Laurent Garnier // 27.11.14

שימו את זה ברקע: http://bit.ly/1g7D32z

הרוח מכה בעצים, האור הופך לאפור והגשם מתחיל לשטוף את רחובות העיר. התחזית מדברת על סוף שבוע סוער.
תנו לנו לספר לכם על זה...

"עד שהגעתי לגיל עשר, חדר השינה שלי נראה כמו מועדון לילה. היו לי פליקרים, פנסים מהבהבים בכל הצבעים, כדור דיסקו, עמדת DJ ורחבת ריקודים. כשהייתי מדליק את החשמל, מאות אורות לבנים קטנטנים היו מרצדים על פני התקרה והקירות. הייתי מפעיל את כדור הדיסקו שלי בכל לילה. חלמתי רק על דבר אחד: לגרום לאנשים לרקוד." לורן גרנייה.

לא, זה לא חלום. אחרי שבע שנים שחונות, מאות תפילות של קלאברים שבורי לב ואין ספור ניסיונות שלא צלחו, זה סוף סוף קורה - בחמישי הקרוב, ה-27 לנובמבר, מתחילות שבע השנים הטובות: לורן גרנייה חוזר לתל אביב.

מועדון הבלוק גאה ומתרגש להציג:
Thursday 27.11 at The Block
BRING BACK THE LOVE
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Main Floor:
TAL COHEN - The Block
L A U R E N T - G A R N I E R :: France
YOGO - The Block
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The Squat:
PARALLAX Label Night :: LIVE SHOW + DJ
NIMROD KATZIR
TV OUT
YOGG
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The Cocktail Lounge:
President Appelberg feat.Sharon Kantor
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
שימו לב - כרטיסים במכירה מוקדמת במחיר מוזל במיוחד, רק עד יום שלישי בערב!
מספר המקומות מוגבל, אל תחכו לרגע האחרון! חסכו לעצמכם את ההמתנה הארוכה בתור (בערב המסיבה יפתח תור נפרד ומזורז לרוכשים במכירה מוקדמת), והבטיחו את מקומכם לפני שהמחיר יעלה: http://bit.ly/1tPv1GL

ולחברי מועדון: http://bit.ly/10cYC0U

בנוסף, מספר *מוגבל* (תזדרזו!) של כרטיסי זהב במחיר של 80 ש"ח בלבד, רק במכירה מוקדמת ובתוקף עד השעה 01:00 בלבד, ניתן לרכוש בלינק הבא: http://bit.ly/1x4eIH8 (כרטיסים מוגבלים בשעה לא יכובדו במקרה של איחור, המאחרים לא יורשו להיכנס למועדון ללא השלמה למחיר המלא)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ברחבה הראשית - האהבה חוזרת.

"ב-25 השנים האחרונות יוצאת מוזיקה טובה כל הזמן. יש תקופות יותר טובות ופחות טובות, אבל אני חושב שכרגע אנחנו חיים בתקופה סופר סופר מרגשת. סופר מרגשת. מעולם לא שמעתי כל כך הרבה ריליסים טובים. תיק התקליטים שלי מעולם לא היה מלא בכל כך הרבה מוזיקה מרגשת כמו בשנתיים האחרונות." לורן גרנייה, אוקטובר 2013.

