DANNY TENAGLIA // 18.6.15

"יש בישראל מועדון שנקרא הבלוק. הרבה אנשים סיפרו לי על המקום הזה לפני שהגעתי. תאמינו או לא, הוא הזכיר לי את מועדון הסטריאו במונטריאול. יש שם אווירה גולמית של אולד סקול וברגע שאתה נכנס לשם, אתה לא מבין איפה אתה נמצא."
דני טנגליה בראיון לאתר Beatport, אוקטובר 2014.


מועדון הבלוק גאה להציג, חמישי ה-18 ביוני 2015 בדרום הפרוע - שובו של המאסטרו. שנה ושלושה שבועות לאחר שביקע את הרחבה הראשית של הבלוק לשניים והעביר אותנו דרך הים ולעבר החופש עם סט מלכותי שנגמר הרבה אחרי שהשמש זרחה מעל התחנה המרכזית, דני טנגליה חוזר לתל אביב, ואמרו אמן - http://bit.ly/1ec4a3t

Thursday June 18 at The Block
- - - - - - - - - - - - - - - - -
DANNY TENAGLIA :: NYC
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Yogo :: Yotam Avni
- - - - - - - - - - - - - - - - -
The Squat:
RED AXES All Night Long
- - - - - - - - - - - - - - - - -
The Cocktail Lounge:
President Apfelberg feat. Turtle
- - - - - - - - - - - - - - - - -
שימו לב - רק עד יום שני (או עד גמר המלאי):
כמות מוגבלת של כרטיסים מוזלים במכירה מוקדמת.
הבטיחו את מקומכם לפני שהמחיר יעלה: http://bit.ly/1zGB1Wz
ולחברי מועדון: http://bit.ly/15rAs5s
- - - - - - - - - - - - - - - - -

זה היה באמצע שנות ה-90, בעידן הפרה-היסטורי שלפני פייסבוק, יוטיוב ורזידנט אדוויזר, כששמועות על די.ג'יי אמריקאי מכושף העושה לאנשים משהו שאף אחד אחר לא מצליח לעשות, החלו להגיע אל מחוץ לגבולות סצינת האנדרגראונד של ניו יורק. קלאברים סיפרו על יכולות מיקסוס לא אנושיות, על טלפטיה מהעמדה לרחבה, על סטים שנמשכים 10 שעות ויותר ועל הגרובים המודרניים, אבל קלסיים, המהפנטים ביותר שנשמעו אי פעם יוצאים מרמקולים.

בשנים האחרונות של המילניום הקודם, התפרסמו הריליסים Elements, Music Is The Answer, האלבום המופתי Tourism, והסט הראשון שלו לסדרת האוספים הבריטית, גלובל אנדרגראונד, וביססו את מעמדו של התקליטן האמריקאי האגדי כסופרסטאר בינלאומי הזוכה להערצה בכל רחבי הפלנטה, אבל ההצלחה לא הגיעה בעקבות עוד ריליס בלייבל ענק, סיבוב הופעות בינלאומי, או רמיקס שהפך ללהיט רדיו, היא נבנתה על גבי אלפי סיפורים אישיים של אוהבי מוזיקה מכל העולם. תגליות סודיות של רקדנים, רכישה אקראית בחנות התקליטים, או לילה שהפך באופן לא צפוי לקסם. אלפי אנשים שעברו את החוויה הפרטית שלהם עם דני טנגליה.

השנים בהן שבר כל שיא שניתן לשבור, קיבל את עמדת הרזידנט בחלק מהמועדונים החשובים בתעשייה, הוציא תחת ידיו ריליסים מופתיים שהשפיעו על רבבות בליינים, מפיקים ותקליטנים, והדביק את הפלנטה במגפת טנגליה בלתי ניתנת לחיסון, לא שינו את ליבו של הילד שבתחילת שנות ה-70 בניו יורק הרגיש את מגע הויניל בידיו בפעם הראשונה, והחל לבנות את אוסף התקליטים שיהפוך להיות לאחד מהאוספים המפורסמים ביותר בהיסטוריה. הילד שבסוף מסיבות יורד מהעמדה כדי לרקוד עם הקהל, ושהתשוקה שלו למוזיקה ולריקוד, בוערת בתוכו כמו לפיד המראה לכולנו את הדרך.

לינקים:

ההבנה האינטואיטיבית, הנדירה והעמוקה של טנגליה את הרחבה, משתקפת בכל ביט שהוא מפיק ובכל לופ מונוטוני שיודע לפגוע בדיוק במקומות הנכונים כדי להפוך את המאזין למכונת ריקוד משומנת.

אולי ההמנון הקאנוני ביותר של תרבות המועדונים מאז ומעולם, עם המסר הפשוט והברור ביותר שנשמע אי פעם על רחבת ריקודים: Music is the answer.

מפגש הפסגה של גרייס ג'ונס עם דני טנגליה. מאסטרפיס.

