THEO PARRISH // 19.6.09


יום שישי, ה19.6 במועדון הבלוק:
המסיבה הראשונה בסדרת מסיבות הלג'נדס של הבלוק

LEGENDS I :
THEO PARRISH

(SOUND SIGNATURE, DETROIT)
X לעמוד אירוע בפייסבוק לחצו כאן X

XXX
אין הרבה תקליטנים ומפיקים בעולם שיכולים להיכנס באמת תחת ההגדרה "אגדה" - מוזיקאים שהשפיעו עמוקות על התפתחות המוזיקה האלקטרונית, שהסאונד שלהם ייחודי רק להם ושהיצירה שלהם עמדה במבחן הזמן ונכנסה לפנתיאון כקלאסיקה מודרנית.

שבעה חודשים לאחר המסיבה הבלתי נשכחת עם מודימן בבלוק, מסיבה שכל מי שהיה בה הגדיר אותה כלא פחות מאשר "אירוע מכונן" ושזכתה לתואר "מסיבת השנה" של 2008 במגזין טיים-אאוט, מגיע חברו הטוב של מודימן, בטיסה ישירה מדטרויט, ביחד עם ארבעה קייסים של תקליטי ויניל (תארו לעצמכם את הכסף שהיינו צריכים לשלם על אובר-וויט), אחד מהבוקינג הגדולים ביותר שנחתו אי פעם בתל אביב, אגדה אפילו בדטרויט עיר האגדות ואחד מהמפיקים האלקטרוניים המסתוריים והמוערכים ביותר בעולם כולו - תיאו פאריש.

ביחד עם מודימן, מייצג פאריש את ה"גל השלישי" של מפיקי טכנו מדטרויט, אשר הצליחו ליצור סאונד חדש ומקורי שמגובה בפילוסופיה מוזיקלית וחברתית בלתי מתפשרת וחריפה. כמו מודימן, גם תיאו פאריש מפיק מוזיקה עמוקה וחמה במיוחד, וגם התדמית הציבורית שלו היא חידה אפופת מסתורין - למה כל כך קשה להשיג את התקליטים שלו? למה הוא התעקש כל כך הרבה זמן להימנע מלפתוח עמוד במייספייס? למה הוא חושב שתקליטי ויניל הם הדרך היחידה לשמוע ולהשמיע מוזיקה? מה העמדה שלו בנוגע למוצא ה"שחור" של הטכנו וההאוס?

חלק מהתשובות נמצאות במוזיקה של פאריש ובעבר שלו כתלמיד לפיסול בבית הספר לאמנות בקנזס. אולי זאת הסיבה שהוא מעדיף לקרוא למוזיקה שלו Sound Sculptures (פסלי צליל), במקום למתג אותה כהאוס, טכנו או ג'אז. הקטעים שלו הם בדרך כלל היפנוטיים ומונוטוניים, ארוכים ועמוקים, אבל תמיד משמרים גרוב מתוק ולא צפוי. האצבעות שלו לא נחות לרגע על המיקסר, מזיזות את הכפתורים של האקולייזר ימינה ושמאלה, מנמיכות תדרים ומדגישות אחרים, כך שהקטעים נמצאים בתהליך בלתי פוסק של מטמורפוזה מוזיקלית.

תיאו פאריש מלא בניגודים שלא יכולים להתיישב זה עם זה בשום מקום אחר. הוא יוצר טכנו שיוצא כנגד אלמנטים בקדמה הטכנולוגית, הוא עושה מוזיקה מונוטונית שמצליחה לא לשעמם לרגע, הוא ממשיך את המסורת של מיילס דיוויס, קולטריין ואורנט קולמן, בלי לעשות מזה עניין גדול, הסאונד שלו גולמי, אורגני ומלוכלך אבל תמיד אסתטי מסתורי ומרגש, הוא יוצר מוזיקה מדהימה ובלתי מתפשרת שאת חלקה בכלל לא ניתן להשיג כי היא מודפסת רק בויניל ובמהדורות מוגבלות.

פאריש, שנולד בוושינגטון, גדל בשיקאגו וחי כיום בדטרויט, החל לתקלט ולהפיק קטעים מקוריים בשנת 1986, בהשפעת הרדיו של ואומני האלקטרוניקה הגדולים של שיקאגו כמו רון הארדי, לארי הרד, ליל לואיס, פראנקי נקלס ועוד, כשהוא מפליא לשלב בין האלקטרוניקה המודרנית לבין המורשת המוזיקלית האפרו-אמריקאית ממנה צמח - מיילס דיוויס, סטיבי וונדר, ג'ימי הנדריקס, נינה סימון, ג'ורג' גרשווין, בוב מארלי, כמו גם דודו, מוזיקאי הג'אז דקסטר סימס. משנות ה90 המוקדמות ועד היום, הוציא פאריש אין ספור קטעי טכנו והאוס מינימליסטיים ומלאי נשמה בלייבלים כמו KDF (הלייבל של מודימן), Peacefrog, Ugly Edits ובלייבל העצמאי שלו - Sound Signtanure.

