OSTGUT TON NACHT 02 // 17.10.13


אנחנו גאים ומתרגשים לפתוח את החורף עם הפקת ענק. שיתוף הפעולה השני בין מועדון הבלוק לבין מועדון הברגהיין/פנורמה בר והלייבל שבבעלותו: ערב אוסטגוט טון 02. אחרי הערב הראשון שנכנס למיתולוגיה המקומית כאבן דרך בתולדות הסצינה, השאיר רחבה מפורקת והרבה ציפייה למפגש נוסף, אפשר כבר להכריז על תחילתה של ידידות נפלאה. במתכונת דומה אך מורחבת, נארח הפעם משלחת גדולה במיוחד שתכלול לא פחות משמונה נציגים מברלין. ארבעה מהרזידנטים של המועדון, שלושה סוכנים ודורמן מיתולוגי אחד.

לחלל הבלוק יגיעו, לראשונה בישראל, אגדת הטכנו מארסל דטמן והרכש החדש והמדובר של הלייבל, אנסר קוד ריקווסט. בחלל הסקוואט ישוב אלינו יקיר הרחבה, בוריס, ואיתו, אחת מהדמויות הבולטות בעיצוב הסאונד של אוסטגון טון, ניק הופנר. אליהם יחבור אורח לא פחות חשוב: אנחנו מתרגשים, וגם קצת חוששים, לארח את הדורמן האגדי של הברגהיין, השומר המפורסם בכניסה לגן העדן - או לגיהנום - הצלם, הידוע בכינוי "איש הברזל", סוון מרקוארדט. סוון יגיע לתערוכה מיוחדת של עבודותיו שתוצג בחלל המועדון, בהפקת מכון גתה וספרוט ובתקווה שבברגהיין יסתדרו לילה בלעדיו. 

The Block, in collaboration with Ostgut Ton, Goethe Institute and Sprut, are proud to present
Thursday 17.10.2013
--------------------------------------------------------------------------------------------
OSTGUT TON NACHT 02
--------------------------------------------------------------------------------------------
Marcell Dettmann
Answer Code Request
Boris
Nick Hoppner

+ A sepcial photography exhibition by
Sven Marquardt
--------------------------------------------------------------------------------------------
Local Support by: Partok, Stas Zotov, Yogo, Anna
--------------------------------------------------------------------------------------------

TICKETS
80Nis (+ free chaser) for Club Members | 100 Nis at the Presale | 120 Nis at the door 

Online Presale: http://bit.ly/1aZdKPM

NEW >> Special online presale for Club Members! here http://bit.ly/1acuW3c

Doors open: 23:00
special deal on the bar until midnight: 10 Nis chaser with every drink

כרטיסים: 
80 ש"ח לחברי מועדון (כולל צ'ייסר חינם) | 100 ש"ח במכירה מוקדמת | 120 ש"ח בדלת

למכירה מוקדמת אונליין: http://bit.ly/1aZdKPM
*חדש* מכירה מוקדמת לחברי מועדון: http://bit.ly/1acuW3c

פתיחת דלתות: 23:00
דיל מיוחד על הבר עד חצות: צ'ייסר ב-10 ש"ח עם כל דרינק!
--------------------------------------------------------------------------------------------

כבר קרוב לעשור שמועדון הברגהיין בברלין מחזיק בתואר המקדש הבלתי מעורער למוזיקת מועדונים מחתרתית. הרבה סיפורים ואגדות רצות סביב המועדון המפורסם בעולם, רובן אגב, נכונות: על התור בכניסה אומרים שבכל שעות היום תהייה שעת המתנה לפחות, שמדי סוף שבוע 40% (5,000 איש) לא ייכנסו, שאסור להיות קולני, לא להגיד כמה אנשים אתם אם לא נשאלתם, לא להגיע יותר משלושה, לענות בגרמנית, לא לבהות בשומרים, להתלבש פשוט אבל אופנתי. אומרים שלא מכניסים צעירים מדיי, מגונדרים מדיי, ספרדים, שאסור לחייך מדיי וגם לא להגיע עם אטיטוד, והכי חשוב, להשתדל לא ליפול על סוון "איש הברזל" בכניסה. בתוך המועדון אין אזור VIP, אבל השמועות מספרות על מועדון סקס חבוי במרתף, יש בר גלידות, מיטת נדנדה ידועה לשמצה ועשרות גומחות חשוכות שמשמשות למגוון פעילויות. הדוניזם, עירום ויחסי מין מתקבלים באדישות, אין במקום ולו מראה אחת או כל אמצעי מחזיר אור אחר ואסור בשום אופן להכניס מצלמות.

