר, יכול גם יכול. "Beau Mot Plage", הקטע שהוציא בלייבל המעולה "פלייהאוס", היה זה שהפך את המילה "מיקרו" לאחת הבולטות באלקטרוניקה במפנה המילניום. הצלילים הפיקסליים והקריסטליים שבקעו ממנו והפיקו מלודיה עקומה וחלומית, לא נשמעו כמו שום דבר אחר לפני כן. מה שכן, אחריהם שום דבר כבר לא נותר כשהיה – סצינת ההאוס הלכה בעקבותיו וניסתה שוב ושוב לשכפל את הצליל החד פעמי של "Beau Mot Plage" (למשל "Rej" של Ame) ושל יוצרו.

מולר נולד בפרנקפורט, אך בילה חלק מילדותו באלג'יריה. בגיל 12 הוריו קנו לו אורגן לחג המולד ומאז הפכה המוזיקה להיות מרכז חייו. בסוף שנות ה-90 הוא הפך ליוצר הכי מזוהה עם לייבלים אקספירמנטלים מינימליסטים ופאנקיים (פליי האוס, פרלון, ו-Klang electronics), וכחלק מכנופיית פלייהאוס מפרנקפורט (רומן פלוגל, לוסול, וליהלובוס ועוד), שחרר אלבומים מופתיים שמיצבו אותו כאחד האמנים והיוצרים האלקטרוניים הכי מעניינים של אותן שנים. אחרי הפרידה מפלייהאוס מצא גם הוא בית אצל פמפה רקורדס של קוצה והאזנה לקטעים החדשים שלו מסבירים למה.

איזולה החדש מעולם לא היה כל כך חופשי. הצלילים שלו לוקחים למסע שכולו חלום בהקיץ על רייב באוויר הפתוח, באווירה של ניו ווייב חדש אבל כזה שלא מאבד את הטרייד מארק של המפיקים הגרמנים הגדולים. את סאונד ההאוס המינימליסטי שלו הוא משלב עם פוסט פאנק, סינת פופ ודאב טכנו, על מצע של באס חם וקולות הרמוניים מעליו. המוזיקה שלו אורגנית, רוויה בטקסטורות עשירות ואטמוספירה בסטייל פוסט סינמטי שיוצרת עולם אישי פואטי צבעוני ועמוק. לבלוק הוא מגיע להופעה חיה עם מיקסר 30 ערוצים אנלוגי שנשמע כמו חלום. לא לפספס, איזולה עולה בשעה 01:30!

העבר - הקטע ששינה את פני המוזיקה האלקטרונית והמציא סגנון חדש:

העתיד - הלהיט האחרון של איזולה על פמפה, 2013, ואנחנו מוצאים את עצמנו בלי מילים לתאר את היופי המפעים הזה:

יפתחו את הערב, אנה ופרטוק. יסגרו ניב הדס ועידית פרנקל (תפו"ד).
בלאונג': שתי האמזונות עדי שבת וליאת קוטיק


לינקים נוספים:

סט אפל ואינטנסיבי של רובאג מפסטיבל אודיוריבר 2011 בפולין. מתברר שהפולנים ארגנו שני פרשנים באולפן, ממש כמו בתוכנית ספורט, כך שהסט מתחיל רק ב-02:40 לתוך הקליפ.

סט מלפני שלושה שבועות ב-Dommune בטוקיו, מעין בוילר רום יפני אבל עם מערכת סאונד משוגעת ל-50 איש ועוד עשרות אלפי צופים ברחבי העולם. הטראקליסט מראה שרובאג שוב מנגן הרבה קטעים מקוריים שלא התפרסמו. יש כאן מיקסים לקוצה, לאפאראט, מודרט, גולד פנדה, מאונט קימבי, פול קלקברנר ועוד. יפהפה!

אולי שמתם לב שאנחנו בתקופה של סטים פסיכדליים, קבלו את הדבר המשוגע הזה, סט שלם בלי ביט אחד, זה לא לריקוד, זה להאזנה! מתחיל עם דיבורים ברוסית ומוזיקה קלאסית שנוגעת ישר בלב וממשיך עם קטע של ואנגליס מהסרט בלייד ראנר ועוד יציאות מטורפות. מזכיר את האסנשל מיקס של ניקולאס ג'אר לבי.בי.סי מ-2012:

ראיון פשוט מרתק עם רובאג שמסביר הרבה על למה הוא לא הגיע לכאן מעולם (ורק אחרי שחבריו מפמפה הגיעו, הוא השתכנע לבוא) וגם התגובה שלו על המוניטין שיצא לו כמתבודד תמהוני..

איזולה - Lost - וואו:

ראיון עם איזולה לתוכנית טלוויזיה איטלקית:

העולם האבסטרקטי של איזולה:

רמיקס של וילהלובוס לאיזולה:

איזולה על האיפי המשותף עם רובאג וורום:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.