FRANCOIS K, STEVE RACHMAD // 30.10.14

שימו את זה ברקע: http://bit.ly/1nGPJI2

..הטמפרטורות יורדות לאט אבל בטוח, השמיים מתמלאים בעננים, העלים נושרים על המדרכות האפורות וצריך להתחיל לשים גרביים כשמסתובבים בבית.. לאחר שסגרנו את עונת הקיץ בחמישי שעבר, במסיבה דרמטית ורבת תהפוכות עם DVS1 ופרוסיומר, הדרמה ממשיכה בחמישי הקרוב, במסיבת הפתיחה הרשמית של עונת הסתיו הקצרה אך האווירתית, בשלושת החדרים של מועדון הבלוק:

ברחבה הראשית - אחד מהקולות החשובים והמשפיעים ביותר בהיסטוריה של המוזיקה האלקטרונית לדורותיה, תקליטן ומפיק העל הניו יורקי, פרנסואה קיי, בביקורו השני במועדון, לאחר מסיבת בלתי נשכחת בספטמבר 2013. יפתח היהלום הנוצץ א.ק.א עמיחי מטיאס, ויסגור עופרי "ילד הפלא" גופר, שחוזר סוף סוף לעמדה של הבלוק אחרי היעדרות ארוכה מדי.

בסקוואט - אנחנו מתרגשים לארח את השלישייה הנודדת של "אבדון" בפעם הראשונה במועדון, עם חלוץ הטכנו של אמסטרדם ורזידנט פסטיבל הטכנו הגדול בעולם Awakenings, בסט מפותל וארוך, ראש בראש מול יותם אבני. אווירה.

ובלאונג' הקוקטיילים ומוזיקת המעליות - לאחר שהפגין כשרון לא מבוטל בתור MC על הגבול שבין טירוף לשיגעון בברביקיו של הבלוק והתדר בשבת האחרון, יקבל הפרזידנט אפלברג מיקרופון פתוח (ואנחנו מאוד מקווים שלא נצטער על הצעד הזה), ויארח את הבעלים של חנות התקליטים הכי מגניבה (אוקיי, היא גם היחידה) בת"א, הכוכב העולה בשמי הסתיו - נמרוד קציר, לפינג פונג מוזיקלי של עלים נושרים במעלית.

Thursday 30.10 at The Block
The Autumn Leaves
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Main Floor:
23:30 - Amichay Matyas - The Block
02:00 - FRANCOIS K - Wave Music / Deep Space :: NYC
Ofri Goffer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The Squat:
Avadon Takeover
23:30 - Yotam Avni - Avadon
01:30 - STEVE RACHMAD - Rejected / Klockworks :: Amsterdam
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The Cocktail Lounge:
23:30 - President Appelberg feat.
Nimrod Katzir
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

שימו לב - מבצעי חילופי העונות ממשיכים!
מחיר מיוחד לכולם, עד השעה 01:00 - 60 ש"ח בלבד + מבצע צ'ייסרים 1+1 על הבר (110 ש"ח לאחר מכן).
וגם - כרטיסים בכירה מוקדמת, ללא הגבלת שעת הגעה: http://bit.ly/1EgMqML

לחברי מועדון - 50 ש"ח וצ'ייסר חינם עד השעה 01:00, 70 ש"ח וצ'ייסר לאחר מכן.
מכירה מוקדמת לחברי מועדון ללא הגבלת שעת הגעה: http://bit.ly/1pWZqfR

Francois K

קשה לדמיין איפה הייתה המוזיקה היום ללא תרומתו של פרנסואה קיי. כמעט 40 שנות יצירה עומדות לזכותו: מהתיקלוטים וההפקות לצד לארי לאבן בפארדייז גאראג', דרך טכנאות אולפן והנדסת סאונד לענקים כמו הסמית'ס ודפש מוד, רמיקסים מופתיים לנינה סימון ואין ספור אמנים נוספים, ועד להופעות המשותפות עם דריק מאי בתור "התאומים הקוסמיים", והקמת הלייבל המשפיע "ווייב מיוזיק" וליינים מיתולוגיים כמו ה-"דיפ ספייס" וה-"באדי אנד סול" בניו יורק. 

