MAURICE FULTON
(DFA/Tirk/Baltimore USA/Sheffield UK)
-----------------------------------------------------------------------
LEGENDS 28.08.09
Yaron Trax (The Block) // Shlomi Zidan (Zinger)
Jay Blatch & Yaron Cohen (Sleaze Society/Futuristix)
MAURICE FULTON (DFA/Tirk/Baltimore USA/Sheffield UK)
Host: Soulcat
-----------------------------------------------------------------------
פתיחת דלתות ב12:00, מחיר: 80 ש"ח עד השעה 1.00, 90 ש"ח אחרי.
אם עד עכשיו האגדות שנחתו בבלוק היו תקליטנים ומפיקים ששייכים לדור המייסדים של מוזיקת ההאוס, כמו מודימן, תיאו פאריש, דני קריביט וקני דופ, מוריס פולטון הוא אגדה מסוג אחר – אגדת דיסקו ו"לפט-פילד האוס" ובייחוד – תקליטן רחבה אגדי.
מתחילת הקריירה שלו, שאף פולטון להרחיב את הגבולות, למתוח את החבל כמעט עד לנקודת הקריעה ולהפתיע את הקהל בכל פעם מחדש. אחרי שהתחיל בתור תקליטן היפ-הופ תחת השם דיג'יי סקראץ' בבולטימור בשנת 1982, הגיע פולטון לניו יורק שם נחשף להתפוצצות הדיסקו וההאוס של אמצע וסוף שנות ה80 במועדונים כמו הזאנזיבר האגדי של טוני האמפריז והפאראדייס גאראז' של לארי לאבן. בהמשך הצטרף לקבוצת ההפקה המפורסמת ה"בייסמנט בויז", איתם יצר חלק מהקלאסיקות הגדולות ביותר של מוזיקת ההאוס של שנות ה90 ביחד עם דיוות כמו קריסטל ווטרס ואולטרה-נטה. אך על אף שהוכיח יותר מפעם או פעמיים שהוא מסוגל לייצר להיט רחבות מאסיבי (כמו בדוגמא של ג'יפסי וומן של קריסל ווטרס), בחר פולטון ללכת בדרך שונה מרוב מפיקי ההאוס האפרו אמריקאים של אותה תקופה. הוא מצא את עצמו עוזב את אמריקה ונודד בין ארצות ויבשות שונות – פינלנד, אוסטרליה, אירופה, עד שהגיע לביתו העכשווי בשפילד, אנגליה, כשכל אותו הזמן הוא מקפיד להישאר במרחק בטוח מאור הזרקורים ומשם להפיק ולרקוח מאות רמיקסים תחת עשרות שמות בדויים, שאת ההשפעה העצומה שלהם אפשר לראות רק ממרחק של שנים.
יתכן שהחשיפה לתרבויות השונות במסעותיו, היא זו שגרמה לפולטון לשלוח את ידו להפקה של מוזיקה מגוונת כל כך במספר כה רב של ז'אנרים: הוא היה מהראשונים לקחת חלק בתחייה של הדיסקו ובמוטציות העכשוויות שלו, כשערבב אותו עם פאנק (עם פ' דגושה), עם ניו וייב, אלקטרו והאוס ובעצם עם כל דבר שנחת לו מתחת ליד, ויצר סאונד חדש פוסט-דיסקואידי שנשמע תמיד צעד אחד מלפנים. הוא נחשב לאחד מיוצרי הלפט-פילד האוס וטכנו המרכזיים ביותר בימינו, כמו שניתן להתרשם מאלבומו תחת השם "סייקלופס", שם הוא מערבב היסטוריה של שלושים שנות מוזיקה אלקטרונית אל תוך יצירה בעלת עשרות ראשים שונים אך נשמה אחת. ואם כל זה לא מספיק, מעבר להיותו דמות משמעותית בהיסטוריה של מוזיקת ההאוס והדיסקו, פולטון הוא גם דמות מרכזית ומשפיעה בגל האלקטרו_קלאש ובחיבור של פאנק אל תוך מוזיקת מועדונים עם ההרכב "מו" ביחד עם אשתו, הזמרת היפנית מוטסואמי קאנאמורי.
