Ostgut Ton Nacht #3 // 13.2.14

מועדון הברגהיין / פנורמה בר חוזר לתל-אביב !
במסיבה השלישית בליין של אוסטגוט טון בבלוק, יככבו ארבעה מהרזידנטים של מקדש הטכנו הברלינאי.

שימו לב - לזמן מוגבל בלבד, כרטיסים במחיר מוזל במיוחד: http://bit.ly/1bhtFYZ
מכירה מוקדמת לכרטיסי חבר (המחיר לזמן מוגבל): http://bit.ly/LDy6ae

Thursday 13.2 at The Block
-----------
Ostgut Ton Nacht #3

STEFFI :: MARCEL FENGLER
EFDEMIN :: BORIS
-----------
Partok :: Ofri Goffer
Anna :: Narkis Tepler
-----------

ברחבה הראשית - התקליטנית, המפיקה, בעלת הלייבל ומלכת הרחבה של ברלין, Steffi, מגיעה סוף סוף להופעת בכורה במועדון, ואחריה, Marcel Fengler, הרזידנט הלוהט של הברגהיין בשנה האחרונה, שנוחת בתל אביב בפעם הראשונה, מספר חודשים אחרי יציאת אלבום הבכורה שלו באוסטגוט טון.

בסקוואט - דיפ האוס נוסח ברלין בניצוחם של המפיק והתקליטן הוירטואוז Efdemin, ויקיר הרחבה, המחזיק בשיא המספר הרב ביותר של הופעות בברגהיין ובפנורמה - Boris, שהפך להיות לרזידנט של הליין אחרי שליווה כל אחת מהמסיבות של אוסטגוט בבלוק.


Steffi

לאחר שאירחנו שמונה גברים בשתי המסיבות הקודמות בסדרה, אנחנו מתרגשים לתת סוף סוף במה גם לייצוג הנשי של אוסטגוט טון, קבלו את מיס שטפי דומז.

מאז שעזבה את אמסטרדם ועברה לברלין ב-2007, שטפי החלה מסלול המראה שלא מפסיק להתעצם משנה לשנה. לברלין היא הגיעה עם אוסף תקליטים אינסופי, ניסיון עשיר כתקליטנית וכמויות של אמביציה, אבל אף אחד לא היה יכול להכין אותה למה שיקרה כאשר תוציא את אלבומה הראשון שיהפוך להצלחה בכל קנה מידה, ושהסינגל הראשון מתוכו, Yours, יהיה ללהיט ענק, ויזכה להיות הקטע הראשון בלייבל שייצא מגבולות האנדרגראונד.

שלוש שנים בדיוק עברו מצאת האלבום שהיווה את נקודת המפנה הדרמטית בחייה של שטפי, והפך אותה לרזידנטית מכובדת של הברגהיין והפנורמה בר, ולאחת הכוכבות הרותחות והמבוקשות בתעשייה.

בשלוש השנים הללו שטפי עשתה הכל מלבד לקפוא על השמרים. היא הוציאה את המיקס החמישי בסדרת הסטים של הפנורמה בר, בעטה קדימה את Dolly, הלייבל שבבעלותה, שהוציא ב-2013 כמה מהריליסים המדוברים של השנה, הקימה את Third Side ביחד עם הצמד האיטלקי לוקרצ'יו ומריאו (המוכרים גם כ-Analogue Cops) ובנתה איתם מופע לייב אנלוגי מפעים, תיקלטה בכל העולם, כצפוי מדי.ג'יי במעמדה, ובעיקר, המשיכה להוכיח שהיא אחת המפיקות הכי טובות שיצאו מבית אוסטגוט טון.

בניגוד לאמנים אחרים מהלייבל, שטפי מתעקשת להפיק מוזיקה שלא תסווג אותה לז'אנר ספציפי, ונותנת דרור לכל מוקדי ההשראה המרובים שלה. אם זה הפופ של שיקאגו בניינטיז, האלקטרו הראשוני של דטרויט או מפיקים היפנוטיים מהשנים האחרונות דוגמת ג'אס אד ופרד פי, כולם קיבלו ויקבלו ביטוי בקטעים שונים שהיא תפיק, והדבק ששומר על הדיקות השפה של היצירות, הוא חותמת תו האיכות של הסטודיו שלה.

עם בת זוגה - וירג'יניה
Steffi - Yours

שלמות

עמוק ומופלא
Steffi - Arms

פינג פונג טכנו

איזה סאונד יש לבחורה הזו

Steffi - Reasons feat. Virginia

בוילר רום, ברלין

וירג'יניה ושטפי בטוקיו


Marcel Fengler

בתוך כל ארסנל הדי.ג'ייז של הברגהיין, קיימים רבים שיודעים לתקלט טכנו באופן הנושק לאומנות. אבל רק חלק מהם גם אחראים במו ידיהם לדחיפת הז'אנר כלפי העתיד ועיצובו למקומות חדשים.

