BLACK COFFEE & RADIO SLAVE // 30.1.14


מועדון הבלוק גאה להציג:
-----------------------------------------------------
Thursday 30.1 at The Block & Squat
SOULISTIC VS REKIDS
The Block:
BLACK COFFEE Soulistic / Johannesburg
Yogo :: Ofri Goffer
-----------------------------------------------------
The Squat:
RADIO SLAVE
Rekids / London, Berlin
Anna
------------------------------------------------------

BLACK COFFEE

כולם יודעים שבירת הטכנו העולמית היא ברלין, אבל לא הרבה יודעים מה היא בירת ההאוס.
ניו יורק ושיקאגו, שהחזיקו בתואר בשנים שהז'אנר נולד, כבר מזמן לא יכולות להיחשב כערי הבירה שלו, וגם איביזה או ברצלונה, לא מתקרבות לעיר שהצמיחה את סצנת ההאוס הגדולה והפעילה ביותר על הפלנטה בימים אלו, סצינה המשגשגת בצידו הדרומי והמרוחק של כדור הארץ, בעיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה.

דרום אפריקאים הם הצרכנים הגדולים ביותר של מוזיקת האוס בעולם, ויוהנסבורג, המונה מעל 10 מיליון תושבים, היא הלב הפועם של הסצנה שלהם. אם אתם מחפשים הוכחה, אין צורך לבקר במועדון לילה בעיר. מספיק שתדליקו את הטלוויזיה, תאזינו לרדיו או תלכו ברחוב, כדי להבין שדופק ה-4/4 הוא המטרונום של חיי היומיום.

בעיר שנאבקה במשך שנים להשתחרר מאכזריותו של משטר האפרהייד, ושעדיין נאבקת במגיפת העוני (מעל 40% מהצעירים מובטלים), מוזיקת האוס היא המפלט, גם למפיקים ולתקליטנים הצעירים שבוחרים במסלול המוזיקלי במקום מסלול הפשע וגם למאות האלפים שרוקדים לצליליה במסיבות רחוב בכל פינה ברחבי העיר, על גגות הבתים, בשדות ובאצטדיונים.

השנה האחרונה היתה שנת מפנה לתנועת ההאוס האפריקאי שמעוררת יותר ויותר סקרנות במועדונים האירופאים המובילים, ולא פלא שמי שמוביל את המגמה הוא המנהיג הבלתי מעורער של התנועה, האיש הכריזמטי והנערץ העומד בחזית של מביאי הבשורה החדשה - אנקוסינאת'י אינוסנט מאפומולו, הידוע בכינוי BLACK COFFEE.

אחרי שהדהים בקיץ האחרון את ה-DC10 באיביזה ואת הפנורמה בר בברלין בהופעות הראשונות אי פעם של די.ג'יי אפריקאי בשני המועדונים המובילים האלה, מגיעה הסנסציה מיוהנסבורג בפעם הראשונה לישראל, כדי להשמיע לנו את הסאונד החדש, העמוק והמסתורי של היבשת השחורה, ערש האנושות ומולדת המוזיקה.

יש לו יותר מעריצים מלסט טרוקסלר, בן קלוק וגיא גרבר ביחד. הוא מנגן בכל סוף שבוע מול עשרות אלפי חסידים אדוקים שעוקבים אחריו באש ובמים. בגיל 13 הוא עבר תאונת דרכים שהפכה את ידו השמאלית למשותקת, אך עושה רושם שהטרגדיה האישית רק הפכה אותו לנחוש וחזק יותר, וב-2010 הוא שבר את שיא גינס כשתקלט 60 (!) שעות ברצף, כדי לגייס כספים לתרומה לנכים בארצו. הוא הוכתר כ-"תקווה החדשה של איביזה" (השמועות מספרות על רזידנסי מרכזי בקיץ הבא). הפודקסט שלו ברזידנט אדוויזר היה המדובר ביותר בשנה האחרונה כשזכה למאות תגובות של חברים חדשים, וכל פוסט חדש שלו בעמוד הפייסבוק זוכה לאלפי לייקים, תגובות ושיתופים.

"משיח". "גאון". "נביא". "מכשף". "מבורך". אלה הם רק חלק מהכינויים המוצמדים לתופעה שנקראת בלאק קופי.