אבל הכבוד לו זוכה פאריש בסצינת המוזיקה האלקטרונית העולמית הוא לא רק ליכולותיו כמפיק אלא גם כתקליטן וירטואוז ומקורי. הסטים האקלקטיים והארוכים שלו, שמשתרעים על פני עשורים של מוזיקה ומשלבים בין טכנו, האוס, סול, ג'אז, דיסקו ופאנק, הפכו לאגדה בפני עצמה וידועים לא פחות מהריליסים שלו. (כשטרבור ג'קסון מפלייגרופ שמע שתיאו פאריש מגיע עוד שבועיים לבלוק הוא אמר לנו שתיאו הוא התקליטן מספר אחת בעולם לדעתו ושהוא רוצה לדחות את הטיסה שלו חזרה ללונדון כדי להיות במסיבה!)

ביום שישי ה19 ביוני, מגובה על העמדה בנבחרת מקומית של תקליטנים מעריצים ועל הרחבה בנבחרת נרגשת ולא פחות מרשימה של תקליטנים נוספים, מפיקים, עיתונאים, מוזיקאים ובליינים אוהבי מוזיקה, נוחת תיאו פאריש במועדון עם הסאונד הטוב ביותר במזרח התיכון לסט חד פעמי ומרגש, בתור היבוא הראשון והמכובד בסדרת מסיבות הלג'נדס של הבלוק.

---------------------------------------------------------------
l THEO PARRISH (SOUND SIGNATURE, DETROIT) l
---------------------------------------------------------------
l Yaron Trax (The Block) - Nadav Ravid (Botanika) l
l Lenique (Traumpunkt) - Anna & Soussana (Pacotek) l
---------------------------------------------------------------
l 2nd art room: Vj Asya - DJ Cherkasky (traumpunkt) l
---------------------------------------------------------------

הנה כמה טעימות מהיוצר והתקליטן המרתק הזה:

ראיון ומוזיקה:

תיאו מסתובב ברחובות דטרויט, מקליט צלילים לשימוש באולפן:


תיאו ברדבול מיוזיק אקדמי, ראיון מלא:


ועוד קצת לינקים:
תיאו על העמדה, מהפנט את הקהל
מנה של אסיד-האוס
ככה משתמשים באייסולייטור
כמה רגעים של קסם
תיאו מנגן את הקטע שלו "סינטטיק פלם"
הדרך היחידה לשמוע מוזיקה?

פתיחת דלתות: 23:30
מחיר: 70 ש"ח עד 00:30
80-90 אחרי
HAPPY HOUR על הבר ב1:00

קצת על מסיבות הלג'נדס:
מועדון הבלוק נבנה בהשראת המועדונים המיתולוגיים של ניו יורק בשנות ה70 וה80 - הלופט, הפאראדייס גאראז' והסטודיו 54. באותם מועדונים מפורסמים שעד היום נחשבים למועדונים הטובים ביותר שהיו מאז ומעולם, נוצרה והתפתחה מוזיקה ההאוס האמריקאית המקורית שהיא שילוב של אנדרגראונד-דיסקו, מוזיקת נשמה ואלקטרוניקה אירופאית. ההתרחשות המוזיקלית והקהילתית של אותן שנים בארה"ב היא אבן הפינה לכל הסצינה האלקטרונית והז'אנרים השונים כמו שאנחנו מכירים אותם כיום: טכנו, דיפ האוס, אלקטרו, ניו דיסקו, גאראז', ברוקן ביטס וכו'. האנשים שיצרו וטיפחו את הז'אנר החדש הזה בשנות ה70, ה80 וה90 הם ברובם מפיקים ותקליטנים מניו-יורק, שיקאגו ודטרויט, שבזכות השפעתם הגדולה על המהפכה המוזיקלית הגדולה ביותר של המאה ה20, נחשבים כיום לאגדות של המוזיקה המודרנית.

בקיץ 2009 מתחיל הבלוק בסדרת מסיבות שתיקרא LEGENDS (אגדות), כשבמסגרתה יגיעו אחד אחרי השני אותם תקליטנים אגדיים, שברובם עדיין לא היו בארץ ובחלקם כבר היו, אבל לא במקומות שאיפשרו להם לנגן את המוזיקה שלהם כמו שהיא צריכה להיות מנוגנת.

מערכת הסאונד של הבלוק, שנחשבת כיום לאחת מבין מערכות הסאונד הטובות ביות בעולם כולו (לדברי רבים מהתקליטנים הבינלאומיים שניגנו בבלוק – כמו מודימן, הולי גוסט, קוד9, טרבור ג'קסון ועוד), נבנתה בדיוק בשביל מסיבות כאלו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.