DIXON & AME, ALEX FROM TOKYO // 23.1.14


אנחנו גאים ומתרגשים לארח, בפעם הראשונה בישראל, ערב לייבל היסטורי של קולקטיב העל הברלינאי - אינרוויז'נס, בהנהגת המייסדים: DIXON ו-AME, ובהשתתפות אחד מהתקליטנים המבריקים של הלייבל - Alex From Tokyo.

Thursday 23.1 at The Block & Squat
INNERVISIONS LABEL NIGHT

The Block:
DIXON & AME Berlin
Benji :: Yogo
------------------------------------------
The Squat:
ALEX FROM TOKYO :
New York
Amichay Matyas, Adi Shabat
------------------------------------------

כשלפני מספר שבועות התפרסמה רשימת 100 הדיג'ייז הטובים ביותר של הרזידנט אדוייזר, לא יכולנו שלא לחייך. לא רק שחמישה מתוך העשיריה המובילה, ניגנו בבלוק בשנה האחרונה (ועוד כמה ינגנו בשנה הקרובה), אלא שבראש הרשימה ניצב אחד מהאמנים המרכזיים שסגרנו לחודש הראשון של השנה החדשה.

אחרי שנים בהן נחשב לעילוי בסצינה הבינלאומית בתור ה-"די.ג'יי של הדי.ג'ייז", ובמה שמסמל יותר מכל את ניצחון הלייבל שבראשותו, קיבל סוף סוף סטפן ברקהאן, המוכר בשם דיקסון, את הכבוד הראוי לו והוכתר כדי.ג'יי מספר 1 בעולם ב-2013.

בחמישי ה-23 בינואר, מפלצת הרמיקסים ונביא הדיפ האוס האירופאי החדש, ינחת בתל-אביב כשהוא בפסגת הקריירה שלו ויחלוק את העמדה עם שותפו וחברו הטוב, AME (כריסטיאן באייר), במסגרת ערב לייבל רשמי של קולקטיב ההאוס החם ביותר בתעשייה.

ישלים את התמונה, בסקוואט: איש המסתורין, מעצב הסאונד והתקליטן האקלקטי ALEX FROM TOKYO (טוקיו בלאק סטאר). 

INNERVISIONS

הם הגדירו מחדש את הסאונד של הסצינה האלקטרונית האירופאית בת זמננו, על ידי שימוש בסינטזה מלאת רגש והשראה בין דורות של מוזיקאים המתפרסים על פני 50 שנות היסטוריה. המוזיקה שלהם נשמעת כמו מסע אקוסטי בזמן שמתחיל עם נוסחאות המינימליזם הקלאסי של סטיב רייך והמלחינים הגרמניים הגדולים של שנות ה-60, עובר דרך האלקטרוניקה המהפכנית של קארפטוורק, סאונד הטכנו המרגש של דטרויט והמבנים הטריפיים של הטראנס הגרמני המוקדם, ומגיע עד למיקרו ולדיפ האוס המוקפד והנוצץ של המאה ה-21. תוסיפו לכל אלו השפעות אמריקאיות כמו ג'אז וסול, כמו גם שימוש מחודש במלודיה, הרמוניה ושירה, אחרי שאלה כמעט ונעלמו מסצינת המועדונים המודרנית,  ותבינו את רוחב היריעה העצום של קבוצת המוזיקאים המוכשרים מברלין, שבהנהגת דיקסון, אם והנריק שוורץ, מצליחים להישמע כמו ההמשך הטבעי של שושלת ארוכה ומפוארת, ובו זמנית גם להביא בשורה חדשה לעולם המוזיקה האלקטרונית.

אינרוויז'נס אינו לייבל רגיל. מונח מדויק יותר יהיה "קולקטיב", ולא בכדי. הרחק בשנת 1997, ייסדו חברי ההרכב של גאז'נובה את "סונאר קולקטיב". הלייבל משך במהרה מוזיקאים בעלי טעם דומה, במטרה ליצור מארג מגוון ורפלקסיבי הניזון מיצירותיהם של חבריו ומזין אותן בחזרה. בשנת 2005, עם יציאתו של הריליס שהיה ללהיט הגדול של אם - Rej, החלה נסיקתה של האחות הצעירה, INNERVISIONS, עד ליצירת לייבל עצמאי שעתיד לחולל גדולות ונצורות בתעשייה שחיפשה את דרכה מחדש.

ראשי הלייבל - דיקסון ו-AME, הם גם הרימיקסרים הבולטים בו והוציאו מעל 30 רימיקסים ב-2013 בלבד. ביחד עם הנריק שוורץ , הם מרכיבים את הלייב המפורסם של אינרוויז'נס ומשתפים פעולה גם באולפן, בהפקות מוזיקליות שמעיפות רחבות ריקודים באוויר, מרעידות את נימי הלב והנשמה ומרגשות חובבי מוזיקה בכל רחבי הפלנטה.