לא סתם הזכרנו את סת' טרוקסלר. כוכב העל האמריקאי הוא מעריץ נלהב של בלאק קופי, וכבר לא מעט זמן שהוא מנדנד לבעלים של ה-DC10 באיביזה, כדי שיזמין את קופי לאי.

כשזה קרה סוף סוף, בקיץ האחרון, אי המסיבות הספרדי עצר את נשימתו. אחרי המסיבה, פרסם המגזין האינטרנטי פולסרדיו.נט כתבה מלאת סופרלטיבים על היהלום השחור שמתחילה במילים: "אחרי הסט של בלאק קופי, כנראה שאיביזה לעולם לא תהיה שוב אותו הדבר." וכך, בתרגום חופשי, תיאר המגזין את ההופעה המדוברת:

8 ורבע בערב. בלאק קופי עולה לעמדת ה-DC10 לספוג את האווירה ולהכין את עצמו לקראת הכישוף שיבצע בקהל הקשה לשלהוב, מספר דקות מאוחר יותר. הוא מפטפט עם טכנאי הסאונד, בודק את העמדה ומסדר את המוזיקה שלו. אולי הוא מתרגש, אבל הוא יודע בדיוק מה הוא עושה. חצי שעה לתוך הסט, הוא כבר מחזיק את הקהל על קצות האצבעות, עם סאונד מיוחד ורענן שלא נשמע כמו שום דבר שהיה לפניו - שירים ומקצבים שבטיים אפריקאים עתיקים, נחתכים לרגעים של דממה מוחלטת, רק כדי לחזור חזרה בקרשנדו רועם של תופים מהדהדים, באווירה פרוגרסיבית, כמעט טראנסית, ואז נמסים לתוך מנגינות גיטרה וסקסופון מלטפות. הוא נע בהיפונטיות כמנהיג שאמאני, הנוכחות שלו על העמדה כובשת, כתפיו מוטות קדימה, ראשו נע בקצב מושלם עם הביט, השליטה שלו על הרחבה מוחלטת. הוא מזיז את הרוקדים לאן ומתי שהוא רוצה. שעה אל תוך הסט, הקהל כבר צורח. קופי שואב את כל הסאונד מהחדר, פרט לצליל של יריית אקדח, אותו הוא מלווה ב"יריות" דמיוניות באוויר בידו, בתזמון מושלם. קופי מסתכל על הקהל. בוחן. מסוקרן. האי שבע המסיבות נלהב כמו בפעם הראשונה. גוספל באיביזה.

בדרך לתל אביב..

סאונד ההאוס החם ועמוק של היבשת השחורה. הווקאל האפריקאי המהפנט דוהר על בסיס של קצב אלקטרוני אינטנסיבי שאי אפשר להתגונן בפניו.

רוצים לדעת כמה גדולים בלאק קופי ומוזיקת ההאוס בדרום אפריקה? תסתכלו על זה, מתוך הפרוייקט הענק של קופי "אפריקה רייזינג", מלווה בתזמורת כלי מיתר.

עוד מקצב אפריקאי ממכר מבית היוצר של בלאק קופי.

סרט מרתק שהפיק רזידנט אדוייזר על הסצנה ביוהנסבורג, במסגרת סדרת "סצנות אמיתיות". "ההאוס מהווה חלון, פתח מילוט למוזיקאים בעיר שעדיין רדופה על ידי אפרטהייד, עוני ופשע". בלאק קופי מככב.

סט מסוף 2012 בסן פרנסיסקו. דמיינו שנקלעתם לטקס עתיק יומין של כת מסתורית. המאמינים רוקדים יחפים ביער גשם ערפילי. הגוף חם. צמרמורות מטפסות במעלה עמוד השדרה, לופתות את המתניים ומחלחלות אל הלב. הכהן הגדול, התקליטן האפריקאי, עומד זקוף במרכז המעגל, ידו האחת משותקת, מונחת ברפיון לצד גופו, בעוד היד השניה מלהטטת בין המכשירים המוצבים לפניו, וכל חזותו מקרינה עוצמה. מוצף באהבת ההולכים אחריו, הוא מחזיר את אהבתו, והיא נשמעת כמו אור.

אפרו ביט ג'אזי אין דה האוס.

הלהיט Superman בביצוע חי מתוך ההופעה המרגשת של "אפריקה רייזינג".