מה שנראה כרשימת חוקים גרמנים מחמירים הוא חלק מתורת המקום והדרך בה הברגהיין מגיע למטרת העל שלו: שום דבר לא חשוב יותר מהמוזיקה ומהאנשים שנהנים ממנה וגיבורי המסיבה הם הרזידנטים. מדיניות הברגהין הקנתה לתקליטנים הקבועים של המועדון מעמד של סופרסטארז, וארבעה מדי ג'ייז העל האלו יגיעו אלינו לבלוק בחמישי ה17 לאוקטובר, לאמת את השמועות, ליצור שערוריות חדשות ולחתור למטרה המשותפת של שני המועדונים: אקסטזה מוזיקלית וקהילתית. 

<<מרסל דטמן>>

אחרי מאמצים רבי שנים, מרסל דטמן, מהסופרסטארז הבולטים של הברגהיין, מגיע לראשונה לישראל. שבועיים אחרי שיצא אלבומו השני באוסטגוט טון, חודש אחרי הבוילר רום עם ריאן אליוט והיישר מסט עם קארל קרייג ובן קלוק בקוקון באיביזה, דטמן מגיע אלינו בשיאו. עם גישה של טייק איט אור ליב איט, אין מישהו שמגדיר ומוביל את הטכנו טוב ממנו. בניגוד לאמנים רבים שמתפרשים לצדדים ומשלבים מגוון ז'אנרים, דטמן נע בקו אנכי על ציר הטכנו ומגולל את ההיסטוריה על כל המוטציות שלו: מינימל, דאב שיקגו ודטרויט. הטכנו שלו שרירי, מחוספס וסקסי; דטמן הוא מסוג האמנים שתופסים את הגוף וגם את השכל. הוא מסובב תקליטים כבר 20 שנה ורזידנט בברגהיין עוד מגלגולו הראשון כ"אוסטגוט" ב-1999. בשנים האחרונות שחרר עשרות ריליסים ומיקסים באוסטגוט ובלייבל שלו MDR, ביניהם הסט ההיסטרי "ברגהיין 02" שהזניק את הקריירה שלו למעמד בינלאומי. ההתמדה והדבקות שלו בטכנו טהור משתקף בסטים פונקציונאליים, לא צפויים ומלאים בניגודים. "בכל סט אני ממציא מחדש את הפילוסופיה של עצמי בהתאם למקום ולערב עצמו. טכנו בשבילי היא מוזיקה מהעתיד, סוג של מדע בדיוני".

קטע מהאלבום החדש של דטמן שיצא לפני שבועיים על אוסטגוט טון.

אוסטגוט טון 01, מרסל דטמן ובן קלוק משיקים את הלייבל אי שם ב 2006

טריפי כמו הקטעים הראשונים של ריצ'י הוטין, הקטע הזה מצליח לחשמל גם את הניורונים במקומות הנידחים ביותר במח. Marcel Dettmann - Translation One

לרחף בעולם של הדים. המוזיקה שהתחילה בדיסלדוף, המשיכה בדטרויט, וחזרה לברלין. Marcel Dettmann - Radar

הלהיט הראשון של מרסל לבדו בלייבל, מכושף

דטמן מצליח לגרום לאסיד שלו להישמע כמו אדמה Marcel Dettmann - Push

ראיונות וסטים:

ראיון עם מרסל דטמן שמספר על המשמעות של הברגהיין עבורו, תוך כדי סיור אתרים בברלין:

סט היסטרי של דטמן בפסטיבל טיים וורפ 2013

שני הדונים של הברגהיין: סט בק טו בק של דטמן עם בן קלוק

בדומה לזה של בן קלוק, בוילר רום שפשוט מקים אותך מהכסא לרקוד באמצע החדר עד שהוא נגמר

<<אנסוור קוד ריקווסט>>

בקטגוריית הדבר הגדול הבא, נמצא פטריק גראסר, שתחת השם Answer Code Request עורר בסצנה מהומה לא קטנה. הריליס הראשון שלו יצא ב-2011 והציג טכנו מופתי, מהודק וחדשני: פאנץ' מעולם האינדאסטריאל, גרוב כבד, שכבות מורכבות וחתימת צליל ייחודית. הסאונד איחד בין מסורת הטכנו הברלינאית עם המלנכוליה של דטרויט, האינטליגנציה הבריטית ויצירתיות של סצנת הבאס העכשווית. השמועות שמאחורי הריליס עומד דטמן, Shed ואחרים לא איחרו לבוא וכל הסצינה בברלין יצאה למסע בעקבות המפיק המסתורי שנשמע כמו הדבר הבא שוותיקי הברגהיין אמורים לעשות. שנה מאז אותו ריליס, גראסר הוא רזידנט בברגהיין ודי ג'יי מבוקש בכל העולם שמשחרר קטעים בלייבל שלו ובלייבל של דטמן. הקרבה המוזיקלית בין אנסוור קוד ריקווסט שיעלה ראשון ודטמן שאחריו - מרמזת על כך שצפוי לנו אחד הלילות האחידים סגנונית, המיוחדים והמקוריים שהרחבה המרכזית של הבלוק ידעה. "הרבה אנשים רודפים היום אחרי הייפ ושוכחים מהתשוקה למוזיקה. מה שאני רוצה זה לשמוע את המוזיקה שלי מנוגנת גם עוד 10-20 שנים, מה שנקרא להיות טיימלס". 