פרנסואה קבורקיאן התחיל את הקריירה המוזיקלית שלו בתור מתופף. יליד פריז שעבר לניו יורק באמצע שנות ה-70 וליווה עם התופים את הדי.ג'ייז הראשונים בהיסטוריה כמו וולטר גיבונס וג'ליבין בניטז (שהיה אז הבויפרנד של מדונה). לאחר שלמד את טכניקת המיקס מהראשונים שהמציאו אותה, החל לתקלט, כשהוא משתמש בנשקים סודיים שיצר בעצמו בסטודיו על ידי שילוב של סמפולים, מכונות תופים ומכשירי אפקטים על סרט הקלטה אנלוגי. בשלב זה קרה משהו ששינה את חייו של המתופף הצעיר שהפך למפיק ותקליטן: הוא פגש את לארי לאבן, הרזידנט האגדי של מועדון הפאראדייס גאראז', שהיה אז בדרכו להפוך להיות לכוכב הנוצץ ביותר של הסצנה. לאבן, שהבחין בכישרון הנדיר העומד לפניו, הזמין את פרנסואה להצטרף אליו באולפן ההקלטות וביחד הם עבדו על רמיקסים ללייבל "פרלוד" והפכו לחברים קרובים. לא עבר זמן רב עד שהחל קבורקיאן לתקלט בקביעות במועדונים החשובים ביותר בניו יורק, כמו הסטודיו 54, הלופט וכמובן הפאראדייס גאראז' של לארי.

הסצנה כולה דיברה על הסאונד המודרני והמקורי של המפיק החדש ואמני ענק כמו דפש מוד, תומאס דולבי והסמיתס, החלו להתדפק על דלתו כדי לבקש רמיקסים לשירים שלהם. באותן שנים היה פרנסואה אחראי על סדרה של רמיקסים והפקות שהפכו לקלאסיקות מועדונים ועזרו להגדיר את הסאונד החדש של מוזיקת הדאנס הניו יורקית.

ב-1992 הוא יצא עם לארי לאבן לסיבוב הופעות משותף ביפן בשם "הארמוני טור". אלה היו ההופעות האחרונות של לאבן כתקליטן והוא נפטר בנובמבר של אותה שנה.

פרנסואה, נחוש להמשיך את המסורת וליצור מיתולוגיה חדשה, הקים בשנת 1995 את הלייבל שלו "וייב מיוזיק" ושנה לאחר מכן, ייסד ביחד עם דני קריביט וג'ו קלאוסל את אחד מהליינים החשובים ומהמשפיעים ביותר בתולדות הסצנה, ה"באדי אנד סול". הליין, שפעל בימי ראשון במועדון הוייניל הניו יורקי, קיבץ קהילה גדולה, נאמנה וצבעונית של בליינים סטרייטים, גייז, לבנים, שחורים, אסיאתיים ועוד, מכל רחבי הפלנטה (אפילו נציגות ישראלית הייתה שם). הסאונד של ה"באדי אנד סול", מיקס מלא בנשמה ומורכב מגרובים אורגניים וספיריטואלים במיוחד, הונצח באלבומי אוסף מופתיים שזכו להצלחה בינלאומית עצומה ושהשפיעו על תקליטנים, מפיקים ומועדונים רבים בכל רחבי העולם.

אבל גם אחרי התהילה הבינלאומית שזכה לה בעקבות ההצלחה המסחררת של ה"באדי אנד סול", פרנסואה בחר שלא לנוח על זרי הדפנה והמשיך להמציא את עצמו מחדש. בתחילת שנות האלפיים הוא החל להתעניין שוב בסאונד אלקטרוני יותר, ואלבום המיקס שלו לפסטיבל סונאר מ-2002 סימן עוד נקודת תפנית בקריירה ארוכה ומגוונת.

