Hudson Mohawke \\ 3.8.12



טבק מציגים בתדהמה
Hudson Mohawke
(Warp Records, Glasgow)

אחרי שלוש שנים של משא ומתן מתיש, הסקוטי הגאון סוף סוף נוחת בישראל!
אחד מהיוצרים הכי חשובים של האלקטרוניקה העכשווית מגיע לתל אביב בזמן אמת.

אי שם בשנת 2001, שהדסון מוהוק עדיין היה ילד בן 15 שעונה לשם רוס בירצ'ארד הוא נכנס לספרי ההסטוריה בתור המשתתף הצעיר ביותר שאי פעם הגיע לגמר תחרות הפטיפוניזם הנחשבת DMC ומיד סומן כהבטחה והחל לתקלט ברחבי סקוטלנד.
אבל גם האופטימים ביותר לא האמינו מה יעבור על הילד השמנמן והמבוייש בעשר השנים שיגיעו אחר כך -
אלבום בכורה בלייבל הקאלט ווארפ (בית לגאונים אחרים כמו אפקס טווין ופליינג לוטוס), שיתופי פעולה עם עשרות אמנים ולייבלים,
כתבות שער בשלל מגזינים ולבסוף השמועות הטריות - חתימה בלייבל של קנייה ווסט, צעד שאם אכן יתממש יקפיץ את הדסון מוהוק לליגה של הגדולים באמת.

כבר יותר משלוש שנים שכנופיית טבק מנסה להנחית בארץ את הדסון מוהוק (או בקיצור - הד מו) והקיץ זה סוף סוף קורה.
ביום שישי, ה3.8, נתכנס יחדיו בבלוק לערב של היפ-הופ מהעתיד ואלקטרוניקה מהחלל, ערב שבו דרום תל אביב מיישרת קו עם מועדוני העל של אנגליה והבמות של הפסטיבלים הנחשקים בעולם.

הד מו מגיע לתל אביב בנקודת רתיכה! כמה ימים לפני בואו משתחרר לעולם מיני אלבום בכורה של TNGHT הפרויקט המדובר שלו ושל Lunice.
רק לפני כמה שבועות יצא קטע חדש בהפקתו לסנציית ההיפ-הופ Azeaila Banks וקטעים שלו צצים בהמוניהם בפסקולים, פרסומות ומשחקי מחשב.
עושה רושם שבשנה האחרונה הד מו הפך מילד הפלא של האלקטרוניקה הבריטית למפיק היפ-הופ מבוקש שיום אחד יושב באולפן עם כריס בראון וכמה שבועות אחר כך משתתף בהפקה של קטע חדש מבית קנייה ווסט..

אי שם ב2007 שמו של הדסון מוהוק החל לצוץ והדיבור על המפיק החדשני מסקוטלנד החלה להסתובב בעולם.
לאט לאט החלו לצוץ קטעים של הד מו בכל מיני אוספים, שיתוף פעולה שלו ושל מייק סלוט בשם - Heralds of Change  ואז משום מקום צץ הקטע שהפך להמנון אנדרגראונד ואת הד מו לכוכב החדש של סצנת הביטים. רימיקס לא רשמי לקלאסיקת היפהופ של טווייט - OOOPS
משם הדרך הייתה קצרה לחתימה בלייבל העוצמתי ווארפ ושיחרור אלבום הבכורה -Butter ב2009
אלבום צבעוני ומופרע שכלל בתוכו כמה מההמנונים הכי גדולים של המועדונים באותו הקיץ, בעיקר הקלאסיקה המודרנית - FUSE
קטע שהיינו יכולים לנסות ולתאר אבל עדיף שפשוט תאיזנו לו.
מאז ועד היום הדסון לא הפסיק לעבוד - עשרות קטעים חדשים (הנה שניים שכדאי לכם לשמוע), תקלוטים והופעות בבמות הלוהטות וחשבון בנק שהולך ותופח.
בניגוד להרבה מפיקים חמים של העכשיו, הדסון מוהוק הוא מגה דיג'י. אחד שעומד מאחורי הפטיפונים כבר יותר מעשור וידוע ביכולת הטכנית הגבוהה שלו והיכולת לקחת את המסיבה לשלב הבא.
לתל אביב הוא מגיע רגע אחד לפני שזה הופך להיות בלתי אפשרי, שנייה לפני שהוא חודר ללב המיינסטרים ומוותר על התענוג של תקלוטים במזרח התיכון.

למען הערב החגיגי גייסנו ליין אפ מקומי משובח שמורכב משתי הופעות אלקטרוניקה חיות ותקלוטים של הקצפת המקומית!
את הופעת הפתיחה יתן ההרכב החדש והמדובר - Buttering Trio שפועל על קו התפר תל-אביב ברלין ויוצר אלקטרוניקה גרובית חמה ועסיסית.
את מופע הסגירה יתנו הכוכבים העולים מחיפה - 3421 שהשילוב שלהם בין תופים חיים לסינטיסיזרים אנלוגים הפכו אותם לאחד ההרכבים החמים בארץ.
הפטיפונים יופקדו בידהם המיומנות של תקליטני הבית של טבק - וולטר והקטיק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.