Nina Kraviz & Maurice Fulton // 26.12.13


אש ומים, שחור ולבן, ין ויאנג. שני הפכים המשלימים זה את זה ויוצרים ביחד הרמוניה חדשה. כאלה הם שני הדי.ג׳ייז/'מפיקים שמגיעים לבלוק בחמישי ה-26 לדצמבר, למסיבה האחרונה שלנו בשנת 2013.

ברחבה הראשית, תנגן הכוכבת הזוהרת ביותר של הסצינה, נינה קרביץ, שחוזרת לבלוק בפעם השלישית, שלושה שבועות בלבד אחרי פרסום ה-EP החדש והמדובר שלה בלייבל Redkis, המסתמן כאחד מהתקליטים שיחממו לנו את לילות החורף במועדון, ובסקוואט, שיהפוך לחדר חושך, ינגן הגאון האמריקאי המטורף מוריס פולטון, שהוציא השנה את האלבום השני של הרכב האסיד הפסיכדלי שלו Syclops בלייבל של גרד יאנסן Running Back, ושלא מפסיק להדהים את העולם האלקטרוני עם ריליסים חדשים ומשוגעים מתוך הרפרטואר הבלתי נגמר שלו של פניני מוזיקה למתקדמים. 

------------------------------------------------------------------------------
Thursday 26.12.13
The Block
Nina KravizUnderground Quality, Rekids, Naif :: Moscow
Local Support by Anna, Partok

The Squat
Maurice Fulton
Bubbletease Communications :: Sheffield

Local Support by Yogo, Amichay Matyas
------------------------------------------------------------------------------
TICKETS
http://bit.ly/1c53RE2 :70Nis (+ free chaser) for Club Members
http://bit.ly/1fvERol :100Nis Presale
120Nis at the door 

כרטיסים: 
70 ש"ח לחברי מועדון (+ צ'ייסר חינם): http://bit.ly/1c53RE2
90 ש"ח במכירה מוקדמת: http://bit.ly/1fvERol
120 ש"ח בדלת.
------------------------------------------------------------------------------

Nina Kraviz
כאמנית, נינה קרביץ היא החבילה השלמה. היא שרה, היא מפיקה, היא תקליטנית, היא פרופורמית וכן, היא יפיפה כמו כוכבת קולנוע ולא מתביישת לנפנף בכך, גם כשזה מעורר סביבה לא מעט שערוריות וחילוקי דעות.

נינה לא דופקת חשבון לאף אחד. היא מספקת חומר שלא נגמר למדורי הרכילויות על הזוגיות הסוערת שלה עם מלך הטכנו, בן קלוק (השמועה האחרונה היא שהם שוב נפרדו, וקרביץ ממש לא מעוניינת להרחיב על כך). היא מתראיינת באמבט של קצף ומעוררת מהומה של ממש בסצינה (שמגיבה עם גל תמונות פרודיות של די ג׳ייז מרחבי העולם מצולמים באמבטיות שלהם ושרשורים ארוכים בקבוצות הדיון ברשת על מקומן של נשים בעולם הדי ג׳ייז ושל מיניות במוזיקה האלקטרונית), היא משחררת אמירות דעתניות ושנויות במחלוקת (״מיקסים נקיים מגעילים אותי״), ועדיין, למרות כל ההייפ המטורף סביבה, היא ממשיכה להפיק ולנגן מוזיקה מחתרתית, אבסטרקטית ומרתקת, ללא פשרות וללא נסיון למצוא חן. היא חופרת שעות בערימות של תקליטים ישנים בחנויות יד שניה כדי למצוא עוד קלסיקה נדירה שאף אחד לא מכיר, תומכת באדיקות ביוצרים מחתרתיים ולייבלים נידחים, רוקדת בחושניות עם המוזיקה שהיא מנגנת, ומפלרטטת עם כל בליין שרוקד מולה, כאילו היא מנגנת רק בשבילו או בשבילה.

מי שב-2009 היתה עדיין תקליטנית מקומית בסצינת האנדרגראונד של מוסקבה, התגלתה על ידי המפיק הוותיק ג'אס אד שמיהר להחתים אותה בלייבל שלו - Underground Quality, הצטרפה כחוליה משמעותית למשפחת Rekids של רדיוסלייב, שם פרסמה שורה של ריליסים ואלבום בכורה אישי במיוחד, והפכה כמעט בין לילה מאלמונית לכוכבת הזוהרת ביותר של הסצינה האלקטרונית.