הוא החל לנגן בסגנון עתידני ובועט, כשהוא משלב השפעות של טכנו ודאב יותר מההאוס שהיה מזוהה איתו תקופה כה ארוכה. באותה שנה החל לצאת לסיבובי הופעות ביחד עם דריק מאי, אגדת הטכנו מדטרויט, תחת השם "התאומים הקוסמיים", אבל בו זמנית, גם הקים ליין חדש בשם "דיפ ספייס" במועדון הסיאלו בימי שני ("דיפ ספייס" חגג בפברואר האחרון 10 שנים של מסיבות!), שם הוא עוסק יותר בדאב לכל צורותיו, בפורמט אקלקטי שנע בין טכנו חללי לרגאיי העמוק ביותר, דאבסטפ, היפ-הופ וגם דראם אנ' בייס, האוס ודיסקו.

ב-2005 זכה פרנסואה להיכנס להיכל התהילה של מוזיקת הדאנס על הישגיו כדי.ג'יי וכרמיקסר.

בחמישי, ה-31 ביולי, אנחנו גאים לארח את אחת מהדמויות האיקוניות ביותר בתולדות המוזיקה האלקטרונית, האיש והאגדה, פרנסואה קיי, לסט ארוך ומהפנט ברחבה הראשית של מועדון הבלוק.

סבנטיז: כאחד הטכנאים הראשיים בלייבל הדיסקו המיתולוגי "פרלוד", פרנסואה עמד מאחורי ההפקה של עשרות קטעים שהיו ללהיטים בפארדייז גאראג', ולחלקם גם מספק את הגרסה שלו

אייטיז: בין קראפטוורק, יורתימיקס, יאזו, U2, הקיור ועוד רבים רבים אחרים, פרנסואה, שהפך כבר לאחד מהמפיקים וטכנאי האולפן המבוקשים בעולם, עומד גם מאחורי הסאונד של אלבום המופת של דפש מוד - Violator

ניינטיז: אחרי שעמד מאחורי מאות אמנים והרכבים אחרים, פרנסואה מוציא את האי.פי הראשון תחת שמו שלו, עם ארבעה קטעי דיפ האוס מופתיים ועל זמניים

שנות האלפיים: באמת שקשה מאוד לבחור יצירה אחת שלו לכאן. הלכנו על הרמיקס הכל כך מרגש ומכבד לנינה סימון 3>

ידו בכל כבר אמרנו? רמיקס דאב טכנו משגע לפלסטיקמן

ועוד מאסטרפיס אחד

*סטים* קבלו סט נפלא של פרנסואה ממסיבת דיפ ספייס בשנה שעברה במועדון האאוטפוט בניו יורק (זו גם הייתה המסיבה שג'ורג'יו מורודר ניגן בה את סט הדי.ג'יי הראשון שלו בהיסטוריה): http://www.rbmaradio.com/shows/francois-k-live-at-deep-space

סט טכנו משוגע שפרנסואה הקליט לפסטיבל סונאר לפני כעשור. אין מצב להאזין לדבר הזה בישיבה http://www.mixcloud.com/VinylSticks/francois-k-live-at-sonar-mix-album-2003/

"בודי אנד סול – ווליום 2" - השילוש הקדוש מגיש: בית ספר לנשמה 

כנראה האסנשיאל מיקס הכי אסנשיאל מכל האסנשיאלז אי פעם 

- - - - - - -

<<< שימו לב - השתלטות עוינת - AVADON at Squat ! ! ! >>>

אנחנו מתרגשים לארח לראשונה בחלל הסקוואט את שלישיית אבדון: דניאל פרנקל, אור מגל ויותם אבני, שאחראים על ליין מסיבות הטכנו הנודד, המציין כבר שנה של פעילות, עם אורחים כמו דייב קלארק, שיפטד ופסייק. לכבוד מסיבת אבדון הראשונה במועדון, יעלה ויבוא אורח הכבוד

:::::::::: Steve Rachmad aka Sterac :::::::::: 

זה כבר 25 שנים מאז שסטיב ראחמד החל להפיק ולתקלט מוזיקה אלקטרונית. הדיג'י והיוצר האגדי מהולנד, הוא אחד השמות המקודשים ביותר לסצינת המועדונים החלוצית של אמסטרדם. תחת שמו המקורי וכינויים נוספים דוגמאת Sterac, Tons of Tones ו-Parallel 9 (עם למנות בודדים), הוא אחראי על כמה מרגעי הקסם הגדולים בתולדות הטכנו.