בנוסף לשבירת גבולות הז'אנרים שהוא ידוע בו, מצליח פולטון לעשות עוד דבר שמעט יוצרים הצליחו בו: לטשטש גם את גבולות הזמן בין עבר, הווה ועתיד. הוא גורם לזמרות מודרניות להישמע כמו דיוות דיסקו של שנות ה70, כשמאחוריהן הפקה שנשמעת מודרנית ומהפכנית ובעת ובעונה אחת היסטורית וקלאסית, והוא מתקלט סטים שמשלבים את החומרים המקוריים שלו שהם אלקטרוניים, מחוספסים ומודרניים ביחד עם קלאסיקות וקטעים נדירים מהעבר הרחוק והקרוב.
גם אחרי קרוב לשלושה עשורים על העמדה ו20 שנה של יצירה, עושה רושם שפולטון לא נח לרגע והוא ממשיך לשחרר שרשרת של רמיקסים מהוללים שכולנו מכירים מהרחבה (גם אם לא ידענו שהם שלו) למוזיקאים כמו אנני, הוט צ'יפ, צ'יקן ליפס, קרייזי פי ועוד רבים אחרים, וגם מפיק אלבומים נפלאים כמו אלבום הבכורה של קאת'י דיימונד המדהימה שנשמע כמו דיסקו האוס קלאסי סופר מלודי אבל עם טוויסט מחוספס של 2008.
אבל יותר מהכל – מוריס פולטון הוא תקליטן מדהים, מהטובים ביותר ששמענו אי פעם, תקליטן מהסוג שנקרא "דיג'יי של דיג'ייס": מושא להערצה בעיני מספר רב של תקליטנים בינלאומיים, שהסטים שלו עיצבו דור שלם של מפיקים, כמו קרייזי פי האנגלים שהופיעו בבלוק במסיבת יום העצמאות האחרונה וסיפרו לנו בעיניים בורקות על המסע הקסום אליו לוקח פולטון את הקהל שלו כשהוא מתקלט.
מי שיאזין לחלק מהסטים שנמצאים באינטרנט (לינקים למטה), יבין: התקלוט של פולטון הוא חוויה ספיריטואלית, מהפנטת וכובשת, חוויה שמורכבת מקלאסיקות דיסקו, סול, פאנק והאוס נשכחות, חוויה של גרוב מתוק וממכר שלא מרפה וממוזיקליות מתפרצת וצבעונית של ווקאלים מרגשים, בייסליינים שמנים ופאנקיים, כינורות שמימיים וסינטיסייזרים אנלוגיים חמים ומבעבעים. סטים ארוכים ומפתיעים שמתחילים ממקום אחד ומגיעים למקום אחר בלי ששמת לב.. תתכוננו לחוויה של פעם בחיים!
מספר מוגבל של כרטיסים מוזלים ב70 ש"ח בלבד במכירה מוקדמת (אפשר גם בכרטיס אשראי) במקומות הבאים:
מועדון הבלוק 03-5379963
אורית - 0542261711
שי - 0544532123
חומוס אבו דאבי – קינג ג'ורג' 81
זינגר - מזא"ה 49
שימו לב: לא יהיו רשימות! מי שרוצה להבטיח כרטיס במחיר המוזל שיגיע לאחד מנקודות המכירה או שירים טלפון לאחד מהמספרים למעלה.
-----------------------------------------------------------------------
ועכשיו קצת חומר לאזניים:
סט מהפנט של פולטון בתוכנית הרדיו המפורסמת של טים סוויני – "ביטס אין ספייס":
http://media.beatsinspace.net/audio/bis-06-09-09-part1.m3u
התוכנית האחרונה מהפודקאסט האגדי של פולטון, שם הוא מנגן באופן קבוע את ההפקות החדשות שלו שעדיין לא פורסמו
http://www.podcastdirectory.com/podshows/4778339
והנה כל מאגר הפודקאסטים האחרונים, כמות המוזיקה שהבנאדם הזה יוצר מדהימה!