ב-1985 עבר דני הצעיר למיאמי, שם החל בקריירה מצליחה כרזידנט מועדון הצ'ירס, ולימד את המקומיים את יסודות ההאוס הקלסיים של ניו יורק ושיקאגו. אבל לאחר 5 שנים החליט לחזור הביתה, אל התפוח הגדול, כדי להתחיל להפיק מוזיקה בעצמו, ופרסם שורה של רמיקסים לג'אמריקוואי, מדונה ואחרים. זה אחד מהריליסים הראשונים שהגדירו סאונד חדש שלא נשמע במועדונים עד אז:

ב-1996, אחרי רומן קצר עם הסופרקלאב הניו יורקי רוקסי, הפך טנגליה לרזידנט ימי שבת במועדון הטווילו, ובתקופה שניו יורק הלכה שווי אחרי המנוני דיווה של חדרים גדולים, ניגן דווקא גרוביים מינימליים וטכנואידים יותר שהגיעו מאולפנים באירופה. כשעבר למועדון ה-Tunnel ב-1998 זה היה אחרי שהוציא את אחת מהקלסיקות הגדולות של המוזיקה האלקטרונית, Elements, המנון שגרם ללסט הקולקטיבית של סצינת האנדרגראונד להישמט. עם קולו המהדהד שמספק את הקריינות, טנגליה מוליך את המאזין דרך כל המרכיבים השונים של הטראק בזמן אמת, מתחיל מהקיק, ללופ התופים, למכת הסנר, הוא עורם את השכבות אחת על גבי השניה, עד שהקטע מתפוצץ באנרגיה אפלה של מקצבים עשירים. לצד המנוני הרדיו הראוותניים של התקופה, הפשטות של Elements הרגישה כמו התגלות.
(בגרסה מאוחרת יותר, כשכבר היה רזידנט בטאנל, שינה טנגליה ההתחלה מ-Welcome to the club ל-Welcome to The Tunnle)

לקראת מפנה המילניום, החליט טנגליה לעזוב את הרזידנסי בטאנל ולעבור למועדון הקרוב יותר לרוח הפאראדייס גאראז', הוינל, שהיה בערך שליש מגודלו של הטאנל. שם יסד את הערב שלו Be Yourself על שם הקלסיקה שלו עם הזמרת Celeda.
Be Yourself היא המנטרה של דני עד היום, ואחד ממרסקי הרחבות הגדולים ביותר בארסנל שלו.

במועדון הויניל פרש טנגליה את כנפיו כתקליטן מול קהילה שהלכה איתו לאן שלקח אותם, הוא יכול היה לנגן שעתיים של טכנו בלתי מתפשר, ובאותה מידה לנגן תקליטים ישנים של מייקל ג'קסון, לקחת את המיקרופון לידו ולספר לקהל על הקטע הבא שהוא עומד לנגן, או לבקש מהתאורן לכבות את כל האורות ולהאיר מהעמדה עם הפנס המפורסם שלו, מטריף את הקהל לשיאים של שחרור רוחני וגופני.
אחת מהרמיקסים הקלסיים שלו מאותה תקופה. קתרזיס. כל מילה אחרת מיותרת. Finally
ובגרסה הנוספת בשם המתאים: Danny Tenaglia Return To Paradise Mix

Athens, הסט שלו לסדרת האוספים הבריטית Global Underground שיצא בשנת 1999 נשאר עד היום אחד מהסטים האפלים, המוזרים, והסקסיים ביותר שאי פעם התפרסמו. זה גם היה הדיסק שהזניק את הקריירה של מיס קיטן, שהקלסיקה שלה "פרנק סינטרה" מופיעה לקראת סוף הסט.

שנה מאוחר יותר, בווינטר קונפרנס במיאמי, נשברו כבלי האגו של תרבות הדי.ג'ייז, כשענקים כמו קארל קוקס והצמד דיפ דיש רקדו על רמקולים במסיבה השנתית של טנגליה במועדון הספייס שזה עתה נפתח שם, פאטבוי סלים התמנגל במרפסת והתעשייה כולה נתנה כבוד לאגדה מניו יורק. זה היה אחד מהרמיקסים שלו שהעיפו את את הגג.
גרין ולווט בגרסת טנגליה.

דרמה בבניה מושלמת מתוך האלבום Tourism

הגדיר מחדש את המוזיקה לאפטר-האוורס באור השמש. קטע שרוקדים עם כל ס"מ בגוף.

מסוג הקטעים שכל פעם שייצא לכם לשמוע אותו ברחבה כלשהי, החווייה תחקק בזכרונכם לנצח. מופת של רגש.

טנגליה וג'ורג'יו מורודר

הרמיקס המופתי לדפש מוד

קלסיקה של ריחוף על ענן

וגם כאשר זה לא לרחבה, זה וואו. טנגליה ברמיקס דאון טמפו שגם הפך למיתולוגי ל- Little Fluffy Clouds.

דיאד סאונדורום העיף את הרחבה בביקור הראשון שלו בבלוק עם הקטע הבא של טנגליה:

בונוס!

סטים וראיונות

סט מהלופט של טנגליה בניו יורק, כמה שבועות אחרי שניגן בבלוק ב-2014:

הבוילר רום שלו משנה שעברה. וואו.

הפודקאסט לרזידנט אדווייזור

סט מהקיץ האחרון באיביזה

עוד סט מדהים מ-2013

ראיון מרתק עם DMC מגאזין

סט מופתי שנחשב אבן דרך בהתפתחות המוזיקה האלקטרונית-
Danny Tenaglia - Athens - Global Undergroun 010 - CD1

הגלובל אנדרגראונד השני:

למעמיקים, האזנה לראיון של מעל שעה שערך לפני חצי שנה עם רזידנט אדוויזור על העבר, ההווה והעתיד.

הקלטה נדירה של סט מלונדון מ- 1993

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.