כמו רבים מבני דורו, סטיב ראחמד החל את דרכו כתקליטן דיסקו. תנועת הסינת'-פופ והאלקטרו של שנות השמונים כבשה את ליבו והובילה אותו להחזיק בכל אותן מכונות התופים אשר אחראיות על צליל האלקטרוניקה הרקידה המתגבש. כבר באמצע סוף שנות השמונים, הוא מפיק עבור Tony Scott (כוכב פופ הולנדי) את תקליטי האלקטרו-פופ הראשונים שלו. בראיונות רבים הוא מספר על יצירותיו המוקדמות של חואן אטקינס, אפריקה במבמטה ודריק מאיי כהרגע בו הבין את ייעודו המוזיקלי העתידי לחיים.

הקשר בין דטרויט לאמסטרדם, הוא אחד הגורמים המכריעים בהתבססות צלילי הטכנו וההאוס האמריקאים באירופה. דריק מאיי ואורלנדו וורון הם גם דוגמאות לתקליטנים ויוצרים מדטרויט אשר העתיקו את מגוריהם לאמסטרדם באמצע וסוף שנות התשעים. סטיב ראחמד היה מבין אלה שבתמורה לטיפים ליצירה באולפן, הכיר להם את הסצינה ההולנדית מקרוב.

אחרי מספר להיטי רייב מוקדמים, ב-1995 ראחמד מוציא לאור את אלבומו המלא הראשון כיוצר - "Secret Life Of Machines". כשמו, כן הוא, סימפנוית אלקטרוניקה אנלוגית המציגה את מה שלימים יתואר כצליל הטכנו האמסטרדמי. סגנון שנשען רבות על העושר המלודי של שורשי הז'אנר בדטרויט, אך גם ניזון באותה מידה, מתרבות הרייב הגועשת של הולנד.

אחד ממוקדי הפעילות המרכזיים ביותר בהכתרתה של אמסטרדם כמכת קלאבינג, היא פטסיבל ה-Awakenings אותו סטיב ראחמד מלווה מיום היווסדו בשנות התשעים ועד עכשיו. שמונה במות שונות, המארחות על פני יומיים את מיטב תקליטני הטכנו של העולם, היא כיום תנאי קבלה לליגת האלופות של סצינת המוזיקה האלקטרונית בעולם.

מהטרזור של ברלין, M-Plant של רוברט הוד בדטרויט, Music Man שבבלגיה ועד Soma של סלאם בסוקטלנד, קשה למצוא גם חברת תקליטים נחשבת אחת, בה סטיב ראחמד לא הופיע במהלך השנים כיוצר מקורי או רמיקסר באחד משמות הבמה השונים שלו. ראחמד הוא מקרה נדיר של דיג'י ויוצר שהצליח להישאר בחוד חנית התעשייה אל מול מגוון הטרנדים המוזיקליים השונים המתחלפים בה.

כיום עם רנסאנס הטכנו החדש נוסח ברגהיין, ראחמד החליט להחיות מחדש את האלטר-איגו האפל שלו - Sterac. אחרי שעזר גם ל"גטו קרביץ" של נינה להפוך להמנון, הוא חתום כעת ב-Klockworks של בן קלוק, היכן שהוציא את תקליט ה-EP האחרון שלו. רגע אחרי שהתבקש לסגור את מועדון ה-DC 10 שבאיביזה ואחרי שהתבקש להעניק סט בן 5 שעות בערב הלייבל של בן קלוק בברגהיין, סטיב ראחמד מגיע לחלל הסקווט באחד מרגעי השיא של הקריירה הארוכה שלו.

עקצוצי מוג מהסינגל האחרון של סטיב ראחמד בלייבל של בן קלוק 

שעה של טכנו חם ומתגלגל מידיו של וירטואוז - סטיב ראחמד בבוילר רום של דקאמנטל

מיני-דוקו מרתק אודות הוצאתו המחודשת של אלבום הבכורה של ראחמד 

שומן עודף מFאנק - הסינגל החדש של סטיב ראחמד בדלזין

מטק-האוס היפנוטי עד המנוני דיסקו - סט הפתיחה המרגש של ראחמד מ-ADE הקודם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.