http://www.podcastdirectory.com/podcasts/3260
עוד סט נפלא מ"ביטס אין ספייס":
http://media.beatsinspace.net/audio/bis-10-18-05-part1.m3u
סט קלאסיקות של הלופט והפאראדייס גאראז' ברדבול מיוזיק אקדמי:
http://redbullmusicacademyradio.com/shows/1526/
עוד סט של קלאסיקות יפיפה:
http://redbullmusicacademyradio.com/shows/1371/
כמה טעימות מההפקות של פולטון:
הלהיט של קאטי דיימונדס, הזמרת החמה של 2009, שמכשף רחבות ריקודים במועדונים ברחבי העולם בשנה האחרונה, מתוך אלבום הבכורה שלה בהפקתו של מוריס פולטון:
http://www.youtube.com/watch?v=kDcU6SLXnYs
עוד קטע מהאלבום של מיס דיימונד:
http://www.youtube.com/watch?v=h6L7TCSPt74
שמונה-עשרה שנים אחורה: הקלאסיקה של קריסטל וואטרס והתופים והקלידים של פולטון כשהיה חלק מקבוצת ההפקה המהוללת ה"בייסמנט בויז":
http://www.youtube.com/watch?v=XaIGPlfH_rs&feature=fvst
הפקה גאונית של פולטון לאשתו, הזמרת היפנית מוטסואמי קאנאמורי, במסגרת להקת האלקטרו-קלאש שלהם "מו":
http://www.youtube.com/watch?v=i_5mhO3PeA0
פולטון מצליח שוב לקחת זמרות מודרניות ולגרום להן להישמע כמו דיוות דיסקו של שנות ה70 כשמאחוריהן הפקה שמצליחה להישמע כמו הדבר המודרני ביותר והקלאסי ביותר בו זמנית:
http://www.youtube.com/watch?v=mN3UTqHDwPE
הקצב של פולטון, תנסו לשמוע את זה במערכת של הבלוק ולהישאר סטטיים:
http://www.youtube.com/watch?v=e6q8v4_teQU
רמיקס לקרייזי פי הנהדרים:
http://www.youtube.com/watch?v=bz5bvESEcjY
תמיד רציתם לדעת מה זה "לפט-פילד האוס" ולא העזתם לשאול?
הקטע מתחיל בלופים שבורים של תופים, ונדמה ששום דבר מיוחד לא עומד לקרות, אבל שימו לב מה קורה בערך ב4:07 לתוך הקטע...
http://www.youtube.com/watch?v=DUr0G9N2B_g
עוד פרטים על ההפקות והרמיקסים של פולטון:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:0jfoxqqhld6e~T1
(DFA/Tirk/Baltimore USA/Sheffield UK)
-----------------------------------------------------------------------
LEGENDS 28.08.09
Yaron Trax (The Block) // Shlomi Zidan (Zinger)
Jay Blatch & Yaron Cohen (Sleaze Society/Futuristix)
MAURICE FULTON (DFA/Tirk/Baltimore USA/Sheffield UK)
Host: Soulcat
-----------------------------------------------------------------------
פתיחת דלתות ב12:00, מחיר: 80 ש"ח עד השעה 1.00, 90 ש"ח אחרי.
אם עד עכשיו האגדות שנחתו בבלוק היו תקליטנים ומפיקים ששייכים לדור המייסדים של מוזיקת ההאוס, כמו מודימן, תיאו פאריש, דני קריביט וקני דופ, מוריס פולטון הוא אגדה מסוג אחר – אגדת דיסקו ו"לפט-פילד האוס" ובייחוד – תקליטן רחבה אגדי.
מתחילת הקריירה שלו, שאף פולטון להרחיב את הגבולות, למתוח את החבל כמעט עד לנקודת הקריעה ולהפתיע את הקהל בכל פעם מחדש. אחרי שהתחיל בתור תקליטן היפ-הופ תחת השם דיג'יי סקראץ' בבולטימור בשנת 1982, הגיע פולטון לניו יורק שם נחשף להתפוצצות הדיסקו וההאוס של אמצע וסוף שנות ה80 במועדונים כמו הזאנזיבר האגדי של טוני האמפריז והפאראדייס גאראז' של לארי לאבן. בהמשך הצטרף לקבוצת ההפקה המפורסמת ה"בייסמנט בויז", איתם יצר חלק מהקלאסיקות הגדולות ביותר של מוזיקת ההאוס של שנות ה90 ביחד עם דיוות כמו קריסטל ווטרס ואולטרה-נטה. אך על אף שהוכיח יותר מפעם או פעמיים שהוא מסוגל לייצר להיט רחבות מאסיבי (כמו בדוגמא של ג'יפסי וומן של קריסל ווטרס), בחר פולטון ללכת בדרך שונה מרוב מפיקי ההאוס האפרו אמריקאים של אותה תקופה. הוא מצא את עצמו עוזב את אמריקה ונודד בין ארצות ויבשות שונות – פינלנד, אוסטרליה, אירופה, עד שהגיע לביתו העכשווי בשפילד, אנגליה, כשכל אותו הזמן הוא מקפיד להישאר במרחק בטוח מאור הזרקורים ומשם להפיק ולרקוח מאות רמיקסים תחת עשרות שמות בדויים, שאת ההשפעה העצומה שלהם אפשר לראות רק ממרחק של שנים.