יש איכויות מהפנטות וחושניות למוזיקה שהסיבירית הזו עושה, כשהיא משתמשת בקול שלה ככלי נגינה ומעדיפה להקליט "מהטייק הראשון, כי ככה אני יכולה ללכוד את הרגע, את הוויב, את התחושה.". תקשיבו לטראקים העמוקים והמופשטים, אבל בעלי התהודה הרגשית, שהרכיבו את אלבום הבכורה שלה, ותמצאו שקשה שלא להסכים שמדובר בקול חדש ומרגש בסצינה האלקטרונית של ימינו. יש משהו במוזיקה של נינה שמבדיל אותה מהאחרים - אולי זו האינטימיות והכנות ואולי זו פשוט התשוקה הבוערת בבחורה המסקרנת וחסרת המנוחה הזו, שהצליחה לגרום לנו לרוץ בהתרגשות מהמשרד של הבלוק בפעם האחרונה שניגנה במועדון, כשב-5 וחצי בבוקר החליטה להתחיל את המסיבה מחדש עם סט פסיכדלי מורכב מקלאסיקות נדירות מעבר לקשת, שהתחיל עם הקטע האלמותי של לורן גרנייה Acid Eiffel, והמשיך עם כמה מהקטעים היותר נועזים ומקוריים ששמענו מנוגנים על המערכת של הבלוק, קטעים שלא להרבה די.ג'ייז יש מספיק "ביצים" לנגן במועדון.

בחמישי ה-26 לדצמבר, נינה חוזרת לבלוק בפעם השלישית, הפעם כאחת מהתקליטניות המבוקשות ביותר בעולם, עם הופעות בכל הפסטיבלים הגדולים כמו ADE באמסטרדם, Decibel ,Awakenings ו-DEMF, כמו גם הרזידנסי הנחשק ב-ENTER של ריצ'י הוטין באיביזה והופעות קבועות במועדונים כמו ה-Berghain, ה-Fabric ו- וה- Warehouse Project.

Maurice Fulton
בזמן שנינה תמגנט את הבלוק, הסקוואט יהפוך לחדר חושך טריפי בניצוחו של הגאון האמריקאי האקסצנטרי, מוריס פולטון, שחוזר אלינו אחרי כמעט שנתיים והפעם לחדר שמתאים לו כמו כפפה ליד.

אם תנסו להגדיר את הז׳אנר של פולטון במילה, נאחל לכם בהצלחה. הדרך הטובה ביותר לתאר אותו היא כאסטרונאוט המרחף בחלל וחוקר עולמות לא ידועים בתחום ההאוס, הטכנו והדיסקו, בעוד הוא מחובר בצינור חמצן לספינת החלל של פארלמנט פ׳אנקדליק והרבי הנקוק.
מג׳אז אקספרימנטלי לפוסט-טכנו עתידני, מפאנק אלקטרוני להמנוני גראז׳ האוס מרגשים, רוחב היריעה של מוריס פולטון הוא בלתי נתפס.

היוצר והתקליטן יליד בולטימור הוא טיפוס מוזר ומסתורי בדיוק כמו המוזיקה שהוא מפיק ומתקלט. הוא לא מרבה לדבר וכשהוא מנגן הוא נוהג להסתיר את פניו עם כובע רחב שוליים או חולצה שהוא משליך על ראשו. הוא לא אוהב מלונות ולרוב מגיע לכאן כשעה או שעתיים לפני שהוא מתחיל לנגן וטס חזרה מיד בבוקר שאחרי. אבל למרות שהדבר האחרון שמעניין את פולטון הוא שיווק, הוא נחשב לאגדה עוד בחייו והוכרז כחדשן ופורץ דרך על ידי מעריצים מכל קצוות הסצינה הבינלאומית, או, אם להשתמש במילים של מגזין Wire: ״מוריס פולטון הוא כנראה המפיק החדשן ביותר מבחינה קצבית שפועל במוזיקת הריקודים האלקטרונית של ימינו.״. הצהרה שאנחנו לא מעוניינים להתווכח איתה. 