רימיקס אחר רימיקס, פסטיבל אחר פסטיבל, אוספי מיקסים מהוללים, תקלוטים מגוונים ומרתקי קהל ורפרטואר אין סופי של להיטי רחבות על זמניים, מקשים על הנסיון לסכם את הסאונד של אינרויז'נס במספר מילים. כשדיקסון ואם מתקלטים ביחד, זה יכול להיות כל דבר מפול סיימון וקריסטל ווטרס, עד אנדרוורלד ואל.סי.די סאונדסיסטם, עם פרנק אושן באמצע. מה שבטוח, תהיה שם אלקטרוניקה טריפית שתבעיר את הרחבה ועוצמות של רגש שנצרבות עמוק בנשמה.

בשנים האחרונות הרחיבו חברי הקולקטיב את עיסוקיהם לתחומים יצירתיים נוספים ומרתקים בעולם האומנות: הם הלחינו פסקול לסרט אימה אקספרסיוניסטי משנות ה-20, תרגמו והוציאו לאור ספר על התרבות האלקטרונית בברלין, החלו לעסוק באופנה ולשתף פעולה עם אמני וידאו ארט, ועושה רושם שצריך לצפות להפתעות נוספות בהמשך. 

אחד מהלינקים המרגשים של מוזיקה אלקטרונית ביוטיוב. דיקסון, אם והנריק שוורץ, בהופעה השניה שלהם כאינרוויז'נס לייב, בפסטיבל ADE באמסטרדם 2008. קליפ שהתנגן לא מעט במשרד של הבלוק עוד במועדון הקודם.

WHERE WE AT – דיקסון, אם והנריק שוורץ, ביחד עם התקליטן האגדי משיקאגו, דריק קארטר, באחד מהרגעים הבולטים של INNERVISIONS. 

אחת מיצירות המופת של המוזיקה האלקטרונית בשנים האחרונות. המיקס סי.די של מנהיגי אינרוויז׳נס בלייבל BBE במלואו. מוזיקה מינימליסטית מ-50 השנה האחרונות מתחברת לשלמות מזוככת אחת. כששמענו את זה בפעם הראשונה, לא האמנו שזה קורה באמת, ופשוט לא הפסקנו להתפלל שזה לא יגמר לעולם.

"שיקאגו", מתוך A CRITICAL MASS – אם המלחינים המינימליסטיים הגרמניים של אמצע המאה שעברה ידעו לרקוד, ככה מן הסתם הייתה נשמעת המוזיקה שלהם. 

עוד קטע מופתי של הארבעה - דיקסון, אם והנריק שוורץ, בגרסת הלייב של אם.

DIXON

"דיקסון הביא לדרגת אומנות את יצירתם של רגעים עילאיים על רחבת הריקודים, וזו הסיבה למיקומו בראש המצעד לשנה זו." (RA).

סטפן ברקהאן, המוכר בשם דיקסון, הוא מנהיג מוזיקלי כריזמטי, מפיק, רמיקסר מבוקש, תקליטן בחסד עליון וכדורגלן לשעבר שהיה יכול להיות התקווה הגדולה של נבחרת גרמניה בכדורגל, לולא פציעה שגדעה את הקריירה בתחילתה ונתנה מתנה גדולה לעולם המוזיקה.

כבר ב-1991 היה לרזידנט במובן הקלאסי של המונח – דיג'יי המנגן במועדון הבית שלו ערב אחר ערב, לילות שלמים, והקהל הברלינאי השבע, קבוע ברובו, חוזר שוב ושוב, מצפה ממנו לספק בכל פעם מחדש רגעים בלתי נשכחים ולשמר אנרגיה קסומה ואינטנסיבית על הרחבה.

בכל השנים שעברו מאז, הצליח דיקסון לשמר על חותם סאונד ייחודי ומקורי משלו, ללא התפשרות, גם בימים שהיה אחד מהתקליטנים היחידים בגרמניה שניגן דיפ האוס מלודי, בסצינה שנשלטה על ידי סאונד המינימל הקשוח של אמצע שנות ה-2000.

היום, שנים מאוחר יותר, עושה רושם שהדבקות במטרה השתלמה והתעשייה הצליחה סוף סוף להדביק את הפער ולהבין את עומק החזון של האיש המוכשר ורחב האופקים הזה.

דיקסון, Lost in a Moment. גם אנחנו.. כשמוזיקה הופכת לכישוף.

