HELP!

חברים יקרים,
שלשום, ימים ספורים לפני סיום צו הסגירה הזמני, ואחרי חודש שלם בו חיכינו לחזור ולראות את כולכם שוב בבית, נדהמנו לקבל העתק של בקשה חדשה שהגישה המשטרה לבית המשפט. מדובר בבקשה נדירה, על פי סעיף 17 בחוק רישוי עסקים. זוהי בקשה לסגירת מועדון הבלוק לצמיתות! בנימוקיה, כתבה המשטרה כי "העסק מהווה סכנה ממשית ומוחשית לשלום הציבור" ותיארה את המועדון כמרכז של סחר בסמים המתקיים באופן גלוי וללא כל הפרעה.

מועדון הבלוק ידוע כמרכז של תרבות ומוזיקה בו מופיעים בקביעות אמנים בינלאומיים מהשורה הראשונה. מקום שמקבל הכרה באירופה ובארה״ב כאחד מהמועדונים הטובים ביותר בעולם כיום, עד כדי כך שאגף ההסברה של משרד החוץ בחר בו לייצג את מדינת ישראל בסרטון תדמית רשמי לעידוד התיירות. הבלוק מהווה בית לקהל חיובי ולא אלים ואפילו חוק העישון נאכף בו באופן קפדני ויוצא דופן. קשה להבין איך קרה שמשטרת תל אביב הגיעה למסקנה כל כך מרחיקת לכת ורחוקה מהמציאות לגבי המועדון ועוד יותר קשה להאמין איך על סמך עדות תמוהה של סוכן סמוי, המעלה שאלות עובדתיות רבות, אנחנו ניצבים על סף סגירה לצמיתות של מועדון המפרנס מאות אנשים, עשרות ספקים, ושיש לו קהל אוהד של עשרות אלפי אנשים בארץ ובחו"ל.

בשבועות האחרונים החלטנו להוריד פרופיל וסירבנו להצעות הרבות להפגנות ולראיונות נוספים בתקשורת, כדי לתת סיכוי לעורכי הדין שלנו ליצור הידברות ולהגיע להבנה מול המשטרה. ניסינו, גם עורכי הדין, גם אנחנו אישית וגם אנשים נוספים מטעמנו, לקבוע פגישה עם כל גורם אפשרי במשטרה. ביקשנו לקבל הנחיות ולהבין מה נדרש מאיתנו לעשות כדי שנוכל למנוע הישנות של המקרה האחרון. לצערנו, עד לרגע זה, אף אחד מטעם המשטרה לא הסכים להיפגש איתנו. כשקיבלנו שלשום את הבקשה החדשה לסגירה לצמיתות, הבנו שהוכרזה עלינו מלחמה כוללת.

אנחנו עדים למצב מדאיג ומסוכן, כשהמשטרה מחליטה לחסל מרכז תרבותי חשוב בת"א, מכנסת מסיבת עיתונאים עוד לפני הודעה ובירור מול בעלי העסק, מוסרת מידע שקרי למטרות יחסי ציבור (סם האונס שלא היה ולא נברא), פוגעת קשות בשמם הטוב של אנשים על לא עוול בכפם ופועלת באופן שרירותי ומבלי לאפשר כל פתח לדיאלוג ולשיתוף פעולה עמה. הגיע הזמן להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי. היום זה הבלוק, מחר זה יכול להיות כל מקום אחר.

חברת הכנסת תמר זנדברג החליטה להירתם למאבק ולכתוב מכתב רשמי ובהול למפכ"ל המשטרה, בו היא מתארת את משמעותו של המועדון לתרבות העירונית ומבקשת שיותר לו להמשיך ולפעול. בנוסף, היא גם מוציאה עצומה שקוראת להפסיק את המהלך הדרקוני שמתנהל בימים אלה כנגד הבלוק. העצומה תגיע לידי המפכ"ל ותוצג לעוד גורמים בעלי השפעה, במטרה להוכיח את העניין הציבורי בהמשך קיומו של המועדון.

אנחנו חיים בעידן חדש של מדיה חברתית שמקשרת בין כולנו. עידן של תקווה, בו חוסר צדק כזה לא יכול לעבור בשתיקה. הגיע הזמן שהחלשים יהפכו להיות החזקים, כי ביחד יש לנו את הכח להשפיע.

אנחנו מבקשים מכם, הציבור שתומך בתרבות, בחופש האדם ובחופש העיסוק, וכל מי שמרגיש שיש טעם לפגם בהתנהלות המשטרה מול חיי הלילה של תל אביב, להצטרף איתנו לעצומה החשובה הזו, לשתף את חבריכם וגם, אם תרצו, לכתוב את דעתכם שתצורף לעצומה. זה הסיכוי שלנו לייצר קבוצת לחץ נגדית, לא מתלהמת, אך ברורה וחזקה, שקולה ישמע ושיכולה לעזור באמת.

אם אתם רוצים שסוף השבוע הקרוב לא יהיה סוף השבוע האחרון של הבלוק, עכשיו זה הזמן להשמיע את קולכם ולהצטרף לעצומה!

כדי לקרוא את המכתב של חברת הכנסת זנדברג ולקחת חלק במאבק, היכנסו לכאן 

4 תגובות:

  1. הכי קל זה להרוג את השליח.
    אם היו מקרי סחר בסמים בתחנת רכבת ארלוזורוב בתל אביב האם היו מאפשרים למשטרה לסגור התחנה?
    משהו עקום פה בהחלט.

    השבמחק
  2. תכננתי ללכת לרקוד היום,אני וחברה
    במקום לשבת ולהימרח בבית וקצת להשתחרר
    בלי אלכוהול בלי סמים
    אין שום מקום אחר בעיר ללכת לרקוד ככה ועוד לא מעשנים שם ברחבה הענקית והמעולה הזאת,
    אתה לא חוזר מסריח מסיגריות ולא נחנק
    אני בעד הפגנה רצינית די נמאס כבר

    השבמחק
  3. כאנונימית שמצטרפת לכתבי אנונימי 2:
    זהו המועדון היחיד שמקפיד באמת שלא יהיו סיגריות ואפשר יהיה להנות ממוזיקה ומחויה.
    ויחס אנשי הבטחון שם תמיד גבוה, מה שמאפשר, גם לנו הבנות, לבוא לשם ולהנות בלי חשש.
    אפשר גם לכתוב על היתרון שמועדון ברמה באמת גבוהה מציל את הפיל הלבן (תחנה מרכזית) מעליבותה והסביבה הלא נעימה, ואם למרות המיקום אנחנו כבנות באות זה סימן שאנחנו מרגישות בטוחות מאוד שם, (לצד היתרון של מקום ללא ריח של סיגריות).

    משטרה, יש כ"כ הרבה מקומות אחרים שאנחנו זקוקים לכם שם....



    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.