הוא אחד מהתקליטנים הגדולים ביותר בכל הזמנים, הוא גם אחד מהאמנים האקלקטיים ביותר שידעה הסצינה מאז ומעולם והסטים המיתולוגיים שלו, נושא לרבבות סיפורים ואגדות בלילות של ירח מלא, יכולים לחלוף בערב אחד בין טכנו להאוס, דראם אנד בייס, היפ הופ, אלקטרו, ג'אז, רוק'נ'רול, טראנס, אסיד ודיסקו. הוא עדיין מבלה את רוב זמנו הפנוי בסינון ארגזים של וינילים ישנים בחנויות תקליטים, עוקב אחרי ההפניות המעורפלות ביותר שהוא מוצא ברשת ומקשיב לכל יצירה מוזיקלית שנשלחת אליו. הוא עדיין מתרגש לגרום לאנשים לרקוד. הוא מפיק בחסד עליון שהוציא שבעה אלבומי אמן מופתיים ועשרות סינגלים פורצי דרך, מתוכם כמה מהרגעים המעצבים ביותר של סצינת המועדונים המודרנית, ורק בשנה האחרונה הספיק לשחרר חמישה ריליסים מקוריים חדשים בחמישה לייבלים שונים שכל אחד מהם יותר מעיף מהשני. הוא מלחין מוזיקה לסרטים, לטלוויזיה, לתיאטרון ולבלט, הוא שף, הוא סופר ואפילו תסריטאי שכתב תסריט המבוסס על חייו ויהפוך בקרוב לסרט באורך מלא.

הפעם היחידה שהוא היה כאן היתה ב-2007, והאגדות על המסיבה ההיא כבר הפכו מזמן לחלק בלתי נפרד מהפולקלור של הסצינה המקומית. בחמישי הקרוב, אחרי שבע שנים ארוכות מדי, הקוסם חוזר לתל אביב כדי לכתוב אגדה חדשה. אנחנו נהיה שם כדי לספר לדורות הבאים.

היסטוריה.

יפתח טל "הקיק" כהן, מלך הקיקים של הרחבה, ויסגור, מתישהו בבוקר המאוחר, ג׳דיי מאסטר יוגו עם סט מעבר לקשת.

בסקוואט - מי שעוקב אחרי הדיבור, יודע שהלייבל החדש Parallax זה הדבר הכי חם בעיר כרגע. אחרי שתי מסיבות והופעות לייב בתדר ובאלפא שהותירו את הקהל (ומתוכו לא מעט מהקבועים של הבלוק) עם לסת שמוטה, ארבעת המופלאים מגיעים לערב הלייבל הראשון שלהם בסקוואט, עם הופעת לייב מיוחדת, עמוסה בסינטים אנלוגיים, שפשוט אסור לכם לפספס (נשתדל לארגן את הזמנים כך שתוכלו להרשות לעצמכם).

ובלאונג' הקוקטיילים ומוזיקת המעליות - לאחר שהסתפק בפיקוח וסיוע מרחוק בפנטזיית הדאב שעברה על הלאונג׳ בחמישי האחרון, הנשיא אפלברג חוזר לשליטה מלאה בממלכתו, ומארח את אושיית הרוקנרול והאינדי, התסריטאית, העיתונאית וכליל השלמות, שרון קנטור, בסשן עולה ויורד במעלית להרגעת האדרנלין.

אתם כבר יודעים מה עומד לקרות..

- - - - - - - - - - - -

"Electrochoc הוא ספר שפרסמתי לפני 10 שנים בצרפת. הסיפור מתחיל במנצ'סטר, במועדון ההאסיינדה, שנת 1987. אני רקדן ברחבה. מייק פיקרינג הדי.ג'יי מנגן בעמדה. הוא מנגן מיאמי פאנק, אלקטרו, אבל לא האוס. האוס לא היה קיים עדיין אז. הוא מנגן את המוזיקה הרגילה שהיית שומע במועדונים. במועדונים הטובים. ואני רוקד ונהנה ברחבה, ופתאום מגיע טראק. מייק עוצר את המוזיקה ושם את פארלי 'ג'קמאסטר' פאנק - Love Can't Turn Around, ואני הרגשתי כאילו יד ענקית יוצאת מהרמקולים ומכניסה לי אגרוף ישר לפנים."