הרמיקס של דיקסון לדיסקלוז'ר ניגש ישר לעניין. פדים מרגשים, קולות טבולים בריוורב ודיליי. מזכיר הפקות דאנס תמימות ומרגשות מהניינטיז, אבל נשמע כמו ש-2014 מקווה להישמע. 

רימיקס מעולה של דיקסון ל-TIDES של THE XX, כוכבי הלייבל המדובר YOUNG TURKS. הקטע הטריפי הזה יעזור מאד למי שאוהב להתנתק מהעולם ולהתמסר לדמיון מודרך בחיפוש אוצרות טבע נדירים.

דיקסון ואם, בק טו בק בבוילר רום באמסטרדם 2012. כן, הם באמת מנגנים עם מיקסר רוטרי, דומה ל-Traxx 1 של הבלוק :)

AME

(אפילו הגרמנים מתבלבלים כשהם מנסים לבטא את השם של הצמד האלקטרוני המבריק ובתל אביב היה נהוג במשך שנים לכתוב "אמה", אבל הדרך האמיתית לבטא את השם, שמשמעותו נשמה בצרפתית, היא "אם")

היצירות של אם שואבות מן העבר במטרה לייצר פסקול לעתיד. הסאונד הייחודי שלהם מושפע משיקאגו האוס וטכנו מוקדם נוסח דטרויט, כמו גם מתנועת המינימליזם הגרמני של שנות ה-60 ומעוד מגוון סגונות מוזיקליים. ככה זה כשגדלים על הרבי הנקוק וסטיבי וונדר, חוקרים בארוק גרמני ומפתחים טכנולוגיות חדשות ומקוריות של סאונד. כשהם מחוץ לאולפן, כריסטיאן באייר אחראי על התקלוטים, ופרנק ווידמן על הלייב.

אחרי מספר שנים של שחרור ריליסים מבטיחים בסונאר קולקטיב, הוציאו ב-2005 את "REJ" שהפך בן לילה ללהיט מפלצתי. הקטע נשמע כמו השלב הבא ביצירת ז'אנר המיקרו-האוס, בהשפעת הקלאסיקה פורצת הדרך של איזולה, והיווה אלטרנטיבה לטכנו המסורתי של ברלין. רבים עדיין סבורים כי מדובר בדאנס סינגל הטוב ביותר בעשור הקודם, אבל במקום למנף את ההצלחה כצפוי, עזבו AME את לייבל האם והחליטו להתרכז בפעילותם עם דיקסון ב-INNERVISIONS. התוצאות המופלאות של שיתוף הפעולה הפורה הזה, הוכיחו שזו היתה הבחירה הנכונה.

הריליס האחרון של AME, מלפני חודשיים, קטע מעולה בשם tatischeff המראה שהצמד נמצא בכושר שיא.

הרימיקס הקלאסי של אם ל-ENVISION של  OSUNLADE. המנון הקיץ של INNERVISION לשנת 2011 (יש לא מעט כאלו בשנים האחרונות). להיט סוחף שאחראי על הרבה רגעים קסומים בבלוק החדש. http://m.youtube.com/watch?v=_ek0vE17aLM

רגע של יופי אלמותי. הרמיקס של AME לדניס פרר וג'רום סידנהאם. המוזיקה האלקטרונית מגיעה לדרגת אומנות שמשתווה למוזיקה קלאסית.

שיר יפהפה שהוא תוצר של שיתוף פעולה בין AME למוזיקאי ריי קאמינג. קטע שהשתלב נהדר בסוף הסט של דיקסון בבוילר רום, שם נוגן לראשונה. 

ALEX FROM TOKYO 

כדי להתקבל לקולקטיב של אינרוויז'נס אתה צריך להיות אדם מיוחד שבורך בכישרון יוצא דופן. אלכסנדר "אלכס פרום טוקיו" פראט, הוא בהחלט אדם כזה.

הוא נולד בפריז, עבר לטוקיו עם משפחתו כשהיה בן 4, התגורר בדרום מזרח אסיה ובהונג קונג, חזר לצרפת בתחילת שנות ה-90, שם לקח חלק ביצירת סצינת הדאנס המחתרתית, ביחד עם לורן גרנייה ודי.ג'יי דיפ,  והתקבע לפני מספר שנים בניו יורק. הוא מנגן בקביעות בכל העולם, רזידנט כבר 13 שנה במסיבות ה"סאנדיי אפטרנון" שלו ב"גאלרי" בטוקיו, וכשהוא בניו יורק, הוא מעדיף לנגן במועדונים קטנים ואיכותיים בברוקלין. הוא דובר יפנית שוטפת ומפיק מוזיקה תחת השם "טוקיו בלאק סטאר" עם שותפו איסאו קומאנו. הוא איש אשכולות וחיית אומנות רב תחומית המייעץ ללואי ויטון ומתפרנס בין היתר מעיצוב סאונד ובניית זהות מוזיקלית להרכבים. הוא מרבה לבקר בתערוכות אומנות, מחזיק בחברת האודיו "פונון" ואפילו תרגם את ספרו של לורן גרנייה "אלקטרו שוק" מצרפתית ליפנית.

