OSUNLADE & DVS1 // 17.4.14

מועדון הבלוק גאה להציג:

אושונלדה - מפיק הדיפ האוס האמריקאי האגדי, האחראי על חלק מההמנונים הגדולים של הסצינה האלקטרונית בשנים האחרונות, בהופעה ראשונה והיסטורית בישראל!

ו-DVS1, התקליטן ממיניאפוליס, בן טיפוחיהם של בן קלוק ודריק מאי, שהפך להיות הסוגר הרשמי של המסיבות בברגהיין, עם סטים מרתוניים של 12 שעות.

Thursday 17.4 at The Block
-----------------------------------------
OSUNLADE :: Yoruba Records :: NYC, Santorini
DVS1 :: Hush, Klockworks, Transmat :: Minneapolis
-----------------------------------------
Amichay Matyas :: Yotam Avni :: Partok :: Anna

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
שימו לב - לזמן מוגבל: כרטיסים במחיר מוזל במיוחד, ללא דמי טיפול: http://bit.ly/1ri9kNq
מכירה מוקדמת לכרטיסי חבר: http://bit.ly/1hTzAqR
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

מה יכול לגרום למוזיקאי צעיר ומצליח מלוס אנג׳לס, העובד כמלחין בתוכנית הטלוויזיה ״רחוב סומסום״ וכמפיק מוזיקלי בחברות התקליטים הגדולות של תעשיית הפופ, לעזוב את הכל, כדי להפוך לכהן של דת אפריקאית מסתורית, המתבודד כנזיר באי קטנטן בים התיכון, ומשחרר משם חלק מהמנוני האנדרגראונד הגדולים ביותר של סצינת המועדונים הבינלאומית בשנים האחרונות? 

"עבורי, כל דבר הוא כלי נגינה. לכל דבר יש צליל משלו. כך שאפשר לומר שאני מנגן בכל הכלים, או לפחות שאני יכול ליצור צליל מכל דבר." אומר אוסנולדה בראיון טלפוני מביתו מזה שבע שנים, באי היווני הפסטורלי סנטוריני.

"לעולם לא אחזור לגור באמריקה," הוא עונה, כשנשאל על הנושא. "סנטוריני הוא ביתי לתמיד. ידעתי את זה די מהר אחרי שהגעתי לכאן. יש לי חיבור אישי ועמוק עם המקום, עם האנרגיה של האי הזה. חיים פה רק 9000 תושבים, רובם איכרים. זה המקום המושלם עבורי כדי ליצור מוזיקה."

עברו הרבה שנים עד שקיבל כריסטיאן וורן את ההכרה הבינלאומית כאחד מהמפיקים החשובים ביותר של סצינת הדיפ האוס המודרנית. המוזיקאי המחונן, שגדל בסנט לואיס, מיזורי, עיר הג'אז והבלוז בה פעלו אמנים פורצי דרך כמו מיילס דיוויס, צ'אק ברי ואחרים, התחיל את דרכו המוזיקלית בגיל שמונה, כשלמד לנגן על הפסנתר ולהלחין שירים מקוריים. בהמשך הוסיף לרפרטואר שלו גם את כלי ההקשה, הגיטרה, הבס והשירה, ובשנת 1988, כשהיה בן 17 בלבד, עבר לגור בלוס אנג׳לס, שם קיווה למצוא את עתידו כמלחין וכמפיק מוזיקלי. במשך עשר שנים הבאות לקח חלק ביצירה של עשרים אלבומי פופ, היפ הופ ומוזיקה לטינית, וזכה בתור מפיק באלבום פלטינה משולש וארבעה אלבומי זהב. הקריירה של המוזיקאי המוכשר היתה בשיאה, אבל משהו הציק לו. משהו היה חסר. והחוסר הזה החל לחנוק את התשוקה שלו למוזיקה.

בשנת 1999 גילה וורן את ה-Ifa, דת אפריקאית קדמונית, המבוססת על הקשר בין האדם לבין הטבע. האיפא, שמקורה בשבטי היורובה של אפריקה, ושהיתה הדת בה האמינו העבדים השחורים בזמן הגלות לאמריקה, מעודדת אינדיבידואליזם והגשמה עצמית, ובהשראתה הוא מחליט לעזוב את תעשיית הפופ ואת חברות התקליטים הגדולות, ולצאת לדרך חדשה, אישית ומיוחדת משלו.

הוא משנה את שמו ל-Osunlade, שם בשפת היורובה שמשמעותו "הלל לאלוהות האיפא", שם באפו נזם אפריקאי ענק, מרחיב את תנוכי אוזניו בעזרת עגילים מסורתיים עצומים, ומקים את הלייבל העצמאי Yoruba Records, דרכו יתחיל להשמיע לעולם את הקול הפנימי שהיה עצור בתוכו עד כה. מספר שנים לאחר מכן, הוא משלים את לימודיו ומוסמך לכהן דת האיפא, ובצעד חתרני נוסף, עוזב את ארה"ב ועובר לגור באי היווני, כדי להעמיק את הקשר שלו עם הטבע ולהגיע לשקט הפנימי שיאפשר לו להתחבר להשראה המוזיקלית אותה הוא מחפש.