לורן גרנייה מרקיד את הפלנטה כבר יותר מ-25 שנה. מהגיגים הראשונים כתקליטן צרפתי צעיר תחת שם הבמה די.ג'יי פדרו במועדון ההאסיינדה האגדי במנצ'סטר של סוף שנות ה-80, דרך ליין המסיבות המיתולוגי Wake Up במועדון הרקס הפריזאי של תחילת שנות ה-90, דרכו הביא את בשורת האסיד האוס מאנגליה לצרפת, הריליסים הראשונים בלייבל הצרפתי פורץ הדרך Fnac, שם פרסם חלק מהקלסיקות המעצבות של הסצינה בשנים המוקדמות, אלבומי האמן המדהימים שהוציא בסוף שנות ה-90 ולאורך שנות ה-2000 ב-F Communications, הלייבל שהקים לאחר ש-Fnac נסגר, הרזידנסי ב-Ministry Of Sound וב-The End הלונדוניים, במסיבות שהתורים אליהן נמשכו לאורך מאות מטרים מחוץ למועדון, ועד למוזיקה שהלחין לקולנוע, לתיאטרון ולבלט המודרני ביצירה משותפת עם תיאטרון הבולשוי במוסקבה, ולהופעות הלייב הענקיות שלו מהשנים האחרונות, המשלבות טכנו והאוס עם ג'אז, דאב, ברייקביט ודאבסטפ.

לורן לא נח. האנרגיה והתשוקה הבלתי נגמרת שלו מובילה אותו לרקוד מאחורי הפטיפונים של המועדונים החשובים בהיסטוריה, לככב בליינאפים המפוארים ביותר של הפסטיבלים הגדולים על הפלנטה ולהופיע לייב באולמות קונצרטים עם מחשבים, סינטים ותזמורות של נגני ג'אז. הספר הסמי-אוטוביוגרפי שכתב, חלקו חקירה אנציקלופדית על ההיסטוריה וההשפעות החברתיות של המוזיקה האלקטרונית, חלקו יומן מסע וחלקו מכתב אהבה חסר בושה למוזיקה שהוא כל כך אוהב, יצא כבר בשתי מהדורות ותורגם בין השאר לספרדית, גרמנית, יפנית (המתרגם - חברו הקרוב של גרנייה ויקיר רחבת הבלוק והסקוואט, אלכס פרום טוקיו), רוסית וקרואטית. בימים אלה הוא מעובד לתסריט עבור הקולנוע.

גרנייה הוא אמן רב-פנים והשפעתו על סצינת המוזיקה היא מרחיקת לכת, אבל מעל לכל, הוא תקליטן. תקליטן אמיתי. כזה שהתחיל בתור רקדן, הואר על ידי המוזיקה ועדיין מלא בתשוקה והתלהבות לגבי הקהל ולגבי המשימה החשובה ביותר שלו - להביא את רחבת הריקודים למצב של אקסטזה.

בחמישי הקרוב, ה-27 לנובמבר 2014, זה יקרה אצלנו.

לורן גרנייה מ-1993 ועד 2014:
מסע מוזיקלי אקלקטי לאורך 21 שנות יצירה שהשאירה חותם בלבבות של מאות אלפי קלאברים בכל רחבי הפלנטה.
(סטים בסוף!)

1993 - החיבור המופלא בין שיקאגו האוס, טכנו וטראנס מוקדם, עם נגיעה של קלאס צרפתי, קבלו את אחת מיצירות המופת הנצחיות של המוזיקה האלקטרונית לדורותיה. האחרונה שניגנה את זה בבלוק היתה נינה קרביץ בשעת הקסם שבע בבוקר וזה עדיין הרגיש כמו התגלות
Acid Eiffel

1993 היתה שנה מכרעת בתולדות הסצינה, והמוזיקה שלורן הוציא בלייבל הצרפתי האגדי Fnac, מתחה את הגשר בין הטראנס המוקדם לבין טכנו והאוס, והיתה הפסקול המעצב של התקופה. מי שהיה חלק מהסצינה המקומית בימיה הראשונים, יזכור את הקטעים האלה שנוגנו גם כאן במסיבות של תחילת שנות התשעים על ידי תקליטנים כמו גיא סבג. לשמוע את המילים האלה יוצאות מהרמקולים הרגיש בערך כמו האגרוף שלורן קיבל במועדון ההאסיינדה ב-1987:
Wake up, no more sleep, wake up
איך אפשר שלא להתעורר?