מי שהיה במסיבות הקודמות של פולטון בבלוק, יזכור שהוא נוהג לנגן אינספור אדיטים ורמיקסים מקוריים שלו שעדיין לא התפרסמו ושניתן לשמוע רק בסטים שלו (חלק מהקטעים שניסינו לגלות בסטים הקודמים, התפרסמו סוף סוף השנה באלבום השני שלו כ-Syclops בלייבל של גרד יאנסן, Running Back). קשה לשכוח גם את האובססיה שלו לחושך, ובמיוחד זכור המקרה בו הפסיק את המוזיקה ברגע שהתאורן העז להדליק פנס בודד בתקרה. אחרי המסיבה הראשונה שלו בבלוק הקודם, אמר לנו פולטון "בחושך - אנשים זזים כמו ג'לי." ואכן, בחושך מצאנו את עצמנו רוקדים בצורה שלא חשבנו שאנחנו יכולים לרקוד, כשהרחבה הפכה למרחב בו החוש היחיד שמשרת אותך הוא השמיעה, הדבר היחיד שנוכח בחדר הוא הסאונד ואף אחד לא יכול לראות אותך מביע דרך הגוף את כל הדברים שהמוזיקה של פולטון גורמת לך להרגיש.

אנחנו לא יכולים לחכות לשמוע את החומרים החדשים שעוד לא התפרסמו מאת היוצר המחונן הזה.

יפתחו ויסגרו ברחבה הראשית - אנה ופרטוק, ובסקוואט - יוגו ועמיחי מטיאס.

לינקים:

נינה:

הקליפ ל-Ghetto Kravitz, הלהיט הגדול מהאלבום הראשון שלה שהפך לקרוס-ז'אנרי במובן הכי רחב של המילה. סקסי ומהפנט.

מתוך האי.פי החדש שיצא לפני מספר שבועות ב-Rekids, ובדרך להיות אחד מהטראקים שיעשו לנו את החורף בבלוק.
12 דקות של עוצמה עצורה, אפלה והיפנוטית שנבנית בהדרגתיות ובסבלנות עד שהיא מתפוצצת עם סימפול אחד שמאיר כמו לפיד בחשכה ומרים אותנו לגבהים חדשים. חכו לרגע שהיא תנגן את זה במסיבה הקרובה.

הרליס הראשון שלה ב- Rekids שהפך אותה לנערה הכי מדוברת בתעשייה.
פשוט, חושני ומגובה בבייס ליין שמהדהד לך בבית החזה גם שעות אחרי שהקטע נגמר.

הרמיקס שעשתה יחד עם בן קלוק (בזמנים יפים יותר של הזוג המלכותי של הסצינה), להרכב הטכנו האגדי מדטרויט - octave One

נינה, קרובה ושברירית מתמיד.

ראיון הוידאו לרזידנט אדווייזר בו היא מופיעה עירומה באמבטיית קצף ועליו כל התעשייה רעשה וקצפה.
מתחת לכל הקצף נינה חושפת בסרטון לא מעט תובנות ודעות עמוקות על המקום בו היא נמצאת.

אחד הבוילר רומים הכי נצפים בסדרה, נינה בסט טכנו מחשמל

נינה סוגרת את ספייס-איביזה באוקטובר האחרון עם סט אסיד היפנוטי מושלם

נינה מפגינה סלקשן מעורר השתאות בסט המצולם מ-Dommune ביפן

הסט שהקליטה בחודש שעבר עבור מיקסמאג, המורכב רובו מקטעים שלה חדשים וישנים

ועוד סט מהעונה האחרונה באיביזה, הפעם בליין של ריצ'י הוטין Enter -

ראיון ל- slice magazine

פולטון:

הלהיט הקיצוני, הקאמפי וחסר המעצורים של Mu, ״Paris Hilton״. כמובן שיש גם קליפ הולם. מטורף.

קטע מתוך האלבום החדש בלייבל של גרד יאנסן, מי שהיה במסיבה השניה של פולטון בבלוק הראשון, יזכור את הקטע הזה שאף אחד לא הצליח לשאזם והפעם אפשר גם סוף סוף לשמוע איך הוא נגמר.

עוד קטע מתוך האלבום החדש. פולטון בועט חזק.

מתוך האלבום של Syclops ב-DFA, דוגמא מצוינת לאקספרימנטליות האמיצה של פולטון. תופים אימתניים פוגשים באס סינתי מופרע, ורגע לפני שהכול יוצא משליטה, פאדים עגולים ונעימים מחזיקים את כולם במקום, עד שהכול מתחבר למקצב אפרוביט שמרגיש פשוט נכון.

כן, הבנאדם גאון מוזיקלי

או שאולי מטורף?

האוס, דיסקו, אלקטרו-פאנק פסיכדלי. Bring it on

עוד קלסיקת בלוק

גרד יאנסן מראיין את מוריס פולטון ברד בול מיוזיק אקדמי 2006 - ציטוט אהוב: ״אני אוהב למצוא קיק שאם הוא היה כדור באולינג, הוא בטוח היה פוגע סטרייק!״

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.