מתוך האיפי הראשון שלו ב2011, האיפי שגרם לברלינאים לשאול את עצמם מי לעזאזל הוא Answer Code Request?!

קטע בלייבל של מרסל דטמן MDR. ההתכתבות בין ברלין של היום לדטרויט של סוף שנות 80, תחילת ה90, נמשכת..

Answer Code Request - Mikro

סטים:

סט לרדיו TweakFM בקופנהאגן

סט שהקליט ל The Warehouse Project - 

<<ניק הופנר>>

לסקוואט יגיע כשרון ענק ודמות מפתח בעיצוב הסאונד של הברגהיין כולו, ניק הופנר, רזידנט בברגהיין ובפנורמה, ומי שהיה אחראי עד לא מזמן להחתמה של האמנים והלהיטים העצומים של אוטסגוט טון. כאיש רב פעלים הופנר הוא מעמודי השדרה של הסצנה האלקטרונית: רזידנט כל יכול עם סטים מוטרפים של דיפ האוס וטכנו, די ג'יי מבוקש, אחראי על הסקאוטינג, החתמת אמנים וניהול יצירתי באוסטגוט, לשעבר העורך של Groove Magazine, מפיק מוזיקלי נדיר באיכותו וחלק מהצמד my my. כדי ג'יי ומפיק הוא מציג מאפיינים של אמן המסור למוזיקה כל חייו, רגיש להיסטוריה, אוהב לספר סיפורים דרך הסט ובעל הצהרות מוזיקליות ייחודיות. הסטים שלו נעים בין האוס מסיבתי לחווית טכנו דרמטית, ומה שביניהם: האוס אפליפטינג, טכנו, דאב עמוק ומלודיה עשירה. מאז שעזב את התפקיד הניהולי הופנר לא עוצר לנוח, והספיק לשחרר ריליס חמישי באוסטגוט, EP בלייבל קומפקט, EP בלייבל הדני Echocord, לנגן בכל העולם וכתחנה הכרחית במסע, עוצר גם אצלנו בבלוק.

זה גם אלקטרוני וזה גם אורגני, אבל בעיקר, זה כל כך יפה Nick Höppner - She Parked Herself

די מטורף Nick Höppner - Bait & Tackle

My My ההרכב של הופנר מלפני 5 שנים באחד מהלהיטים הגדולים שלהם. מינימליסטי, מוקפד וסקסי

רמיקס מופרע לחלוטין Lee Jones - Closed Circus (Nick Höppner Remix)

כנראה שכך נשמעות ציפורי טכנו חלודות? Nick Höppner - Red Hook Soil 

ראיונות וסטים:

ניק הופנר מספר על הימים הראשונים שלו בברלין ב2001 ואיך הפך מעורך במגזין של מוזיקה אלקטרונית לרזידנט במועדון הראשון של בעלי הברגהיין "אוסטגוט"

ניק הופנר מספר על האוסף "פנורמה בר 04" ובדרך מדבר על כמה מהעקרונות החשובים של המועדון

תמיד כיף להצטרף לדיג'יי בסיבוב קניות. ניק הופנר קונה תקליטים ובדרך גם מספר על השינויים הרבים שעברו הברגהיין והפנורמה בר מ2004 ועד היום

ואיך לא, שלוש שעות לייב מהפנורמה:

