Scuba // 14.11.13

פול רוז, המוזיקאי הבריטי הידוע בשם סקובה, מגיע להופעת בכורה בישראל!

-------------------------------------------------------------

The Block in collaboration with Heder 140 present:

Thursday, 14/11/13

-------------------------------------------------------------
Scuba
 Hotflush Recordings :: Berlin

Local Support: Yogo :: TV.OUT

Smoking Lounge: Naor Dayan + Special Guest
-------------------------------------------------------------

למרות שהוא כבר לא גר בבריטניה, קשה לדמיין את הנוף המוזיקלי הלונדוני ללא ההשפעה העצומה של סקובה.

הלייבל בוס של "הוטפלאש", שהתחיל את דרכו כדי.ג'יי, מפיק ופרומוטר של ג'אנגל וטכנו בלונדון של תחילת העשור הקודם, הצטרף בהמשך לשידוריהן של תחנות רדיו פירטיות ולקח חלק בערבי הדאבסטפ המוקדמים של העיר, כאחד ממובילי התנועה בשנים הראשונות שלה.

מאוכזב מהכיוון המוזיקלי והמסחרי שהז'אנר לקח, החליט סקובה לוותר על מקומו כמנהיג מהפכה שכבר לא האמין בה, ולפתוח את הספקטרום המוזיקלי שלו כמפיק וכתקליטן לאופק רחב הרבה יותר. הוא חזר להפקת טכנו, אך הפעם בשילוב עם ההשפעות שרכש בסצינת הבייס האנגלית, כדי לרקוח תמהיל פוסט דאבסטפי ועתידני של בייס-טכנו, ביחד עם מפיקים אלכימאים נוספים כמו ג'וי אורביסון ואנטולד, ובהמשך החל גם לשלב אלמנטים מסאונד ההאוס האמריקאי של תחילת שנות ה-90, בדומה למפיקים כמו ג'וליו באשמור, טאלבוט, טנסנייק, ג'יימי ג'ונס ומייסאו פלקס.

במטרה להתחבר עוד יותר לשורשי הטכנו שלו, עשה סקובה את המעבר מלונדון לברלין ב-2007. ואכן, החורפים הקרים והנוף הפוסט-תעשייתי של הבירה הגרמנית, ניכרים היטב בשני האלבומים הראשונים שהקליט שם, אלבומים ששילבו יותר ויותר השפעות של טכנו, בתוך הסאונד המולטי ז'אנרי והכבד בבאס שלו, ושהקפיצו את שמו לתודעה בינלאומית רחבה.

מסלול ההמראה של סקובה המשיך עם רזידנסי במועדון הברגהיין, שם הנהיג את הליין הקבוע Sub:Stance, ליין שפעל במשך חמש שנים רצופות ושהשפיע על סצנת הטכנו הגרמנית, לא פחות מששאב ממנה השראה. ב-2010 הוציא אלבום מיקס בלייבל של הברגהיין, אוסטגוט טון, ונכנס לרשימת הדי.ג'יים הטובים בעולם של הרזידנט אדוויזר במקום ה-25 המפתיע. ב-2011 הוציא אלבום סט נוסף, הפעם במסגרת סדרת האוספים המיתולוגית DJ-Kicks, שהראה את היכולת הוירטואוזית שלו לשלב בין ז'אנרים שונים ושזכה לביקורות מעולות.

תוך כדי כל אלה, הפך הלייבל שלו "הוטפלאש" לתופעה נדירה ובלתי ניתנת לעצירה, עם ריליסים שהתפרשו על ספטקרום רחב ומגוון, מטכנו (סיגהה, סקוט פיטסג'רלד) ועד לחלק מהמוזיקה הנסיונית והחשובה ביותר של השנים האחרונות, עם אמנים כמו ג'וי אורביסון, מאונט קימבי, אנטולד וסקובה עצמו, שהוציא בשנה שעברה את האלבום השלישי שלו: Personality.