כיום, שבע שנים לאחר שעזב את ארה״ב, נחשב אושונלדה לכהן הגדול של הדיפ האוס המודרני, וזוכה להערצה הגובלת בסגידה, במעגלים רחבים ומגוונים של התעשיה. הלייבל שלו, יורובה רקורדס, מוכר כאחד מהלייבלים החשובים והמשפיעים ביותר בתעשייה, והריליסים שהוא רוקח ממרומי הצוקים של סנטוריני, באולפן המשקיף על מימי הלגונה הצלולים, מכשפים מאזינים, תקליטנים ורקדנים ברחבי העולם כולו, עם סאונד ספיריטואלי מהפנט, המשלב אלמנטים אפריקאים שבטיים, עם האוס, סול, ג'אז ואלקטרוניקה טריפית. הוא פרסם שבעה אלבומי אמן, מאות ריליסים מקוריים, שיתופי פעולה ורמיקסים, ועבד עם אמנים מכל קצוות התעשייה, מרוי איירס, ג'יל סקוט ופאטי לאבל, ועד לארט דיפרטמנט, סול קלאפ, די.ג'יי הארווי, ומשפחת אינרוויז'נס.

בחמישי ה-17 באפריל, אושונלדה מגיע לביקור היסטורי ראשון בישראל.

לינקים:
אין הרבה יוצרים שמסוגלים להגיע לשלמות מוזיקלית ורוחנית כל כך מופלאה כמו הכהן מסנטוריני. קבלו כמה מהרגעים היפים ביותר של המוזיקה האלקטרונית בשנים האחרונות -

כשאושונלדה ניגן את הטראק Envision בהשמעת בכורה עולמית, מול קהל המום, בפסטיבל Movement בדטרויט, 2009, דיקסון, שהיה לצידו על הבמה, שאל אותו במקום, האם יהיה מוכן להחתים את הקטע ב-Innvervisions. שנתיים מאוחר יותר, הרמיקסים של דיקסון ו-Ame יצאו לאור בלייבל הברלינאי, והשאר הוא היסטוריה..

מי הוא Afefe Iku? השמועות שהמפיק האפריקאי המסתורי שעומד מאחורי חלק מהריליסים הבולטים של יורובה רקורדס, ושאף אחד לא ראה מעולם, הוא לא אחר מאשר אוסונלדה עצמו, מסרבות להיעלם.
הדבר היחיד שאוסונלדה עצמו היה מוכן להגיד על הנושא הוא: "אפפה מעוניין לשמור על הפרטיות שלו ואני מכבד את זה." כך או כך, המוזיקה נשמעת מדהים.
עוד אחד מהלהיטים הגדולים ביותר של השנים האחרונות, ברמיקס של יורובה סול.

קלסיקה של Afefe Iku ב-Yoruba. שבטיות אוסונלדאית קלאסית.

שיתוף פעולה נוסף עם Innervisions, הפעם עם Marcus Worgull. טריפי!

ביחד עם ארט דיפרטמנט ועם סול קלאפ.

הרמיקס של ג'ימפסטר ל-Momma's Groove. גרובי!

שילוב בין כל הצדדים של אוסונלדה. האלקטרוניקה, הנשמה והכלים החיים.

רמיקס ל-Radiohead. מצמרר!

יופי מופלא, הרמיקס של פרנק רוג'ר לאחת מהקלסיקות של אוסונלדה.

טריפ אוסונלדי בהפקה וירטואוזית.

רמיקס פשוט משוגע לארגי.

סול בין גלקטי.

אינטרפרטציה יפיפיה לקלאסיקה של פיל קולינס. קטע מושלם לשעות הדמדומים שלפני הזריחה במסיבת טבע.

היפנוטי וחם. ריליס מקיץ 2013.

קלאסיקה!

הרמיקס המעולה שעשה לו יותם אבני, שגם יסגור את הערב (או את הבוקר) , אחרי אוסונלדה.

רמיקס לאחד והיחיד - רוי איירס.

סטים:
מסע פתלתל ומרהיב שנע מקייל הול, לאקטרס, מג'וש מילאן, לאקסל בומן, מהרברט, לרדשייפ. מומלץ להאזין בחושך.

סט מצולם מהמסיבה של Defected באיביזה, 2013. אוסונלדה רוקד על העמדה.

סט מופלא מפסטיבל Burning Man ב-2013.

טרי טרי מלפני עשרה ימים. Yoruba gets deep.