Nick Hoppner @ RTS.FM Studio - 09.10.2008: DJ set

<<בוריס>>

הדיג'יי שמחזיק בשיא של המספר הרב ביותר של תקלוטים בברגהיין מתחילתו ב-1999 ועד היום, ובשיא דומה בפנורמה, בדרך לזכות בתואר גם בבלוק. כמי שנודע בעולם בתור הדי.ג'יי שמנגן כבר 30 שנה סטים שלא יורדים משמונה שעות ועשויים להגיע גם ל-12 שעות רצופות, נדיר למצוא אותו שלא מאחורי עמדה. בוריס, שהקדיש את הקריירה שלו למחקר מוזיקלי, מגיע לכל סט עם ספקטרום בלתי הגיוני של מוזיקה, בתוכו הוא מלהטט באינטואיציה ורגישות. מזוהה בעיקר עם טכנו אבל אחראי גם על כמה ערבי האוס בלתי נשכחים בפנורמה, והנטייה שלו לשלב גם דיסקו, פוסט פאנק ורוק, הופכים אותו לדי ג'יי שבלתי אפשרי להגדיר מוזיקלית. כאייקון בחיי הלילה ועמוד תווך בסצנה הברלינאית בוריס מתחזק קהל מעריצים הדוק שנשאר איתו גם בשעות האחרונות של כל מסיבה. "הקהל הרבה יותר פתוח ומקבל מוזיקה בסוף מאשר בתחילת הערב, אני מעדיף לקבל את ההזדמנות להציג חומרים לא רגילים ובשעות האלה אני נותן לאמוציות שלי לרוץ בחופשיות". 

סט מהברגהיין

סט של בוריס עם פרוסיומר בסן פרנסיסקו

עם אנדי באומקר:

<<סוון מרקוארדט>>

את המשלחת האימתנית הזאת סוגרת אחת הדמויות המיוחדות בהיסטוריה של סצינת המועדונים. השומר המפורסם בכניסה לגן העדן - או לגיהנום - הדורמן האגדי והצלם, "איש הברזל", סוון מרקוארדט.

תולדות חייו של מרקרדט הם גם תולדותיה של ברלין. לפני נפילת החומה היה סוון צלם נחשב בסצינת הפאנק המחתרתית של מזרח גרמניה. כמו רבים מבני דורו במזרח, איבד את הדרך בתחילת שנות התשעים, אחרי נפילת החומה והאיחוד עם המערב. במשך עשור הוא הפסיק לצלם, מכר נעליים ביום והסתובב במסיבות מחתרתיות בלילה. 

עד שאחיו הדי.ג'יי סידר לו את העבודה בברגהיין כדורמן. מרקרדט התגלה ככישרון מלידה, שמסוגל להרחיק עושי צרות אבל להכניס למועדון מגוון מיוחד ותוסס של צעירים ומבוגרים, שלא בנוי על יופי או סלבריטאות. כמו העיר שנולדה מחדש, גם קריירת הצילום של מרקרדט חזרה לחיים בתערוכה במועדון, ב-2007. שלוש שנים אחר כך הוא הוציא ספר צילומים, ואחריו הגיעה תערוכת יחיד. הצילומים שלו נותרו קרובים מאוד לסגנון המזרח גרמני עליו גדל: תמונות שחור לבן מוקפדות, עם תחושה אפלה ותשומת לב מיוחדת לפרטים. 

17 מהצילומים של מרקרדט יוצגו בבלוק בתערוכה בחסות מכון גתה, בשיתוף "ספרוט" ובנוכחות האמן עצמו. אמנם, רוב מי שפגשו אותו זכו רק למבט חטוף בפנים המקועקעות לפני שגורלם נגזר, אבל חבריו אומרים שמדובר בבן אדם רך ונחמד מאוד, שפשוט לא דופק חשבון לאף אחד.

היוטיוב מפוצץ בקליפים על סוון אבל נדירים עם תרגום לאנגלית. כאן הוא מספר על חייו ועל עבודתו כצלם.

כתבה על סוון והצילומים שלו בניו יורק טיימס: http://www.nytimes.com/2011/09/03/world/europe/03germany.html 

ביום חמישי ה-17 באוקטובר, ברלין חוזרת לתל אביב. מומלץ בחום לקנות כרטיס מראש, להימנע מהתורים בכניסה ולהגיע מוקדם לתערוכה שתיפתח ב-23:00. קשרים בכניסה לברגהיין אף פעם לא הזיקו לאף אחד ואם זה לא מספיק בתור סיבות טובות להקדים, יש גם מבצע מיוחד על הבר עד חצות - צ'ייסר ב-10 ש"ח עם כל משקה!

===============================

מועדון הבלוק
סלמה 157, התחנה המרכזית, תל אביב

http://www.block-club.com/
הבלוק בפייסבוק https://www.facebook.com/blockclubtlv
הבלוק בטוויטר https://twitter.com/TheBlockTLV
הבלוק באינסטגרם theblocktlv

שימו לב:
* העישון מותר בלאונג' בלבד. עזרו לנו לשמור על אוויר נקי.
* הצילום עם פלאש אסור ברחבי המועדון.
* כרטיסי חבר (להנחות, צ'ייסרים חינם ועוד) ניתן לרכוש בקופת המועדון ב-50 שקל. 
* חניון חינם עם אבטחה של הבלוק נמצא בצמוד לתחנת הדלק. הכניסה אליו מרחוב השלכת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.