Journey to Africa // 27.03/09


מועדון הבלוק גאה להציג:
Journey to Africa
יום שישי, ה 27/3/09

ליינאפ:
Turtle (TABAC)
Shiri Paamoni (Kol Hacampus 106FM)
Live Show: Tribute to Fella
Adesose Wallace (Nigeria/UK)
& Sound Of The Ground
Idan K. (The Movement Of Rhythm)
Yossi Fine (Ex-Centric Sound System)
Walter (TABAC)
Egozy (Botanika)
z
מסיבה אפריקאית של ריקוד וקצב פולחני-שבטי רווי בכלי הקשה חיים, בסים עמוקים ואלקטרוניקה מהפנטת, במסורת מסיבות המסע הגדולות של הבלוק. שישה תקליטנים ושבעה נגנים חיים ינגנו החל מקצבים פרימיטיביים ומוזיקה שבטית בת אלפי שנים, דרך סגנון היורובה המסורתי, האפרו-לטין-פאנק והאפרו-ביט של שנות ה70 ועד לסגנונות המודרניים של האוס ואלקטרו אפריקאיים שמשלבים אלקטרוניקה עכשווית ובועטת עם אלמנטים מסורתיים עתיקים.

הערב הוא הפקה בין-לאומית רחבת היקף (ניגריה-אנגליה-ארה"ב-תל-אביב) שתפגיש, לראשונה על במה אחת, את התקליטנים והיוצרים הישראליים הוותיקים והבולטים בתחום כמו עידן ק., יוסי פיין ושירי פעמוני, ביחד עם כמה מתקליטני הדור החדש של סצינת האנדרגראונד האלקטרונית המקומית, כמו חבורת טבק (הצב והצפרדע) ואמיר אגוזי (בוטניקה) שינגנו את הזווית שלהם של אפריקה ואת אחד מהמוזיקאים הגדולים ביותר של הז'אנר, בהופעה חיה, חד פעמית ומרגשת - רב אומן כלי ההקשה האפריקאי Adesose Wallace , שינחת מלונדון לראשונה בישראל למופע מחווה מיוחד לבן ארצו הניגרי – Fela Kuti, מגדולי המוזיקאים האפריקאיים של כל הזמנים ונביא סגנון האפרו-ביט, בשיתוף עם להקת "Sound Of The Ground" שכוללת נגנים מה"דג נחש" ומ"זבולון דאב סיסטם" ועוד מוזיקאים מובילים בתחום המוזיקה השחורה והג'אז בישראל.


פתיחת דלתות: 23:30.

כניסה חינם ל100 האנשים הראשונים.
אח"כ: 50-60 ₪ בקופה.



לראשונה בישראל, הופעה של אומן כלי ההקשה האפריקאי:

ADESOSE WALLACE
nigeria / uk
בליווי להקת SOUND OF THE GROUND
מופע המשלב אפרו-ביט, יורובה ומוסיקה מערב אפריקאית מסורתית ונושא מסר של שלום ואהבה דרך מוסיקה ואומנות.
www.myspace.com/adesosewallace
Adesose Wallace נולד בניגריה, בילדותו הוא שר במקהלת בית הספר ובכנסיה. בתחילת שנות ה-70 הוא התחיל להופיע כזמר המוביל של להקת The Heartbeats שפעלה באותה תקופה בלאגוס, בירת ניגריה והמקום ממנו הביא פלה קוטי את בשורת האפרו-ביט.
בשנות ה-70 הוא עם ה- Baranta ויחד איתם ניגן לצד המוסיקאים המובילים של אפריקה - Hugh Masekela ו Miriam Makeba. בנוסף הוא עבד עם זמר מצליח מליבריה בשם Miatta Fahnbulleh. ב1978 הם עברו יחד ללונדון והתחילו להופיע שם. בתיחילת שנות ה-80 הוא התחיל לשתף פעולה עם נגן כלי ההקשה Gaspar Lawal והייה אחד מהמייסדים של להקת Oro Band.
ניתן לשמוע אותו בקטע "Kita Kita" שיצא באוסף " Nigeria 70 "The Definitive Story Of 1970's Funky Lagos" (ניתן למצוא באוסף את גדולי המוסיקאים של ניגריה פלה קוטי וקינג סאני אדה). בשנות ה-80 הוא שיתף פעולה עם משורר הדאב הלונדוני Benjamin Zephaniah באלבום RASTA.

בהופעות בישראל ילוו את ADESOSE WALLACE להקת SOUND OF THE GROUND שכוללת מוסיקאים מובילים בתחום המוסיקה השחורה והג'אז בישראל.

דודו בלילטי (Kirk Lightsey, Alpha Blondi, Jerry Gonzalez ) - כלי הקשה ו ג'ניברי
אבטה בריהון (Mamoud Ahmed) - טנור סקסופון
גיא דוד (הדג נחש) - חצוצרה
אילן סמילן (Zvuloon Dub System)- גיטרה
גבי גלמן - בס
אסף סמילן (Zvuloon Dub System) – תופים

קישורים נוספים:
www.bbc.co.uk/radio3/world/onyourstreet/msadesose.shtml
www.myspace.com/soundoftheground

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.