JOSH WINK, STEVE BUG & AMBIVALENT 16.1.14

בחמישי, ה-16 בינואר, נארח בבלוק שני סופרסטאר די.ג׳ייז על עמדה אחת וכישרון עולה אחד בסקוואט, במסגרת ערב רשמי של OVUM, לייבל הטכנו-האוס המיתולוגי מפילדלפיה, שחוגג השנה יומולדת 20.

------------------------------------------
Ovum Label Night
The Block:
JOSH WINK 
Ovum :: Philadelphia
STEVE BUG
Poker Flat, Ovum :: Berlin
Yotam Avni, Shlomi Zidan
------------------------------------------
The Squat:
AMBIVALENT  Ovum, M-nus :: New York
Partok
------------------------------------------

TICKETS
70Nis (+ free chaser) for Club Members:  http://bit.ly/1lMp1H9 
80Nis Presale:  http://bit.ly/1gdeNy0 
110Nis at the door 

כרטיסים: 
70 ש"ח לחברי מועדון (+ צ'ייסר חינם): http://bit.ly/1lMp1H9
80 ש"ח במכירה מוקדמת לזמן מוגבל: http://bit.ly/1gdeNy0
110 ש"ח בדלת.
------------------------------------------
OVUM

מדוקטור ג׳יי ועד עוגות הגבינה, מהצהרת העצמאות ופעמון החירות ועד הסרט ההוא עם טום הנקס, בשביל חובבי המוזיקה פילדלפיה תהיה תמיד המקום בו הסול הפך לדיסקו, המקום שבו האף, גאמבל ו-MFSB חיברו מקצבים מרובעים לתיזמור עשיר ומתוק, והגדירו את הצליל של הדיסקו בשנות ה-70. 

פאסט פורוורד 20 שנה, אמצע שנות ה-90, ופילדלפיה שוב הופכת למרכז מוזיקלי תוסס וחשוב. גם הפעם מילות המפתח הן גרוב, נשמה ומוזיקה לריקודים. מצד אחד סצינת הסול של פילי שיגרה לעולם את הרוטס, ג׳יל סקוט, בילאל, ויקטר דופלה וקינג בריט. מצד שני, ניצב ג׳וש ווינק, אחד מענקי הטכנו וההאוס בכל הזמנים, שביחד עם קינג בריט הקים את הלייבל Ovum ב-1994, שהפך לאחד מהלייבלים הכי יציבים בעולם ההפכפך והדינאמי של המוזיקה האלקטרונית.

אז מהו הצליל של פילדלפיה ב-2014? Ovum, שחוגגים השנה 20 שנה, מספקים תשובה אחת אפשרית לשאלה הזו - סאונד שמטשטש את הגבולות בין האוס לטכנו, בין אמריקה לאירופה, בין מועדונים קטנים ומיוזעים להיכלי ההדוניזם באיביזה, בין העבר לעתיד של המוזיקה האלקטרונית. סוד היציבות של Ovum הוא בצליל העל-זמני, שלא נוהה אחרי אופנות חולפות ולא פוזל לעבר מצעד ההשמעות של ביטפורט. הרוסטר של הלייבל הוא עדות נוספת לכך - שמות גדולים כמו דיג׳יי סניק, בו וויליאמס, אלקסקיד, דיג׳יי פייר, סבסטיאן לגר, לוקו דייס, ולצידם שמות מוכרים פחות. מפיקים אמריקאים, ולצידם נציגים מכל העולם - צרפת, גרמניה, אסטוניה, איטליה, וכמובן - גם ישראל (רועי בריזמן, שלומי אבר ואיתמר שגיא). כיום Ovum הוא אחד הלייבלים החשובים והמכובדים בעולם, ונדמה שהוא כאן כדי להשאר -  עוד 20 שנה לפחות.

בבלוק - 

JOSH WINK

ג׳וש ווינק, המוכר לקהל הישראלי עוד מסוף המאה הקודמת, כשהיה אורח קבוע במועדון האומן 17 בירושלים, הוא מחלוצי תרבות הרייב האמריקאית, שזכה למעמד של גיבור על, בעקבות טראק האסיד האולטימטיבי, Higher State of Consciousness, לצד טרקים נוספים כמו Don't Laugh ו-I'm Ready.