--------------

DVS1

"בפעם הראשונה שניגנתי בברגהיין, זה היה סט של 4 שעות," מספר DVS1 בראיון לרזידנט אדוויזר, "כנראה שהם אהבו את מה ששמעו, כי הם המשיכו להזמין אותי כל חודשיים, שלושה, ולתת לי את משבצת הסגירה. עם הזמן, הסטים שלי התארכו עוד יותר, בהתחלה ל-6 שעות, אחר כך ל-8, ול-10, והיום אני מנגן שם סטים של 12 שעות ללא הפסקה. אתה אפילו לא יודע שאתה מסוגל לעשות את זה, עד שאתה מקבל את ההזדמנות. זה פשוט מדהים. אני לא רוצה להישמע קלישאתי, אבל אין עוד מקום כזה בכל העולם, ולהיות מסוגל להיות חלק מהדבר הנדיר הזה, בתקופה הזו, זה ענק. אני מרגיש מבורך."

לפעמים עיתוי נכון יכול לשנות את חייך מהקצה לקצה. אם בן קלוק לא היה במקרה במיניאפוליס, באותו ערב סתווי בשנת 2008, כשזאק קוטורצקי, א.ק.א DVS1, ניגן את אחד משני מופעי הלייב היחידים שהפיק במהלך הקריירה שלו, כנראה שהתקליטן והמפיק האמריקאי הוותיק היה עדיין מוכר רק בקהילת האנדרגראונד של המערב התיכון, מארגן מסיבות סודיות שעוברות מפה לאוזן, בכל פעם בלוקיישן אחר, ומשכיר את מערכת הסאונד שלו לאירועים שונים, רק כדי לגמור את החודש.

אבל למזלו של קוטורצקי, כמו גם למזלנו, הכוכבים הסתדרו בדיוק במערך הנכון באותו הלילה. בן קלוק כל כך התלהב ממה ששמע, שהחליט להוציא את המוזיקה של DVS1 בלייבל העצמאי שלו, קלוקוורקס, ואף בחר בשני קטעים של המפיק ממיניאפוליס עבור אלבום המיקס הראשון שהוציא בלייבל אוסטגוט טון. מספר חודשים לאחר מכן, הוא הזמין את קוטורצקי לנגן בברגהיין, במסיבת ההשקה של הדיסק, ומאז, כבר שום דבר לא חזר להיות כשהיה.

המוזיקה שלו משכה את תשומת ליבו של אגדת הטכנו הדטרויטי, דריק מאי, שהוציא את הריליס הבא של המפיק המחונן, בלייבל המיתולוגי Transmat, והסט שניגן באותה מסיבת השקה כל כך הרשים את קברניטי מקדש הטכנו הברלינאי, שהוא הפך לקבוע על העמדה בברגהיין.

כיום, מחלק DVS1 את זמנו בין בסיס הבית שלו במיניאפוליס, לבין הדירה שהוא שוכר בברלין, מנגן בקביעות בברגהיין, בפאבריק, וביתר מוסדות הלילה האירופאיים החשובים, ונחשב לאחד מתקליטני ומפיקי הטכנו הטובים והמגוונים ביותר בעולם. הסטים הארוכים שלו יודעים להלום עמוק, חזק ומדויק, אבל גם ללטף ולרגש בעת ובעונה אחת, כראוי לז'אנר שנולד לפני כמעט שלושה עשורים בדטרויט, אבל נמצא כיום בשיא פריחתו, עם מיליוני חסידים ברחבי הפלנטה כולה.

בחמישי, ה-17.4, הוא מגיע להופעת בכורה במועדון הבלוק, ולנו צפויה לנו חוויה ארוכה, עמוקה, ובלתי נשכחת.

לינקים:
לא משנה באמצע מה אתם, בשנייה שתלחצו פליי כבר תהיו עמוק בתוך העולם של DVS1.
הרליס הראשון בלייבל שלו Hush

עם מפלצת הטכנו הזו חשף בן קלוק את הפנומן ממיניאפוליס

ועוד אחד מהלייבל של בן קלוק. באסים היישר מהגהנום.

מהריליס שלו ב-Transmat של דריק מאי

רמיקס ל Trus'me

והרמיקס ל- Terrence Dixon. הפקה שלא נשמעת כמו שום דבר אחר.

סטים:
הקלטה חיה מיוני האחרון במסיבה בטוקיו. ארבע שעות של טכנו פסיכי חסר מעצורים.

ושעה בודדה מתוך סט של לא פחות מ 11 שעות שניגן בברגהיין.

סט מצולם - טכנו וגם לא מעט האוס, לאור יום בסן פרנסיסקו.

בוילר רום עמוק ועוצמתי

ב-Dommune, טוקיו, 2013

ראיון ומיקס שערך עבור מועדון הפאבריק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.