Moonbeam עוד קטע מ-1993

- - - - -

1994 - מתוך האלבום הראשון שלו, Shot In The Dark, הקטע Astral Dreams:
גרסת ה- Headphones היפייפיה:

- - - - -

1997 - לורן מוציא את האלבום השני שלו "30" שמכיל פנינים מוזיקליות נפלאות בסגנונות שונים:

קליפ מדהים של גרנייה מבצע את Crispy Bacon לייב מול אלפי אנשים:
16 שנים מאוחר יותר, בן קלוק מפרק לגורמי גורמים את מועדון Le Sucre ב-Lyon עם הבייקון:
גרסת המקור מתוך האלבום:

הוידאו קליפ/סרט קצר המשותף ל- The Hoe + Crispy Bacon 
שיצא תחת השם Nightmare Sandwiches - צפיית חובה:

לורן מככב בקליפ ל-Flashback, אחד מהלהיטים הנוספים באלבום:
הגרסה המקורית:
ה- Labartoire mix

Sweet Mellow D
פנינה סודית יפייפיה נוספת מתוך האלבום

Le Voyage De Simone
קטע האמביינט היפייפה הסוגר את האלבום

Coloured City
שיר הנושא מתוך אי.פי ההמשך לאלבום, ואחד מהבייסליינים החקוקים ביותר בהיסטוריה של המוזיקה האלקטרונית:
וכמובן שיש גם וידאו קליפ משוגע ומשגע:

- - - - -

2000 - לורן מוציא את האלבום המופתי Unreasonable Behaviour

The Man With The Red Face - זה האוס, זה טכנו, זה ג'אז, זה חי, זה בועט, זה על זמני, זה הוכתר עשרות פעמים בתור אחד מקטעי הדאנס הגדולים בהיסטוריה, וזה אחד מהקטעים המוזיקליים היפים ביותר שנעשו אי פעם. לא יוצא לנו להפנות להרבה קליפים עם מעל לשני מיליון צפיות ביוטיוב, לרוב אנחנו מרגישים שזה יותר מדי מיין סטרים, אבל הביצוע לייב הזה של The Man With The Red Face, מתוך ההופעה המיתולוגית ב-Elysée Montmartre בפריז, ספטמבר 2000, הגיע לכמות הצפיות שלו בזכות ולא בחסד, ולראות את החיוך הרחב של לורן, מקפץ ומתלהב על הבמה, מעלה לנו חיוך רחב לא פחות בתוך הלב:
המקור:
ואי אפשר כמובן בלי הוידאו קליפ:

Dangerous Drive - מפלצת נוספת מתוך האלבום:

Greed 1 + 2, עוד וידאו קליפ מעולה בשפה המובהקת של הקליפים של גרנייה: צבעוני, סוריאליסטי, מלא בסטייל ומחביא עולם ומלואו שאתה רוצה לטעום ממנו עוד:

ההופעה החיה ב-Elysée Montmartre במלואה יצאה ב-DVD ב-2002:

- - - - -

Tres Demented (Or Just Crazy) 2003
קרל קרייג ולורן גארנייה מחליטים לאחד כוחות ולהפיק את אחת ממפלצות הרחבות המפחידות שנוצרו בהיסטוריה. הקול אגב הוא קולו המסומפל של מיק ג'אגר, למרות שהדבר לא הוכח מעולם :)

- - - - -

The Clouds making machine - 2004
גרנייה מחליט להוציא אלבום לא רחבתי בעליל אבל לא פחות מרהיב מקודמיו:

הקליפ לרצועת הנושא מהאלבום

Barbiturik Blues - דאב בלוז לא פחות ממושלם

Waiting for my plane -לא אלה לא סוניק יות', זה לורן גארנייה מחליט לעשות רצועת רוק מעולה עם קליפ תואם

Controlling The House Part 2 - הקטע ה- "רחבתי" היחיד מהאלבום, ואיזה קטע.

