Art Department & Terence Fixmer // 12.12.13


הבלוק מזמין אתכם לטיול על הקצה, בערב עוצמתי במיוחד עם שניים מהשמות החמים ביותר בחוד החנית של הטכנו וההאוס העולמיים. על העמדה ברחבה הראשית ינצחו ART DEPARTMENT, הצמד הקנדי חוצה הדורות שכבש את העולם בסערה עם סטייל ממכר ובלתי מנוצח של דיפ האוס היפנוטי, והסקוואט יהפוך לחדר חושך באטמוספרה אחרת עם מופע לייב של terence fixmer, אביר הטכנו העמוק מצרפת שמותח את גבולות הז'אנר כבר יותר מעשור. שני שמות שמגדירים את הסאונד של המחר, שלא מתאימים את עצמם לאף תבנית ז'אנרית קיימת וסוחפים את האוזן אל המקומות הכי רחוקים אליהם סינתיסייזרים ומקצבים אלקטרוניים יכולים להגיע.

------------------------------------------------------------
The Block
Art Department No.19 Music, Crosstown Rebels :: Toronto 
Local support: Shlomi ZIdan :: Ofri Goffer

The Squat
Terence FixmerCLR, Electric Deluxe, Planet Rouge :: Lille
Local support: Partok & Anna :: Nir Shoshani
------------------------------------------------------------
TICKETS
: 80Nis (+ free chaser) for Club Members
100Nis Presale: http://bit.ly/1ai2vzv
120Nis at the door 
NEW >> Special online presale for Club Members! http://bit.ly/1jUOD3m

כרטיסים: 
80 ש"ח לחברי מועדון (+ צ'ייסר חינם)
100 ש"ח במכירה מוקדמת: http://bit.ly/1ai2vzv
120 ש"ח בדלת
*חדש* מכירה מוקדמת לחברי מועדון: http://bit.ly/1jUOD3m

כרטיסים ניתן להשיג גם במקומות הבאים בתל אביב
Tickets are also available at the following locations in TLV

Hummus Abu Dabbi - 81 King George st || חומוס אבו דאבי - קינג ג'ורג' 81
Mersand Caffe - 70 Ben Yehuda st || קפה מרסנד - בן יהודה 70
The Bun - 18 Hilel HaZaken st || דה באן - הלל הזקן 1
Café Kaymak – Levinski 49 || קפה קאימק – לוינסקי 49
Wok – Allenbi 37 || ווק – אלנבי 37
------------------------------------------------------------

לפעמים הכוכבים מסתדרים בדיוק בקונסטלציה הנכונה ויוצרים את המפגשים הקסומים ביותר. זה היה ב-2009, כשהכוכבים הללו זימנו לאולפן (עם עזרה קטנה של דמיאן לאזארוס) שתיים מהדמויות הבולטות בסצנה של טורונטו - קני גלסגאו, מחלוציו הראשונים של הדיפ האוס בקנדה הפועל יותר משני עשורים, וג'וני וייט, שהלייבל הצעיר שלו "No.19" קוצר שבחים ברחבי העולם. כשהאחד מייצג את העבר המפואר והשני את העתיד המבטיח, הם נפגשו באותו ערב על מנת להכין רמיקס ל-Riz MC, וכמעט מבלי להתכוון, יצרו זן חדש ומרענן של האוס. במהרה הבינו השניים שהאיחוד הזה נועד להיות, ו-Art Department עלתה לאוויר.

עם שורה של ריליסים תחת הלייבל של לזרוס Crosstown Rebels והלייבל No.19, ארט דיפרטמנט הציגו לעולם את הסאונד החדש שרקחו: בייסליינים עמוקים ואפלים, מוגשים עם טוויסט של פ'אנק, טכניקת הפקה מדויקת בסאונד מסתורי, עמוק ורטוב, מקצבים שמזיזים את מערכת השרירים האנושית בצורה מושלמת, ומעל כל אלה, מרחפים בעדינות הווקאלז האפלוליים ומלאי הנשמה של גלסגאו. עם תוצאה כל כך שמיימית, אין ברירה אלא להסיק שהחיבור הזה היה כתוב בכוכבים.

במהירות מטאורית, הצמד הפך לשם בינלאומי לוהט, עם סינגלים ורמיקסים מהפנטים וחורכי רחבות, חלקם ראויים לתואר פורצי דרך - הגדול שביניהם הוא "Without You", שהגיע למקום הראשון בסיכום השנה של RA לשנת 2010. אלבום הבכורה שלהם "The Drawing Board" סחף גם הוא ביקורות נלהבות, ובמהרה, מצאו את עצמם ארט דיפרטמנט בחזית הקדמית של התעוררות דיפ האוס בינלאומית. מבקרים מסויימים ניסו לסווג את המוזיקה של ארט דיפרטמנט כ-Gothic Funk (או Gunk), בניסיון להגדיר את האווירה המהפנטת והלילית שיוצר הצמד. אך שועלי האנדרגראונד הוותיקים מגחכים לשמע הגדרות שטחיות, ומעדיפים להתייחס למוזיקה שלהם כחוצת ז'אנרים ועל-זמנית, סיבוב סולפולי על האוס עתידני שיעמוד במבחן הזמן ויישמע חדש גם בעוד עשור. כיום, וייט וגלסגאו מתכוננים לאלבום חדש ובינתיים מכינים את הקרקע עם האוסף "Social Experiment 003" שיצא בפברואר השנה. זהו הביקור הראשון של השניים בבלוק, ויש לנו הרגשה שזה הולך להיות מפגש היסטורי. 