ריצ'י הוטין ובלאק קופי בדרום אפריקה, מגשרים בין תרבויות בעזרת המוזיקה.

הכתבה על הגיג הראשון של בלאק קופי באיביזה.

בלאק קופי מעיף את הבריקסטון אלקטרוניק בלונדון באוקטובר האחרון.


RADIO SLAVE

לא בכדי די.ג'יי מאג הכתירו את מאט אדווארדס א.ק.א רדיו סלייב כאחד הרמיקסרים הגדולים בהיסטוריה.
מאז שהחל לעבוד תחת הכינוי Radio Slave, הפך אדווארדס למודל לחיקוי ע"י מאות מפיקים, עם עשרות רמיקסים וקטעים מקוריים שהפכו ללהיטי ענק, כאשר מפעל הייצור שלו לא מתייבש ובכל שנה הוא ממשיך להוציא הפקות שמשאירות את כולם בפה פעור.

אדוארדס נולד בלונדון, שם החל את הקריירה המועדונית שלו ב-1992 במילק בר. משם לרזידנסי במיניסטרי אוף סאונד, ולסופי שבוע עמוסים במועדונים המובילים בגלובוס. ב-2006 ייסד עם ג'יימס מאסטרס את הלייבל REKIDS, שסיפק מאז כמות מרשימה של להיטי אנדרגראונד חורכי רחבות ומנעימי מערכות ביתיות כאחד. מדובר באחד הלייבלים המובילים בתעשייה, ביתם של נינה קרביץ, טובי טוביאס לוק סולומון ואחרים וטובים.

מעבר לעבודתו כמפיק ותקליטן, רדיו סלייב משתף פעולה עם אמנים חזותיים בפרויקט מוזיקאלי-ויזואלי בינלאומי מיוחד בשם THE MACHINE, חובר ליצרן צעצועים יפני לפיתוח צעצוע דמוי רובוט, שכל הכנסותיו מוקדשות לטובת סיוע ליפן ואפילו מוציא אוסף דגימות לשימוש מפיקים אלקטרוניים.

כיום הוא מתגורר בברלין, שם הוא מתקלט בקביעות בפנורמה בר, ולא מפסיק ליצור ולספק רימיקסים – מוזמנים או מחתרתיים לזמרי פופ (באסטה ריימס, קיילי מינו, ננסי סינטרה ורבים אחרים) ולמפיקים אלקטרוניים כאחד (אנקל, ג'וש ווינק, דיג'יי הל, אגוריה, ארמנד ואן הלדן ועוד).

רמיקס שכבר הפך לקלאסיקה. על זמני.

אחת האיכויות הכי מרשימות של רדיו סלייב כמפיק, זה הטיפול שלו בווקאלס, כפי שתוכלו לשמוע היטב ברמיקס המרגש שעשה ללהיט של טרנטמולר, שהפך להיות הגרסא המנוגנת ביותר של הקטע.

רדיו סלייב על הרמיקס. אפל וטריפי.

NINA של רדיו סלייב (כולנו יודעים על איזו נינה מדובר). AME על הרמיקס המשוגע עוד יותר של הקטע המשוגע הזה.

הרימיקס של רדיוסלייב לקטע החד פעמי הזה שמפגיש בין דיג'יי הל ל-p diddy דרך סולמות ונחשים של פסנתרים מענגים, ברה-אדיט של ספנסר פארקר.

המינימליזם הפעמוני של מאט אדוארדס.

רמיקס של פרינס תומס לקטע הפאנקי המחוספס והממכר של רדיו סלייב.

רימיקס של רומן פלוגל ליצירה הטכנוטריפית הזו של רדיו סלייב.

קטע שיצא במסגרת האי.פי הראשון של NO Sleep – יצירה מתמשכת בת שישה חלקים. עשר דקות בדיוק של סינתיסייזרים קרירים וביט רובוטי מדויק.

סט בן שעתיים באיביזה מהקיץ האחרון. רדיו סלייב הוא קוסם. מתחיל בפסנתרים חשמליים עדינים, וממשיך לטכנו והאוס המשלבים השפעות פחות או יותר מכל דבר.

סט בן שעה ממסיבת ההלאווין של הלבירינת' במוסקווה. שעת טכנו במיטבה והרבה ווקאלס.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.