יתכן שהחשיפה לתרבויות השונות במסעותיו, היא זו שגרמה לפולטון לשלוח את ידו להפקה של מוזיקה מגוונת כל כך במספר כה רב של ז'אנרים: הוא היה מהראשונים לקחת חלק בתחייה של הדיסקו ובמוטציות העכשוויות שלו, כשערבב אותו עם פאנק (עם פ' דגושה), עם ניו וייב, אלקטרו והאוס ובעצם עם כל דבר שנחת לו מתחת ליד, ויצר סאונד חדש פוסט-דיסקואידי שנשמע תמיד צעד אחד מלפנים. הוא נחשב לאחד מיוצרי הלפט-פילד האוס וטכנו המרכזיים ביותר בימינו, כמו שניתן להתרשם מאלבומו תחת השם "סייקלופס", שם הוא מערבב היסטוריה של שלושים שנות מוזיקה אלקטרונית אל תוך יצירה בעלת עשרות ראשים שונים אך נשמה אחת. ואם כל זה לא מספיק, מעבר להיותו דמות משמעותית בהיסטוריה של מוזיקת ההאוס והדיסקו, פולטון הוא גם דמות מרכזית ומשפיעה בגל האלקטרו_קלאש ובחיבור של פאנק אל תוך מוזיקת מועדונים עם ההרכב "מו" ביחד עם אשתו, הזמרת היפנית מוטסואמי קאנאמורי.
בנוסף לשבירת גבולות הז'אנרים שהוא ידוע בו, מצליח פולטון לעשות עוד דבר שמעט יוצרים הצליחו בו: לטשטש גם את גבולות הזמן בין עבר, הווה ועתיד. הוא גורם לזמרות מודרניות להישמע כמו דיוות דיסקו של שנות ה70, כשמאחוריהן הפקה שנשמעת מודרנית ומהפכנית ובעת ובעונה אחת היסטורית וקלאסית, והוא מתקלט סטים שמשלבים את החומרים המקוריים שלו שהם אלקטרוניים, מחוספסים ומודרניים ביחד עם קלאסיקות וקטעים נדירים מהעבר הרחוק והקרוב.
גם אחרי קרוב לשלושה עשורים על העמדה ו20 שנה של יצירה, עושה רושם שפולטון לא נח לרגע והוא ממשיך לשחרר שרשרת של רמיקסים מהוללים שכולנו מכירים מהרחבה (גם אם לא ידענו שהם שלו) למוזיקאים כמו אנני, הוט צ'יפ, צ'יקן ליפס, קרייזי פי ועוד רבים אחרים, וגם מפיק אלבומים נפלאים כמו אלבום הבכורה של קאת'י דיימונד המדהימה שנשמע כמו דיסקו האוס קלאסי סופר מלודי אבל עם טוויסט מחוספס של 2008.
אבל יותר מהכל – מוריס פולטון הוא תקליטן מדהים, מהטובים ביותר ששמענו אי פעם, תקליטן מהסוג שנקרא "דיג'יי של דיג'ייס": מושא להערצה בעיני מספר רב של תקליטנים בינלאומיים, שהסטים שלו עיצבו דור שלם של מפיקים, כמו קרייזי פי האנגלים שהופיעו בבלוק במסיבת יום העצמאות האחרונה וסיפרו לנו בעיניים בורקות על המסע הקסום אליו לוקח פולטון את הקהל שלו כשהוא מתקלט.