היופי והעצבות, הטוב והרע, האהבה, הדמעות והעוצמה.
Art Department - Insomniac

"Without You" הלהיט הגדול והדוגמא המושלמת לגישה הייחודית של ארט דיפרטמנט להאוס. שימו לב לווקאלז העמוקים, כמעט מיוסרים של גלאסגו, והמפגש שלהם עם הבאס החד והענייני. דיסקו נוגה שמצליח בה בעת להיות פסקול חורפי ולהיט קיצי. 

הרמיקס שהתחיל את הכל. את הטאץ' הנדיר אפשר היה לזהות מהרגע הראשון.

קליפ הניאון המהפנט ליצירה רדופת הרוחות "Touch You Gently"

הסט המטורף מפסטיבל Burning Man בקיץ האחרון. מדהים!

עוד סט מעולה מקיץ 2013, הפעם במסיבת Circoloco במועדון ה-DC10 באיביזה

הסט של Art Department בפסטיבל Movement בדטרויט השנה. תרימו ווליום!

ראיון די קורע של סת' טרוקסלר עם ארט דיפרטמנט, בעיצומו של פסטיבל BPM אותו הם מגדירים כבית:

---------------------------------------------------------------------

Terence Fixmer

אם המוזיקה של ארט דיפרטמנט היא חלום רטוב, טרנס פיקסמר הוא הסיוט, אבל סיוט כל כך אינטנסיבי ומדהים ביופיו שלא תרצו להתעורר ממנו.

פיקסמר, שהתחיל את דרכו המוזיקלית כמפיק ותקליטן של טכנו תעשייתי, מחוספס ובלתי מתפשר, הפך לאגדה מקומית בצפון צרפת ונחשב במשך שנים ליוצר נערץ אך נישתי ומחתרתי. בשנים האחרונות התמונה השתנתה כששתי אגדות הטכנו Speedy J ו-Chris Liebing לקחו אותו תחת חסותם והחלו לפרסם את המוזיקה שלו בלייבלים שלהם. חותמת האיכות, כמו גם ההשפעה האסתטית של שני הענקים האלה היתה בדיוק מה שפיקסמר היה צריך כדי לעבור מהאנדרגראונד הצרפתי לקדמת הבמות הגדולות בעולם.

הסאונד שלו הפך בהדרגה ליותר נקי, צלול וחללי, אבל עדיין אפל, בעומק של קילומטר מתחת לפני האדמה ובועט כמו שטכנו צריך לבעוט. כיום, פיקסמר הוא חלק בלתי נפרד מערבי הלייבל של כריס ליבינג CLR ומופע הלייב שלו נחשב לאחד מהמופעים המבוקשים ביותר בסצנת הטכנו העולמית.

פיקסמר, שגדל בעיירה צרפתית קרובה לגבול הבלגי, היה מחליף עם חבריו קסטות של הרכבי EBM כמו Front 242 ו-A Split Second, והטכנו הקשה והמתכתי שלהם היווה עבורו שער כניסה למוזיקה אלקטרונית. על אלבומו הראשון, "Muscle Machine", שיצא בלייבל של די.ג'יי הל ב-2001, קיבל את תואר ממציא ה-Techno Body Music, כינוי להכלאה שיצר בין EBM, טכנו ואינדסטריאל. וכבר אז, המלודיות החדות והתופים הבומבסטיים, בידלו אותו מכל יוצר טכנו אחר בסביבה. 

לאחר שהצליח לקחת את ה-EBM לשלב הבא, החיבור עם גיבור הז'אנר, דאגלאס מקארתי, סולן להקת Nitzer Ebb האגדית, היה רק טבעי. גם כאן, בדומה לארט דיפרטמנט, נוצר חיבור מרתק בין עבר לעתיד, ושני האלבומים שהוציאו תחת השם Fixmer/McCarthy איחדו בין הברוטליות של הטכנו לחושניות של מוזיקת פופ. הם הופיעו יחד באינספור מועדונים ופסטיבלים מסביב לפלטנה.

את האלבום הבא הוציא פיקסמר בלייבל הצרפתי, From Jupiter Recordings, ובו הוא הרחיב את מנעד ההפקה שלו ונע לעבר צלילים קולנועיים ואווירתיים יותר, והאלבום האחרון, שיצא בלייבל של ספידי ג'יי - Electric Deluxe ב-2010, השלים את המהלך לסאונד פתוח, מלודי ובוגר יותר, אבל לא פחות עוצמתי ואינטנסיבי. פיקסמר מגיע לישראל לראשונה, ואנחנו לא יכולים לדמיין מקום טוב יותר מהסקוואט על מנת להכיל את היוצר הבועט הזה. 

מתוך האי.פי האחרון של פיקסמר. יופי היפנוטי תת מימי

תחזיקו טוב את הלסט כשאתם מקשיבים לדבר המשוגע הזה מצמרר

אולי ככה נשמעות קרני השמש כשהן זורחות על פני כדור הארץ במבט מהחלל

פיקסמר בלייבל של ספידי ג'יי

לייב של פיקסמר מפסטיבל ADE באמסטרדם. זה פשוט כל כך טוב

פיקסמר מהפנט את הבוילר רום לפני שבועיים בברלין. תדמיינו איך זה ישמע בסקוואט:

פודקאסט של פיקסמר ל-CLR של כריס ליבינג

מתוך מופע הלייב (הפסיכי יש לציין) עם דאגלאס מקארת'י מ-2004, כשהסאונד של פיקסמר היה מחוספס ותעשייתי יותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.