JOEY NEGRO // 19.12.13

אנחנו גאים ומתרגשים להזמין אתכם למסיבת לג'נדס אחרונה לשנת 2013, עם אחת מהאגדות שסומנו אצלנו כמטרה בחשיבות עליונה עוד בימיו הראשונים של הליין, במועדון הבלוק הראשון.


הוא אחראי על יותר כניסות למצעדי להיטים מכל מפיק האוס אחר בהיסטוריה, הוא הקליט בעשרים שנה האחרונות מוזיקה חוצת ז'אנרים תחת יותר מ-30 כינויים שונים, הוא אספן תקליטים אובססיבי ובעל לייבל משגשג, ובדיוק לפני שלושה שבועות הוא פרסם אלבום רמיקסים חדש שמסתמן כבר עכשיו כקלסיקה מודרנית.

מועדון הבלוק גאה לארח, בפעם הראשונה בישראל, את סנדק ההאוס המיתולוגי של לונדון, תקליטן העל והאחראי על חלק מההפקות העמוקות והמרגשות ביותר בהיסטוריה של המוזיקה האלקטרונית: דייב לי, הידוע בשם - ג'ואי נגרו.

------------------------------------------------------------------------------
★ LEGENDS at The Block, Thursday 19.12
Joey Negro
:: The Sunburst Band, Akabu, Z Records :: London

Local Support by Amichay Matyas, Yogo
------------------------------------------------------------------------------

TICKETS
http://bit.ly/1jAkuJq :60Nis (+ free chaser) for Club Members
http://bit.ly/1dYE0PL :*80Nis Presale * limited presale 70nis
100Nis at the door 

כרטיסים
60 ש"ח לחברי מועדון (+ צ'ייסר חינם):http://bit.ly/1jAkuJq
80 ש"ח *מספר מוגבל* של כרטיסים ב-70: http://bit.ly/1dYE0PL
100 ש"ח בדלת.

------------------------------------------------------------------------------

לא כל יום מגיע לארץ גאון מוזיקלי בסדר גודל של דייב לי. אם זה בהפקות הדיסקו האוס הוירטואוזיות שלו כג'ואי נגרו וכמנהיג להקת Sunburst Band, שזכתה לכינוי "ה-Earth, Wind & Fire של המאה ה-21", ואם בדיפ האוס ההיפנוטי או באסיד האוס האלקטרוני, הבועט והאפל יותר שהוא מפיק כ-Akabu ובסטים הארוכים והנפלאים שהוא עורך בצורה מופתית כדי להוביל את הקהל לקטרזיס רגשי ופיזי מחשמל ברחבה, לי הוא אחד מהמפיקים והדי.ג'ייז הפוריים והמחוננים ביותר שידעה הסצינה מאז ומעולם.

בשנת 1988, בשיאו של קיץ האהבה מבושם האסיד בבריטניה, הצטרף דייב לי, שהיה אז אספן תקליטים לונדוני צעיר, לחנות התקליטים/חברת ההפצה Rough Trade, והקים את חטיבת הדאנס שלה. זמן קצר לאחר מכן הקים את הלייבל Republic, באמצעותו הציג לאומה הבריטית את הפן השחור והאמריקאי יותר של צליל ההאוס שרק נולד. האוספים שערך והקטעים ששחרר בלייבל הם מהמשפיעים ביותר על התהוות תרבות המועדונים הבריטית של אותה תקופה.

עם הצלחת הלייבל, לי החל לעסוק גם בהפקה. אך הייתה לו בעיה מרכזית אחת - השם השלו. המפיק הצעיר, שגדל על הכוכבים הנוצצים של הדיסקו והפופ האמריקאי, חיפש שם מעט יותר אקזוטי על מנת למשוך את תשומת ליבם של די.ג'ייז ואספנים, והחליט על הכינוי Raven Maize. הוא הוסיף לעטיפת הסינגל תמונה של גבר שחור עם משקפי שמש, אילוסטרציה של קו הרקיע הניו יורקי, וכדי להשלים את המתיחה, הוא אפילו נתן ללייבל אמריקאי את זכויות ההפצה וייבא את התקליט בעצמו חזרה לאנגליה. כך למעשה גרם למאזינים להאמין שמדובר ביוצר אמריקאי חדש ומסתורי. אבל גם זה לא הספיק ללי, שהוסיף לאלטר אגו שלו גם ביוגרפיה מזוייפת, בה מסופר סיפור חייו כאסיר לשעבר שמנגן בלהקת הבית של דיסנילנד.

