JOHN TALABOT, AXEL BOMAN // 19.06.14

מועדון הבלוק גאה להציג:

שניים מהמפיקים והתקליטנים הטובים ביותר שאנחנו מכירים מאחדים כוחות למפלצת אחת בעלת שני ראשים, שהשמועות על מה שהיא מעוללת לרחבות הגיעו עד לכפרים הנידחים ביותר ביערות העד של האמזונס: ג'ון טלבוט ואקסל בומן, וביחד - טלבומן, בפעם הראשונה בישראל!

יפתח את הערב אמיר אגוזי, שנמצא כרגע בכושר שיא ויחזור לעמדה של הבלוק אחרי היעדרות ארוכה מדי, ובסקוואט - חבורת המופלאים, AKA "השילוש הקדוש", בחדר המסג' העמוק:
עמרי סמדר - עמיחי מטיאס - יוגו!

Thursday 19.6 at The Block
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
T A L A B O M A N
JOHN TALABOTHivern Discs, Permanent Vacation :: Barcelona
AXEL BOMANStudio Barnhus, Pampa :: Stockholm
And Support by: Amir Egozy
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The Squat Deeper Massage feat:
Omri Smadar :: Amichay Matyas :: Yogo
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
כרטיסים במחיר מוזל במיוחד, ללא דמי טיפול
הבטיחו את מקומכם לפני שהמחיר יעלה: http://bit.ly/1hArisJ
מכירה מוקדמת לכרטיסי חבר: http://bit.ly/1uL8RE9
- - - - - - - - - - - - - - - - - -

לפני שאנחנו מתחילים, בואו נעצור לרגע אחד כדי להקשיב ללינק הבא ולהבין לאיזה אופקים חדשים מגיע הגאון הספרדי ג'ון טלבוט בימים אלו ממש. הרמיקס הבלתי סביר הבא עלה לפני מספר ימים לעמוד הסאונדקלאוד שלו והלסת שלנו עדיין על הרצפה:

"אנשים מתארים את המוזיקה שלי כשטופת שמש וחמה, אולי כי ספרד נחשבת לארץ עם תכונות כאלו" מספר טלבוט בראיון למגזין Electronic Beats מלפני מספר חודשים, "אבל כשאני נמצא באולפן, אני מעולם לא חושב על ברצלונה בתור עיר שמשית. המוזיקה שלי מבוססת על רגשות ועל געגועים. אני מתגעגע להרבה דברים. אני מתגעגע לזמנים שהיו לי עם סבא וסבתא שלי, אני מתגעגע לבית שהיה לי פעם ליד הים, אני מתגעגע לאחותי שעברה לגור בארץ אחרת, אני תמיד מתגעגע למשהו בחיי וזה ממלא אותי בעצבות, אבל בוא זמנית יש בזה גם משהו משמח, כי אני אוהב להרגיש שאני זקוק למישהו או למשהו".

כנראה שככה זה נשמע כשגעגועים הופכים לצלילים אלקטרוניים. מתוך מופע הלייב של טלבוט ופיונל בבודפסט 2013. מצמרר:

"פירוש המילה הייברן בקטלונית הוא חורף" מסביר טלבוט את המשמעות מאחורי שמו של הלייבל שלו, Hivern Discs. "בברצלונה, אנחנו יוצרים את המוזיקה שלנו בחורף, בקיץ אנחנו לא עושים מוזיקה, אנחנו יוצאים ומבלים עם חברים, אבל לא עושים מוזיקה".

הוא מספר שכשהחל לקנות תקליטים, היה מאזין להם קודם בחנות שאצלו בשכונה בברצלונה, וכשהיה מנגן אותם בבית לא הבין מדוע הסאונד לא בועט כמו מה ששמע בחנות. לבסוף, כשגילה שהמגבר בחנות התקליטים היה מקולקל וניגן בדיסטורשן, הבין טאלבוט מהי ההרגשה אותה הוא מחפש במוזיקה. כבר באי.פי הראשון שהוציא ב-2009 בלייבל Permanent Vacation, היה ניתן לזהות את הצבעים העמוקים והעשירים ואת האינטנסיביות שבידלה את המפיק הקטלוני ממקביליו בעולם הניו-דיסקו והאינדי האוס. טאלבוט צלל עמוק יותר, צעד לאט יותר, אבל לא וויתר על האנרגיות שמכניסות רחבות בכל רחבי העולם למצב של טראנס. ההפקות רבות המימדים שלו הצליחו לעצור את הזמן ולגרום למאזינים להיאבד בתוך ג'ונגל של צמחים אקזוטיים שהינדס בעצמו, וכשהקולאז' המורכב והעמוק הזה נפגש עם מכונות תופים כבדות מכוונות רחבה, התוצאה היתה רגעי מועדון מיתולוגיים, עם קטעים כמו "Sunshine" ו"Matilda's Dream".

Sunshine

Matilda's Dream

באלבום הבכורה שלו, Fin, שיצא ב-2012 (גם הוא ב-Permanent Vacation), הסאונד של טאלבוט התבסס כבר סופית, והוא פרץ ממעגלי יודעי הדבר אל התודעה העולמית, עם ביקורות מהללות בעיתונים כמו הגרדיאן ופיצ'פורק, ששיבחו במיוחד את האופן בו הוא בונה ושובר מתח, ומשחק עם המבנים המוכרים של מוזיקה אלקטרונית (בראיון אחד טען טאלבוט שמבנה פשוט של 16 תיבות הוא סוג של עצלנות, אם לא גסות רוח של ממש).