מובילי התנועה הזו הם כמובן בן קלוק ומרסל דטמן שכיכבו בשתי המסיבות הקודמות שלנו. והכוכב השלישי בחוד החנית של אוסטגוט טון הוא מרסל פנגלר, רזידנט הברגהיין מאז יומו הראשון, שיחד עם קלוק ודטמן אחראי לעיצובו של ה-DNA של המועדון, ונחשב לאחד הדי.ג'ייז הכי האהובים על הברלינאים שפוקדים את מקדש הטכנו משחר ימיו.

פנגלר מגיע אלינו בשיא פריחתו עם אלבום בכורה שהוציא באוגוסט האחרון, רליס רמיקסים לקטעים מהאלבום שיצא ממש השבוע (בין הרמיקסרים תוכלו למצוא את Dave Clark ואת Shed), ועבודה משותפת עם אפדמין תחת השם DIN, בכתיבת פסקול למופע מחול שהופק בשיתוף הברגהיין ולהקת הבלט סטאאטבלט-ברלין מוקדם יותר השנה.

מראשית דרכו כמפיק, כל קטע של פנגלר, קשה ואפל ככל שיהיה, תמיד שמר על פאנקיות וגרוב שלא משאירות לך ברירה אלא לרקוד. באלבומו החדש הוא לוקח את המגמה הזו צעד קדימה:
"אני חושב שהספקטרום המוזיקלי של 'הסאונד הברגהייני' הוא כל כך הרבה יותר מורכב ועשיר מהטכנו המתכתי והקשה שכולם משייכים אותו אליו היום. עם האלבום הזה רציתי לחמוק מכל מה שמצפים ממני, וליצור משהו שהוא באמת מיוחד. את הסאונד הכבד שאנשים מצפים שאוציא אני מוציא כבר בסינגלים, ולאגד ערימה של דברים מהסוג הזה ולקרוא להם אלבום היה נראה לי עצל מידי... רציתי שהאלבום הזה יבלוט מכל היבול שקיים כיום בז'אנר. לדחוף את זה למקומות חדשים".

מרסל פנגלר, בפעם הראשונה בישראל, במסיבת אוסטגוט טון השלישית בבלוק.

מתוך האלבום החדש. טכנו אבסטרקטי עם סאונד של ים

Marcel Fengler - Friction

Marcel Fengler - Frantic

עוד רצועה מהאלבום החדש

פעמונים וסינטיסייזרים

פנגלר בטוקיו

פנגלר ב-Time Warm, הולנד

רזידנט אדוויזר מבקרים בסטודיו של מרסל פנגלר

Efdemin 

לאפדמין יש לנו פינה חמה בלב. הוא היה הדי.ג'יי הבינלאומי הראשון שניגן בסקוואט, במסיבה עם פקוטק בסוף 2011, ואנחנו שמחים ונרגשים לארח אותו לסיבוב נוסף.

גם הוא מגיע אלינו עם אלבום חדש עליו סיים לעבוד בימים אלו, אלבום האולפן השלישי שלו בשם "Decay" שייצא כמו השניים הקודמים, בלייבל הבית שלו, Dial.

כשמאזינים להפקות של אפדמין, שהיה מהדמויות הראשיות בסיפור ההצלחה של Dial בשנים האחרונות, קל לחשוב שמדובר באדם מאופק ומעודן שיתמחה בסטים של דיפ האוס עמוק והדוק. ואז רואים אותו מתקלט, ומגלים אדם שמשתולל על העמדה, רוקד, צוחק ועובר על התקליטים שלו בקפריזיות פעם אחר פעם, וגם די.ג'יי עם עולם עשיר ומגוון שמתפרש על פני סקלה רחבה של סגנונות, מעבר למה שהוא יוצר כמפיק.

את העבודה על האלבום הנוכחי סיים אפדמין בעיר קיוטו שביפן, שם התגורר למשך שלושה חודשים בהם התעמק ככל שיכל בתרבות הדתית של המקום, שהה במקדשים השונים של העיר, קיים טקסים דתיים לצד הנזירים היפניים, וגם חקר את כלי המוזיקה המקומיים ונפגש עם היצרנים שלהם.

קלאסיקה

His head disappeared, and we appeared

Efdemin - Bergwein

הופך

מתוך האלבום האחרון שלו, שיקאגו

Efdemin - Salix Alba

שמש

בוילר רום, ברלין

המיקס סידי הראשון של אפדמין בשם המעולה
Carry on, pretend we are not in the room


Boris

מה עוד אנחנו יכולים לומר על בוריס?

במסיבת האוסטגוט הראשונה הוא בין רגע הפך את הבלוק למצודת טכנו אפל ואינטנסיבי, בשנייה הוא ניגן בסקוואט סט האוס מושלם שגרם לחדר להראות כמו שמעולם לא ראינו אותו קודם, מכוסה בשטיח של אנשים מקצה עד קצה, עם ידיים מונפות באוויר. הוא אחד הדי.ג'ייז האהובים בתל אביב (ובברלין) ובינתיים הוא כבר הפך לסוג של רזידנט במסיבות האוסטגוט בבלוק. הפעם הוא אחראי על הפסקול לחצי השני של הלילה בסקוואט, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לשמוע מה הוא יגיש לנו הפעם.

פודקסט ל-Killekill

סט פתיחה מהברגהיין 2013

עוד סט מהברגהיין

סט מקלן, 2013

עם אנדי באומקר:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.