ב-1990, כשחתם על הוצאת אי.פי בלייבל הניו יורקי Nu Groove, נדרש לי להמציא שם חדש תוך פחות מ-24 שעות. שני תקליטים היו מונחים במקרה על רצפת אולפנו באותו יום - האחד של יוצר ההאוס Pal Joey והשני של גאון הפ'אנק J Walter Negro. וכך, בהחלטה של רגע, כמחווה לשניים מהיוצרים המוערכים עליו, נולד Joey Negro. ״ג׳ואי נגרו נשמע לי כמו שם של היספני מגניב מניו יורק," הוא מספר בראיונות, "לא חשבתי שאני אענה לשם הזה 25 שנה אחר כך״. שיטת הזהויות החלופיות הפכה לאהובה על לי ובהמשך הקריירה יחקור אינספור כיוונים מוזיקליים תחת כינויים שונים ומשונים כמו ג'אקאטה, אקאבו, דאג וויליס ועוד, אך "ג'ואי נגרו" הפך לכינוי המוכר ביותר של המפיק הבריטי המחונן.

הסינגל השני שלו תחת השם הלוהט החדש, סימן את תחילת הרומן הארוך עם מצעדי הטופ 40 האנגלים ועורר את תשומת ליבה של חברת התקליטים Virgin שמיהרה להחתים אותו כרמיקסר בכיר, עם רמיקסים בלתי נשכחים לברנד ניו הביז, דיאנה רוס, פט שופ בויז ועוד. אפילו להקת הבנים Take That נעזרה בכישוריו, כשהפיק עבורם את הקאבר ללהיט "Relight My Fire", והגיע איתו למקום הראשון במצעד הבריטי.

ב-1993 ראה אור בוירג'ין 'Universe Of Love' אלבום הבכורה של ג׳ואי נגרו שהגיש לעולם צליל האוס חדש ומרשים: מתוזמר, מלודי, חם וג'אזי. האלבום שזכה לאהדה גדולה מן העיתונות הבריטית, עורר לראשונה את המונח 'דיסקו האוס' בתור הטרנד הגדול הבא. נגרו הפך לאחד מהתקליטנים העסוקים בלונדון עם ערב קבוע משלו במיניסטרי אוף סאונד והקים לייבל עצמאי חדש בשם Z Records בו טיפח אמנים מקומיים כמו Basement Jaxx, הוציא קטעים מקוריים וערך סדרות אוספים מיתולוגיות שביססו את מעמדו כקובע טעם עולמי.

לקראת סוף המילניום, בזמן שנבואת ה'דיסקו האוס' של העיתונות הבריטית התחילה להתגשם עם תנועת ההאוס הצרפתי, לי החליט ללכת שוב נגד הזרם, ובז'אנר שרק הולך ונעשה מסונתז יותר, הקים את ה-Sunburst Band, להקה חיה בת שישה נגנים, המנגנת דיסקו, סול וג'אז פ'אנק ושהשוותה ללהקת Earth Wind & Fire בגרסה עתידנית. האלבום הראשון שלהם שיצא ב-98' ריגש את הסצינה העולמית כולה, הלהיב את וותיקי הדיסקו וצעירי ההאוס כאחד וזכה לתמיכה מבכירי התקליטנים.

"הייתה תקופה שבה הייתי מקבל חמישה תקליטים ענקיים בחודש, אחד דיפ האוס, השני פרוגרסיב והשלישי דיסקו ובסוף התברר לי שכולם היו של דייב, זה היה פשוט בלתי נסבל." סיפר פיט טונג שדרן הרדיו המיתולוגי של הבי בי סי, כשהציג את המיקס השבועי האורח של נגרו בתחנה, ואכן, לא פעם מוצא את עצמו לי נלחם נגד עצמו, תחת כינויים וסגנונות שונים, על המקומות הראשונים במצעדי הדאנס החשובים בעולם.

כיום מתקלט נגרו בכל פסטיבל מכובד בעולם מסאות'פורת ועד גלסנטברי וממשיך להופיע ולהקליט חומרים חדשים עם ה-Sunburst Band. הפרויקט האחרון שלו, "Remixed With Love", הוא אלבום רמיקסים מרגש לקלאסיקות דיסקו של לוליטה הולוואי, רוי איירס, אשפורד וסימפסון ועוד, שנעשה מתוך האהבה הגדולה שלו לצליל החם של הדיסקו והסול. בו זמנית, ממשיך לי להפיק קטעים מקוריים תחת שמות הבמה השונים שלו בסגנונות שנעים מדיסקו האוס לאלקטרוניקה אפלה יותר של אסיד וטק-האוס.

בחמישי, ה-19 לדצמבר, דייב לי, AKA ג'ואי נגרו, יחלוק איתנו את האהבה הגדולה שלו למוזיקה, בפעם הראשונה בישראל, על הרחבה של הבלוק. אנחנו מצפים לסט מיתולוגי!

