2MANYDJS, PEPE BRADOCK // 20.3.14

מועדון הבלוק גאה להציג -

Thursday 20.3
--------------------------
Soulwax VS Atavisme
2MANYDJS - Soulwax :: Belgium
Yogo, Shlomi Zidan & Santos Barakos
PEPE BRADOCK - Atavisme :: Paris
Local support by the Later Crew:
Idit Frenkel, Ofri Goffer, Niv Hadas & Benji
--------------------------

שימו לב - לזמן מוגבל: כרטיסים במחיר מוזל במיוחד, ללא דמי טיפול: http://bit.ly/1obweBN
מכירה מוקדמת לכרטיסי חבר: http://bit.ly/1pEvkkK
--------------------------

בירה ושוקולד הם שני דברים שהבלגים המציאו כדי שלא יצטרכו לחלוק את האוצר האמיתי שלהם עם שאר העולם: מוזיקה. למרבה הצער, בשנת 1963 הביאה נזירה בלגית ממושקפת את הקץ למאות שנים של הסתרה, כשהגיעה למקום הראשון במצעד הפזמונים של ארה"ב, עם בלדה מרגשת על כומר בשם דומיניק. שמה היה (סיפור אמיתי) ״הנזירה המזמרת״, ועד היום לא ברור על איזה סם הייתה אמריקה באותה תקופה, אבל בטוח שזה היה משהו חזק במיוחד. בחצי המאה שחלפה מאז, השפעתם של הבלגים על תעשיית המוזיקה הבינלאומית כבר אינה מוטלת בספק, הם הביאו לעולם את בשורת הניו-ביט, כמו גם שורה של להקות פורצות דרך כמו Telex, Front 242, Technotronic, וכמובן, האחים דיוויד וסטפן דוואלה, מקימי הרכב העל Soulwax, הידועים גם כצמד התקליטנים המתמחה באלכימיה אלקטרונית - 2manydjs.

"אין לנו מושג איך תחוו את כל זה," כותבים דיוויד וסטפן בקומוניקט של אתר האודיו-ויז׳ואל שלהם, Radio Soulwax, "האם זה יהיה אינטנסיבי מדי או קשה מדי לעיכול, או שאולי זה לא יהיה מספיק. כל מה שאנחנו יודעים הוא שאנחנו אוהבים את זה, ושהיינו חייבים לעשות את זה, למרות שכולם קראו לנו משוגעים."

זו בדיוק הגישה שהנחתה את האחים דוואלה עוד מאמצע שנות ה-90, כשהקימו את הרכב הרוק-אלטרנטיבי/אלקטרוני Soulwax, ולא ידעו מה לעשות עם האדרנלין שזרם להם בגוף אחרי ההופעות, חוץ מלצאת לברים המקומיים, להשתכר ולעלות לעמדת הדי.ג'יי כדי להמשיך את החיבור הקוסמי שלהם עם אלוהי המוזיקה עד אור הבוקר, או לפחות עד שיגרשו אותם הביתה.

בשנת 1999, שנה לאחר שאלבומם השני כ-Soulwax זכה להכרה בינלאומית, הולידה התשוקה הבוערת של השניים להמשיך את המסיבה לתוך השעות הקטנות של הלילה, את התוכנית Hang The DJ, הסלוט הקבוע שלהם ברדיו הלאומי של בלגיה. שנים לפני שבוטלגים ומאשאפים הפכו למילים אופנתיות, הם כבר היו יוצרים את המיקסים שלהם בעצמם כדי לשלב אותם בתוכנית, כשהם חותכים ומדביקים את החלקים הטובים ביותר של טראקים פאנקיים, לתערובת פאנקית אפילו יותר, ומפתחים סגנון תקלוט מקורי שקנה להם מעריצים בכל רחבי העולם.

ב-2002 הוציאו את האלבום הרשמי היחיד שלהם כטו-מאני-די.ג'ייז, As Heard on Radio Soulwax Pt. 2, שהוכתר על ידי ה-New York Times לאלבום המוזיקה הפופולרית הטוב ביותר באותה שנה, והפך בן לילה את סצינת המאשאפים המחתרתית, לתופעה בין לאומית, אבל בעקבות המאבק המשפטי הארוך לאישור הקטעים (בסופו של דבר אושרו רק 45 מתוך 187 קטעים שתכננו להשתמש בהם), החליטו האחים לא להוציא אלבומי מיקס נוספים, ובמקום זאת להתרכז באלבומים הבאים של Soulwax שהחלו לשלב יותר ויותר השפעות אלקטרוניות, במסע ההופעות הבלתי נגמר שלהם כ-2manydjs, ובפרוייקטים נוספים שהציתו את דמיונם חסר המנוח.