מתוך האלבום:
John Talabot - So Will Be Now

"אני עדיין צריך לחשוב על זה" אומר טלבוט כשהוא נשאל מתי הוא מתכנן להוציא אלבום חדש, "ליצור אלבום רק כדי לקבל עוד גיגים, עוד טורים ולהמשיך את הקריירה זה נחמד, אבל אני חושב שאתה צריך גם להגיד משהו. אני עדיין בתהליך הזה, מנסה למצוא מה שאני רוצה לומר". לפי הרמיקס האחרון שהעלה לסאונדקלאוד, יש לנו תחושה שכיוון חדש מתחיל להתגבש במוחו של המפיק הקטלוני ואנחנו לא יכולים לחכות לשמוע לאן הדרך הזו מובילה.

עוד קצת מנפלאותיו של ג'ון טלבוט:
הרמיקס ל-Cheaters של Teengirl Fantasy, מותח קו ברור ויציב בין ההפקות הקלסיות של Ten City בשיקגו בסוף שנות ה-80 לבין גרוב האינדי האוס האירופאי המודרני של המאה ה-21. מאסטרפיס!

שני קטעים אקסקלוסיביים לאוסף שלו ב-DJ-Kicks:
Without You - reduced mix version
Tempel Rytmik - Anagrama

Totally Enormous Extinct Dinosaur - Tapes & Money John Talabot's Ritual Reconstruction

סט מוקלט מדבלין. דצמבר 2013

הבוילר רום

טלבוט וג'ימי xx אצל טים סוויני

פודקאסטים:

אקסל בומן

"הוא חי על הספה שלי במשך ארבעה ימים" מספר אקסל בומן, המפיק השוודי המחונן, הידוע גם כאחד מהתקליטנים הוותיקים והחתיכים ביותר בשוודיה, על פגישתו הראשונה עם ג'ון טלבוט. "האמת היא שנפגשנו עוד לפני כן, בברצלונה, ועשינו ביחד רמיקס שלא פורסם, אחר כך נפגשנו שוב בפסטיבל דציבל בסיאטל ב-2012. הפרומוטר ביקש מאיתנו לנגן ביחד בבית שלו וזה הפך למרתון של שמונה שעות. זה היה משהו מיוחד. אחר כך ג'ון הציע שנשתף פעולה ב-DJ Kicks שלו ומאז אנחנו משתדלים לנגן ביחד מתי שאפשר."

הפריצה הראשונה שלו לתודעה הבינלאומית היתה עם אחד מהריליסים הטובים ביותר של 2010, Purple Drank, שהוחתם על ידי די.ג'יי קוצה בלייבל פמפה וסימן את תחילתה של ידידות מופלאה בין קוצה לבין המפיק השוודי המוכשר, אבל רק עכשיו, אחרי ששחרר את אלבום הבכורה שלו, Family Vacation, בסוף 2013, יכול סוף סוף אקסל בומן לפרוש כנפיים ולהנות מהאופק המוזיקלי העצום שהכישרון שלו יכול להגיע אליו.

כמו שאפשר היה לצפות ממפיק שפרסם מוזיקה בלייבלים מגוונים ושונים כמו פמפה, DFA ו-Ovum, האלבום, שזכה לביקורות מהללות ברזידנט אדוויזר, פיצ'פורק, פאקט, ומגזינים אחרים, מתפרש על ספקטרום רחב של סגנונות. זוהי מוזיקת האוס כמו שג'יילס פיטרסון היה מגדיר אותה, צומת גלובלית של רעיונות בה אפרוביט וג'אז, איטלו דיסקו וסול של שנות ה-80, חשובים לא פחות מביטים של ארבע על ארבע.

כשהוא לא עובד עם קוצה, טלבוט או על הריליסים המקוריים שלו, בומן הוא גם חבר פעיל ב-"תזמורת הרדיואקטיבית" - קבוצה של מוזיקאים ומדעני גרעין שוודיים שהופכים נתוני קרינה רדיואקטיבית למוזיקה שנשמעת קצת כמו פסקול של סרט מדע בדיוני משנות ה-60.

קחו את הזמן ותנו לעצמכם לספוג את האנרגיה המופלאה שאקסל בומן מצליח להעביר דרך גלי קול.

הכל התחיל כשבומן חימם את קוצה בגיג בשטוקהולם. בסוף המסיבה הם מצאו את עצמם שיכורים במלון, ושניה לפני שהקיאו מחלון החדר, הספיק בומן לתת לקוצה דיסק דמו עם הקטע הבא עליו. ככה התחילו ימי פמפה של בומן. שלמות.

לפני שהפך למוזיקאי, עבד בומן כסו-שף במסעדה צרפתית. ללקק את האצבעות.

כמו חלום אנלוגי.

קולאז' של גוונים שממלאים את הגוף בחום.

מתוך אלבום הבכורה. פנטסטיק פיאנו אינדיד.

מתוך הריליס ב-Ovum של ג'וש ווינק (מתגעגעים!)

עוד קטע נפלא מתוך הריליס בפמפה

וירטואוז

איך אפשר לעשות מוזיקה מקרינה רדיואקטיבית?

בוילר רום

במעבדת מיקסמאג עם פיוצ'ר דיסקו

לקנות תקליטים עם אקסל בומן

פודקאסט

סט מהמון 

בומן אצל טים סוויני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.