הוא עשוי לנגן דיסקו יפני,  קלאב האוס,  ג'אז, מוזיקת עולם, אפרו, רגאי, דאב, טכנו "וכל מה שבאמצע". 

"אני לא כבול לז'אנר מסוים. אני אוהב לנגן סטים ארוכים או סטים קצרים סביב רעיון מאחד מסוים. דיג'יי מעצב את הסאונד של הסביבה. זה מרגש אותי. מועדון אמור לאפשר לאנשים להשתחרר, להגיע לכדי כניעה, לברוח."

אחד הקטעים המוכרים והטובים של אלכס פרום טוקיו בהרכב טוקיו בלאק סטאר – "קאבאלרו", מאלבומם הראשון – כאן ברימיקס של רדיו סלייב שמגיע לתל אביב ב-30 בינואר. 

הקטע החושני "בלאק סטאר" עם ריץ' מדינה.

12 דקות כריזמטיות במיוחד של אלכס פרום טוקיו מקפיץ את ה-LA JAVA הפריזאי ב-2012.

לינקים נוספים:

קחו נשימה עמוקה :)

רימיקס של דיקסון ל-everything you done של מאנו לה טאף שניגן בבלוק את אחד מהסטים הזכורים לנו ב-2013. הקיק כאילו נולד כדי להתמזג עם האזניים. הבאס העמוק של דיקסון נכנס ב-1:06. קסילופונים כפולים מנגנים מלודיה עולה ויורדת. כך נשמעת איכות. האוס ווקאלי ממכר וקלאסי לצלילה עמוקה ורטובה ברחבה. 

דיקסון, אם והנריק שוורץ יכולים לגרום לכם לטפס על הקירות.

אחד מהריליסים המוקדמים והיפים של אם, עוד מהימים שהיו הרכב דיפ האוס צנוע וסופר מוכשר בסונאר קולקטיב.

הגרסה המודרנית של דיקסון לקלאסיקה של דני טנגליה מ-1992.

REJ – הלהיט הענק של אם. אלקטרוניקה של מלחינים קלאסיים שכבשה את העולם בסערה. 

רימיקס יפיפה של AME לפול סיימון.

סטים, קליפים ממסיבות וראיונות:

ראיון מרתק מ-2009 עם מנהיגי הלייבל: דיקסון, אם והנריק שוורץ, המספרים על המיקס סי.די המיוחד שלהם בלייבל המיתולוגי BBE.

אחת מיצירות המופת של המוזיקה האלקטרונית בשנים האחרונות. המיקס של מנהיגי אינרוויז׳נס בלייבל BBE במלואו. מוזיקה מינימליסטית מ-50 השנה האחרונות מתחברת לשלמות מזוככת אחת. כששמענו את זה בפעם הראשונה, לא האמנו שזה קורה באמת, ופשוט לא הפסקנו להתפלל שזה לא יגמר לעולם.
Henrik Schwarz, AME, Dixon - The Grandfather Paradox

דיקסון ואם, בק טו בק בבוילר רום באמסטרדם 2012. כן, הם באמת מנגנים עם מיקסר רוטרי, דומה ל-Traxx 1 של הבלוק :)

ראיון מהפנט עם דיקסון. עבודת המצלמה מביכה אבל דיקסון מרואיין כריזמטי ומרתק.

רגע מצמרר. דיקסון והנריק שוורץ בערב לייבל של אינרוויז'נס ודיקסון שם את הקטע הבא בזריחה.

הבוילר רום של דיקסון. מתחיל מאד גרובי עם באסים תקיפים, פסנתרים מרחפים ומשהו שנשמע כמו פסקול לסרט פורנו רך. ההרמוניה מתגנבת לאיטה, והנשמה תופסת פיקוד. 

הבוילר רום של אם

עוד ראיון עם דיקסון

מיקס אקלקטי ומרטיט של אלכס פרום טוקיו למסיבה על מאדים שהוקלט בלואר איסט סייד לרדיו שיבוייה היפני. יהיה לנו קשה מאוד לבחור באיזו רחבה להיות כדי לא לפספס את כל הטוב הזה.

12 דקות כריזמטיות במיוחד של אלכס פרום טוקיו מקפיץ את ה-LA JAVA הפריזאי ב-2012

ההופעה הראשונה של טוקיו בלאק סטאר בהנהגת אלכס פרום טוקיו, ב-2009, ב.. טוקיו כמובן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.