"הדביקו לנו כבר כל כך הרבה תוויות במשך השנים," הם מספרים בראיון למגזין הבריטי GQ, "חלוצי-אלקטרו, להקת פאנק/פאנק, להקת רוק אלקטרוני, וכמובן ממציאי המשאפ, אבל למזלנו, הצלחנו לשרוד את כל הסטראוטיפים האלה ופשוט להמשיך ליצור את המוזיקה והאומנות שאנחנו אוהבים."

ואכן, דיוויד וסטפן מעולם לא היססו להשקיע את כל זמנם הפנוי בין הגיגים, ולא מעט מהכסף שהם מרוויחים בגיגים האלה, כדי להגשים כל גחמה אמנותית שעולה על רוחם, כשתוכנית עסקית היא הדבר האחרון שמעניין אותם, כשהם נכנסים לעוד ועוד פרוייקטים שאפתניים והרפתקנים.

בשנים האחרונות הספיקו להפיק סרט בשני חלקים בשם "Part of the Weekend Never Dies", המתעד 120 הופעות שלהם ברחבי העולם, וכולל ראיונות עם ג'יימס מרפי וננסי וואנג, טיגה, ג'אסטיס, ארול אלקן ומפיקים אלקטרוניים נוספים.

ב-2011 השיקו את אתר האינטרנט המהפכני Radio Soulwax, בו פירסמו בהמשכים סדרה של 24 סרטים בני שעה כל אחד, המוקדשים בכל פעם לנושא מוזיקלי אחר, ממוזיקה ברזילאית, דרך ספייס דיסקו, אולד סקול שיקאגו האוס, ועד לטראנס ולטכנו בלגי מוקדמים ולמוזיקה של דיוויד בואי, כשלכל סט מותאם נושא ויזואלי ייחודי, המבוסס על עטיפות התקליטים שהשתמשו בהם במיקס. הפרוייקט המונומנטלי, שהורכב ממאות קטעים, רמיקסים ורה-אדיטים נדירים, בשילוב עם קרקס קולנועי של אנימציה קצבית ועשירה, הוא תוצאה של שנתיים בהן עבדו השניים עם צוות אמנותי של עשרות אנימטורים, אנשי תלת מימד, מאיירים ואמנים ויזואלים נוספים, שהגיע לשיאו עם פרסום השעה האחרונה בסדרה, בפסטיבל הסרטים בלונדון 2012.

בנוסף, הם ממשיכים לטפח את הרזידנסי שלהם בליין ימי ראשון של מועדון ה-Space באיביזה, We Love Space, ובחודשים האחרונים השיקו את הפרוייקט החדש Despacio, שיתוף פעולה שאפתני ומסקרן עם מפיק העל ג'יימס מרפי מ-LCD Soundsystem, איתו תכננו ועיצבו מערכת סאונד מפלצתית, בשיתוף עם חברת האודיו הוותיקה "מקינטוש". המערכת, המיועדת לסטים של ויניל בלבד, באווירה באלרית-פסיכדלית נוסח די.ג'י הארווי, זכתה לכינוי "מערכת הסאונד האודיופילית הגדולה בעולם", והיא מונה לא פחות משבעה מגדלים של רמקולים בבניה מיוחדת, המיתמרים לגובה 3 וחצי מטר ומוגברים על ידי 42 מגברי מקינטוש המגיעים לעוצמות של 50,000 וואט. עדיף שאפילו לא תנסו לחשב כמה דבר כזה עולה. אחרי מספר מסיבות ראשונות במנצ'סטר ובלונדון, המערכת כבר הוזמנה להופעה מיוחדת בניצוחם של השלושה, בפסטיבל סונאר בקיץ 2014.

ארבע שנים בדיוק לאחר שהופיעו בישראל בפעם הראשונה, בערב אביבי של מרץ 2010, שהשאיר את הקהל העצום שצפה בהם עם לסתות שמוטות ושרירי רגליים כואבים, חוזרים 2manydjs לתל אביב, בצל שמועות על אלבום חדש של Soulwax שאמור לצאת מאוחר יותר השנה, ועל אלבום סודי נוסף, המושפע מיצירות הסינטיסייזרים הקלסיות של טאנג'רין דרים, ואנגליס וז'אן מישל ז'אר, עליו הם עובדים עם ג'יימס מרפי בימים אלה ממש, כפי שלחש לנו מקור יודע דבר.

אם לשפוט על פי התשוקה הבלתי נגמרת של שני האמנים המבריקים האלה להמשיך ולמתוח את גבולות היצירה שלהם ולהמציא את עצמם בכל פעם מחדש, מצפה לנו חוויה של פעם בכמה שנים.