לרוב אנחנו משתדלים לשמור על מספר הלינקים מצומצם, אבל הפעם מדובר במפיק עם רזומה באמת חסר תקדים ולכן החלטנו לתת לכם כמות מוזיקה שתספיק לכמה ערבים טובים בבית, עם הגשם בחוץ והחום של הסאונד של ג'ואי נגרו בפנים.

תנשמו עמוק ותקשיבו לדברים המדהימים הבאים:

מתוך האלבום החדש של נגרו: רמיקס מהפנט ומעיף לזמרת המדהימה Princess Freesia (וגם קליפ משוגע!):

כשלארי הרד וגלקסי טו גלקסי נפגשים במעלית, קורים דברים קסומים ביותר, ג'ואי נגרו כ-Akabu

שעה ועשרים מתוך הסט של ג'ואי נגרו במסיבת הבריכה של Soul Heaven ביולי האחרון באיביזה.
אם היתה אוניברסיטה לאמנות בניית סטים, ג'ואי נגרו היה הפרופסור. יכולת העריכה ההרמונית שלו, כשהוא מחבר בין קטעים שונים בסולמות הנכונים כדי ליצור מהלכים רגשיים ארוכים ומגוונים, היא לא פחות מנדירה, אולי הטובה ביותר ששמענו. כשמשלבים בין עריכה הרמונית כזו לבין עריכה קצבית מדוייקת, התוצאה היא סט שהוא סימפוניה מהפנטת של רגשות וצבעים.

רמיקס מפיל לסתות של ג'ואי נגרו לקטע היפהפה של להקת Electric Empire בשם Always, שנשמע כמו הומאז' מדויק במיוחד לסטיבי וונדר (אמנם רק ארבע דקות מתוך הקטע, אבל אפשר ואפילו מומלץ לשמוע אותן בלופ :) )

אפשר בקלות לחשוב שזה רמיקס האוס לקטע ג'אז-סווינג ביג באנד קלסי משנות ה-50, אבל זו מוזיקה שהולחנה והופקה ב-2011. ג'ואי נגרו משתף פעולה עם מרקו מיליסביץ' וזמרת הפיוצ'ר-ג'אז - Shea Soul. חשמל ברחבה!

הרמיקס הזוכה בתחרות הרמיקסים לקלסיקת ההאוס של Sessomato (עוד אחד מהשמות של ג'ואי נגרו כמובן) - Moody, שהיא עצמה רימייק ל-ESG.
הקטע הזה שמתגלגל לו כבר 33 שנים בין הגרסה המקורית, לרמייק, לרמיקסים, מצליח לשמר את הכח המהפנט שלו בוער ופועם בעוצמה שרק הולכת ומתחזקת.

שעתיים קסומות מתוך הסט של נגרו ב-Tea Dance Party באיטליה, 2013. זה לא די.ג'יי, זה מכשף רחבה!

ג'ואי נגרו וחברים:
------------------
הנריק שוורץ ברמיקס נפלא לג'ואי נגרו וה- Sunburst Band

הרמיקס של Motor City Drum Ensemble לג'ואי נגרו תחת השם Akabu

רמיקס של Ame לאקאבו שמושפע מפנרץ' קיס של ליל לואיס

דניס פרר ממקסס את הלהקה של נגרו - Sunburst Band

המפיק המוכשר אנדרה לודרמן ברמיקס לאקאבו של ג'ואי נגרו

רמיקס של Deetron לאקאבו

עוד רמיקסים מתוך האלבום החדש:
------------------------------------
הרמיקס היפהפה שפותח את האלבום

שילוב מושלם בין האוס לדיסקו

מלודיות והרמוניות שמימיות בגרוב האיטי של סאנברסט בנד

רמיקס לאגדת הדיסקו פאנק ג'אז רוי איירס

רמיקס לקלסיקה של אשפורד וסימפסון Over and Over

רמיקס לקטע ההיפנוטי של לוליטה הולוואי

קלסיקות העבר:
-----------------
הקטע הראשון של נגרו שנכנס לטופ אוף דה פופס הבריטי. קלסיקת האוס מ-1991 שמחממת לבבות ורחבות עד היום

הרמיקס הקלסי של נגרו ללהיט של Masters At Work ואינדיה

קטעים נוספים וראיון:
----------------------
סיינס פיקשן אסיד האוס. מזהים את הטקסט מהסרט בלייד ראנר?

Joey Negro - Beyond The Dance

רמיקס נפלא של נגרו לאוג'ייז. אפשר להרגיש את האהבה לאורך כל שבע הדקות

ראיון מעולה עם נגרו, שמספר על המפגש הראשון שלו עם סול, ההיגיון המוזר שמאחורי אינספור הכינויים שלו וחולק את דעתו על עולם ההאוס של היום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.