האלבום החדש מציג את העולם העשיר והמרגש של המפיק הבריטי המחונן, עולם המתפרש על קשת רחבה של סגנונות, מהאוס פרוגרסיבי, לדראם אנד בייס, רטרו שנות ה-90 ולטכנו, מגובה בארסנל מרשים של באסים שמנים, סינטים ומלודיות עשירות, ומצופה בברק של סאונד עתידני, עמוק וחם. מדובר באלבום גדול, חצוף ולעיתים מבריק, המוכיח שוב את מקומו של רוז בחוד החנית של הסצנה.

אל הבלוק הוא מגיע יום לפני גיג לוהט בפנורמה בר עם ריאן אליוט ורדשייפ, ושבועיים לפני שהוא נוסע לפסטיבל וורהאוס במנצ'סטר, לנגן לצד לוקו דייס, מאיה ג'יין קולס ומרסל דטמן. 

סקובה רותח וזה לא פלא - מעטים המוזיקאים שהשפיעו כמוהו על חיבור הסאונדים הפלאי שהפך את דור ילדי הדאבסטפ לדור צעירי הטכנו, החיבור המוזיקלי הרענן והמרתק ביותר של השנים האחרונות, שמוכיח כי שילוב בין תת-תרבויות וז'אנרים שונים, הוא בדיוק מה שהסצנה זקוקה לו כדי להתקדם קדימה, ושבאופן מפתיע, או לא, נשמע כמו הסאונד של העתיד.

---------------------------------

ההפקה היא בשיתוף חדר 140, בר קטן וצבעוני השוכן בין סלוני הכלות ומוכרי השטיחים המנומנמים של רחוב בן יהודה, שחוגג יומולדת שנתיים סוערות במיוחד. החדר הוא מקום שמחבר אמנות, מוזיקה, ליברליות ואניס, עם רזומה של מסיבות מוצלחות ולוקיישנים מסקרנים.

יפתח בבלוק יוגו, שנמצא בכושר שיא, ואחרי סקובה יסגרו הצמד הלוהט TV.Out מחדר 140. בלאונג' ינגנו נאור דיין + אורח סודי מיוחד :)
---------------------------------

לינקים:

הלהיט הגדול שלו מ-2011. קטע שקידם את הדיג'יי קיקס שלו, בעל השם המוצדק "אדרנלין":

האוס קלאסי רועם, מלווה בבייסליין מזוהם ומבעבע, וברייק פסנתרים להשלמת הקריצה לניינטיז. הקליפ גם מרגיש כמו מכונת זמן ל-1992:

עוד ריליס מבריק של רוז, הפעם תחת השם SCB. דיפ האוס עם ווקלס גאראג'יים להפליא:

סקובה אוהב את הניינטיז #2 - ביג ביט! (וגם קליפ מעולה):

דאב טכנו. רמיקס מהפנט ל- Fever Ray:


סטים וראיונות -

סט מספטמבר האחרון בווי לאב ספייס. מיקסמאג הכתירו כאחד מהסטים הטובים של הקיץ, מי אנחנו שנתווכח

הפאקט מיקס שלו. עשוי ביד אמן ורק עושה חשק לרקוד.

החלק השלישי של מיקס after hours, בו אפשר לשמוע את ההשפעה הישירה של ברלין. סקובה סיפר בראיון לקלאש שבמהלך השנים האחרונות חלק מהרגעים המהנים שלו כדיג'יי היו בסטים הארוכים של שעות הבוקר המוקדמות, כשהמועדון מתחיל להתרוקן ולקהל יש יותר מקום לרקוד, והם יכולים להיכנס למוזיקה ולבטא את עצמם בחופשיות.

סט בק טו בק עם ג'ורג' פיצ'ג'רלד מאקזיט פסטיבל, מצולם בצורה יפהפיה שמראה לנו מקרוב את הוויב המדהים שהיה שם בקהל.

Esssential Mix שעשה ל-BBC 1 ומכיל הרבה מהדברים הטובים שיש להוטפלאש להציע

הרצאה ב - Red Bull Music Academy, בה הוא מספר את הסיפור מאחורי הלייבל הוטפלאש, ונותן טיפים למתחילים

ראיון של סקובה ובן קלוק, מראיינים אחד את השני:

===============================

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.