- - - - -

Back to my Roots 2008 בלייבל העל הברלינאי, אינרוויז'נס. טירוף!

Panoramix 2008 הרבה לפני המחווה של די.ג'יי הארווי לברגהיין, גארנייה עשה אחת כזו לפנורמה בר:

- - - - -

2009 - באלבומו Tales a of Kleptomaniac, לורן ממשיך להפגין אקלקטיות מוזיקלית מרהיבה

Gnanmankudji - 
היישר לשיא המסיבה, יש שקראו לו המשך טבעי ל-The Man with the red face, בזכות כלי הנשיפה הנכנסים באמצע הקטע, והאמת שלא נתנגד לשמוע את שני הקטעים במיקס :)

וברגסת הלייב - מנצח על תזמורת ג'אז - מדהים. צפייה חובה!

 Pay TV 
שוב גיטרות, שוב תופים חיים, והפעם גם בחורות ערומות ואנחות קולניות, גרנייה ממשיך במסורת של הפקת קליפים מושקעים ומיוחדים:

Dealing with The Man - ג'אז טהור ונפלא:

- - - - -

2010 - מתוך Suivront Mille Ans De Calme, הבלט שלורן כתב לו את המוזיקה:

- - - - -

2012 - לורן מוציא את ה-Timless EP

Laurent Garnier - Our Futur - Detroit Mix דרמה!

ג'ק אין דה בוקס, וחשבתם שלא יהיה קליפ?

- - - - -

2014 היתה אחת מהשנים הפוריות ביותר של גרנייה עם לא פחות מחמישה רליסים שונים, בחמישה לייבלים שונים, כולם עם שמות שונים ומשונים המכילים אותיות ומספרים:

אפשר לטבוע בתוך הסאונד הזה לנצח..
Garnier - Pǝsnɟuoɔ

Garnier - Bang - The Underground Doesn't Stop תחת השם המעניין AF 0490. מדהים!

M.I.L.F מתוך AF 4302 בלייבל הלוהט והמדובר 50 Weapons

Laurent Garnier - Enchanté

Psyche Delia - בלייבל של Motor City Drum Ensemble מתוך האי.פי KL 2036
והביסייד של אותו ריליס, המחווה המרגשת לפראנקי קנאלס, זו דקה וחצי ממנו:

GARNIER - H.E - preview

The Rise and Fall of the Donkey Dog
מתוך האי.פי A13 ב- Musique Large, כולו אלקטרוניקה משונה לא לרחבת הריקודים. והקטע הבא נקרא: Dinosaurs Are Gone:

- - - - - -

סטים וראיונות:

הבוילר רום בוורהאוס פרוג'ט בלונדון 2013

הבוילר רום בדקמנטל 2013

לורן גרנייה, אסנשל מיקס, אפריל 2014

סוגר את הבמה המרכזית בסונאר 2013 ככה זה נשמע:

וככה זה נראה:

לורו גרנייה לייב עם להקה חיה. צפייה חובה! אם אתם לא מבינים צרפתית, תתחילו מדקה 09:30

לייב מהטראו ההולנדי

מתארח בסטודיו בריסל 

פודקאסט למגזין קראק

ב2004 שיתפו גרנייה וג'ף מילס פעולה ויצאו למספר גיגים משותפים תחת הכותרת
צפו לבלתי צפוי 


מתארח אצל פיט טונג ב-1994

ושוב בשנת 2000

ושוב בשנת 2009

בק טו בק עם יוסוף במעבדת מיקסמאג

חמש שעות עם לורן

4 שעות לייב - לורן גארניה -סקאן איקס


לורן לא נח.

אנחנו לעומת זאת צריכים לנוח ממש טוב לפני, כי מוקדם זה לא יגמר.

בחמישי ה-27 לנובמבר - האהבה חוזרת למועדון הבלוק.

3>

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.