מי שיאזין לחלק מהסטים שנמצאים באינטרנט (לינקים למטה), יבין: התקלוט של פולטון הוא חוויה ספיריטואלית, מהפנטת וכובשת, חוויה שמורכבת מקלאסיקות דיסקו, סול, פאנק והאוס נשכחות, חוויה של גרוב מתוק וממכר שלא מרפה וממוזיקליות מתפרצת וצבעונית של ווקאלים מרגשים, בייסליינים שמנים ופאנקיים, כינורות שמימיים וסינטיסייזרים אנלוגיים חמים ומבעבעים. סטים ארוכים ומפתיעים שמתחילים ממקום אחד ומגיעים למקום אחר בלי ששמת לב.. תתכוננו לחוויה של פעם בחיים!
מספר מוגבל של כרטיסים מוזלים ב70 ש"ח בלבד במכירה מוקדמת (אפשר גם בכרטיס אשראי) במקומות הבאים:
מועדון הבלוק 03-5379963
אורית - 0542261711
שי - 0544532123
חומוס אבו דאבי – קינג ג'ורג' 81
זינגר - מזא"ה 49
שימו לב: לא יהיו רשימות! מי שרוצה להבטיח כרטיס במחיר המוזל שיגיע לאחד מנקודות המכירה או שירים טלפון לאחד מהמספרים למעלה.
-----------------------------------------------------------------------
ועכשיו קצת חומר לאזניים:
סט מהפנט של פולטון בתוכנית הרדיו המפורסמת של טים סוויני – "ביטס אין ספייס":
http://media.beatsinspace.net/audio/bis-06-09-09-part1.m3u
התוכנית האחרונה מהפודקאסט האגדי של פולטון, שם הוא מנגן באופן קבוע את ההפקות החדשות שלו שעדיין לא פורסמו
http://www.podcastdirectory.com/podshows/4778339
והנה כל מאגר הפודקאסטים האחרונים, כמות המוזיקה שהבנאדם הזה יוצר מדהימה!
http://www.podcastdirectory.com/podcasts/3260
עוד סט נפלא מ"ביטס אין ספייס":
http://media.beatsinspace.net/audio/bis-10-18-05-part1.m3u
סט קלאסיקות של הלופט והפאראדייס גאראז' ברדבול מיוזיק אקדמי:
http://redbullmusicacademyradio.com/shows/1526/
עוד סט של קלאסיקות יפיפה:
http://redbullmusicacademyradio.com/shows/1371/
כמה טעימות מההפקות של פולטון:
הלהיט של קאטי דיימונדס, הזמרת החמה של 2009, שמכשף רחבות ריקודים במועדונים ברחבי העולם בשנה האחרונה, מתוך אלבום הבכורה שלה בהפקתו של מוריס פולטון:
http://www.youtube.com/watch?v=kDcU6SLXnYs
עוד קטע מהאלבום של מיס דיימונד:
http://www.youtube.com/watch?v=h6L7TCSPt74
שמונה-עשרה שנים אחורה: הקלאסיקה של קריסטל וואטרס והתופים והקלידים של פולטון כשהיה חלק מקבוצת ההפקה המהוללת ה"בייסמנט בויז":
http://www.youtube.com/watch?v=XaIGPlfH_rs&feature=fvst
הפקה גאונית של פולטון לאשתו, הזמרת היפנית מוטסואמי קאנאמורי, במסגרת להקת האלקטרו-קלאש שלהם "מו":
http://www.youtube.com/watch?v=i_5mhO3PeA0
פולטון מצליח שוב לקחת זמרות מודרניות ולגרום להן להישמע כמו דיוות דיסקו של שנות ה70 כשמאחוריהן הפקה שמצליחה להישמע כמו הדבר המודרני ביותר והקלאסי ביותר בו זמנית:
http://www.youtube.com/watch?v=mN3UTqHDwPE
הקצב של פולטון, תנסו לשמוע את זה במערכת של הבלוק ולהישאר סטטיים:
http://www.youtube.com/watch?v=e6q8v4_teQU
רמיקס לקרייזי פי הנהדרים:
http://www.youtube.com/watch?v=bz5bvESEcjY
תמיד רציתם לדעת מה זה "לפט-פילד האוס" ולא העזתם לשאול?
הקטע מתחיל בלופים שבורים של תופים, ונדמה ששום דבר מיוחד לא עומד לקרות, אבל שימו לב מה קורה בערך ב4:07 לתוך הקטע...
http://www.youtube.com/watch?v=DUr0G9N2B_g
עוד פרטים על ההפקות והרמיקסים של פולטון:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:0jfoxqqhld6e~T1
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.