קליפ על הפרוייקט המופרע של האחים דוואלה עם ג'יימס מרפי, מערכת הסאונד Despacio 

הופעה חיה מסוף ינואר 2014 במועדון la3 בספרד

השיר 2manydjs של סולוואקס שנתן את ההשראה לשם הרכב התקלוט של האחים דוואלה. קליפ קלאסי

אחד מהמאשאפים המפורסמים של טו מאני דיג'ייז. שילוב וירטואוזי בין הביטלס לקראפטוורק

ה-Nite Version ל-E-Talking של סולוואקס, עם הגברת הראשונה של DFA, ננסי וואנג

מתוך האלבום הרשמי היחיד שהוציאו - As Heard on Radio Soulwax Pt. 2

רדיו סולוואקס, פשוט תלחצו פליי, היצירה המונומנטלית בת 24 השעות ממשיכה לרוץ בלופ נצחי

הסרט הדוקומנטרי part of the weekend never dies

הופעה משוגעת מול עשרות אלפי צופים בפסטיבל רדינג

הסט של טו מאני דיג'ייז בסדרת המיקסים האגדית של רדיו הביביסי, האסנשל מיקס

Pepe Bradock

אחרי שנים ארוכות של נסיונות בוקינג נואשים, חלוץ הדיפ האוס הצרפתי, Pepe Bradock, מגיע סוף סוף בפעם הראשונה לישראל ויוביל את הסקוואט למסע בנבכי הנשמה של אחד מהיוצרים המבריקים ביותר של הז'אנר. בראדוק, שהסט שלו ל-Roof.fm נבחר על ידי הרזידנט אדוויזר לאחד מעשרת הסטים הטובים של 2013, הוא אחד מהתקליטנים המדהימים ביותר שהקהל הישראלי עדיין לא שמע. לא לפספס !

ז'וליאן אוג'ר גילה את מוזיקה ההאוס לאחר שכבר היה מוזיקאי ודי.ג׳יי במשך מספר שנים. הוא התחיל כנגן בלהקות ג'אז ופאנק, וכאחראי על הפטיפונים בצוותי היפ הופ פריזאיים שונים בסוף שנות ה-80, ונחשף לתרבות הרייב החדשה בתחילת שנות ה-90, אז גם התחיל ליצור מוזיקה מקורית תחת השם פפה בראדוק.

מאז ועד היום, כל מה שבראדוק נגע בו הפך לזהב, והרפרטואר המפואר שלו כולל חלק מהקלסיקות המרגשות ביותר שנוצרו במוזיקה האלקטרונית של השנים האחרונות, רובן יצאו רק במספר מצומצם של עותקי ויניל, שנמכרים היום במחירי עתק, אם בכלל תוכלו למצוא אותם.

המוזיקה המדהימה של בראדוק משקפת עומק ורוחב עצום של ידע מוזיקלי, ומשלבת את הוירטואוזיות של נגן ג'אז, עם האקלקטיות הגדושה בסימפולים של מפיק היפ הופ, והבנה עמוקה ונדירה של 'הגרוב', שמפיקי האוס רבים יכולים רק לחלום עליה.

אניגמטי ונחבא אל הכלים, בראדוק מעולם לא שש לראיונות או ליחסי ציבור, אבל השמועה על הסטים המופלאים שלו, המשלבים נגינה חיה על מכונת תופים וסמפלר, אותם יביא גם לתל-אביב, עוברת כבר שנים מפה לאוזן בין אוהבי דיפ האוס בכל רחבי העולם.

לפני ואחרי פפה, ינגנו בסקוואט סוללת התקליטנים המעולים של לייטר, אחד הליינים האיכותיים ביותר בעיר: עידית פרנקל, בנג'י, עופרי גופר וניב הדס.

מקום שמיני ברשימת הקטעים הטובים ביותר בסיכומי העשור של רזידנט אדווייזור. מצמרר.

אחד מהרגעים הגדולים בהיסטוריה של מוזיקה ההאוס. קלאסיקה נצחית.

גרוב אסידי ופסיכדלי מפצח רחבות משנה שעברה

בראדוק מוכיח שהוא עדיין אחד מהמפיקים המקוריים והעמוקים ביותר בתעשייה, עם עוד קטע אסידי משוגע מ-2013

יש לבחור הזה גרוב נדיר

18 קאראט של זהב טהור. מלודיות סטייל מודימן בניחוח צרפתי

5 וחצי דקות של צעקות ואנקות בשם המשקף - Raphsody in Pain. פשוט מבריק !

אחד מהסטים המועדוניים הנדירים של בראדוק שאפשר לשמוע ברשת.
הקלטה של תכנית רדיו שהעלה רומן פלוגל לסאונדקלאוד לא מזמן, בה התארח ביחד עם בראדוק. השעתיים הראשונות של פלוגל, והאחרונות של בראדוק.

הפודקאסט האלטרנטיבי הנפלא שרקח בראדוק ל-roof fm ב-2013

חלק ראשון מתוך מיקס מיוחד שערך לרד בול רדיו, בו הוא מנגן כמה מהקטעים שנתנו לו השראה במשך השנים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.