כיום, מספר חודשים לאחר פרסום האי.פי החדש שלו, Balls, עשר דקות של מייהם טכנו האוסי מפלצתי, שמבעיר רחבות ברחבי הפלנטה וזוכה לתמיכה של תקליטני על כמו ריצ'י הוטין, סוון ואת' וטיגה, ג'וש ווינק מופיע בקביעות בכל מרכזי הסצינה הבינלאומית, מהספייס באיביזה, דרך פסטיבלי ענק כמו Tomorrowland, ועד למעוזי האנדרגראונד של גרמניה כמו הברגהיין, הפנורמה בר ורוברט ג'ונסון, הטראו באמסטרדם ואחרים. 

ג'וש ווינק הוא די.ג'יי השולט באמנות שלו ללא עוררין. מניה בטוחה. הצמידו אותו למערכת סאונד כמו של הבלוק ולקהל הכי טוב בעולם, ותקבלו מסיבה שאסור להחמיץ.

STEVE BUG

סטיב באג אמנם מזוהה בדרך כלל עם הלייבל שלו Poker Flat, אבל את נקודות ההשקה שלו עם Ovum, אפשר למצוא בשני הריליסים שלו בלייבל ובקילומטראז׳ הארוך של שיתופי פעולה בינו לבין  ג'וש ווינק על העמדה, בדרך כלל באירועים גדולים כמו ה-WMC במיאמי, או ה-ADE.

הנה מה שכתבנו לפני המסיבה הקודמת, לפני פחות מחצי שנה: ״הסטים של באג מורכבים מביטים אנלוגיים, בייסליינים שמנים ומלודיות אפלוליות שיוצרים ביחד תבשיל בעל השפעות לא צפויות על המשתמש. בין תופעות הלוואי הרשומות על העטיפה: חוסר שינה, הזיות וקפיצות לא רצוניות באוויר. רוב התופעות אמורות להיעלם כ-12 שעות אחרי השימוש, אבל בשילוב עם מיקסר אנלוגי ומערכת סאונד מהטובות בעולם, אנחנו מעדיפים לא לקחת אחריות.״

מי שהיה שם, יודע שזה נכון. מי שלא - שיישאל את מי שהגיע למסיבה.

בסקוואט - 

Ambivalent - אחת התוספות האחרונות לרשימת האמנים של Ovum -  ניו יורקי שמתגורר בברלין, הוא עוד נקודת השקה בין עולמות הטכנו וההאוס של ארה״ב וגרמניה, תימה שעומדת במרכז הערב הזה.

את עשר השנים האחרונות בילה קווין מקהיו כתושב של שתי ערים גדולות. ניו יורק וברלין. האמביוולנטיות הזו היא גם מקור השם של הפרוייקט המוזיקלי שלו - Ambivalent. 

מקהיו עשה את פריצת הדרך שלו דרך m_nus של ריצ׳י הוטין. הריליסים שלו בלייבל הם מינימל טכנו עם טוויסט, לפעמים סינתים שיוצאים משליטה, לפעמים קטעים ווקאלים שמכניסים הומור דק וסליז להפקה הנקיה. אבל כשמקהיו מתקלט, עומד מול קהל - יוצא ממנו משהו הרבה יותר מלוכלך ופחות … מינימלי. דוגמא לסאונד הזה אפשר לשמוע בסינגל המעולה שהוא הוציא ב-2013 ב-Ovum. ״ממוגרם״ נשמע כמו מחווה לטכנו של הניינטיז כשהוא נעשה מהמרחק הדרוש ב-2013. לופים של ברייקביט נשברים על צפצופי אסיד ומתחת קצב האוס שלא מפסיק לדחוף קדימה.

ג'וש ווינק:

Josh Wink - Balls
כדורים? ביצים? לג׳וש יש את שניהם. הנה התפלץ האחרון מבית ווינק שזוכה לתמיכה אצל שורה ארוכה של תקליטני על.

Don't Laugh
כל מי שאי פעם יצא לרקוד בניינטיז איבד את עצמו לצלילי הטראק הזה. וכל מי שעושה מוזיקה היום צריך ללמוד איך לשלב הבנה אינטואיטיבית של מוזיקת ריקודים אלקטרונית שלא מאבדת אפילו גרם מהאפקטיביות שלה, עם קצת הומור דק.

Wink - Track 9 (Size 9 Bootleg Version)
הקטע הזה העיף וממשיך להעיף הרבה רחבות ריקודים על פני הפלנטה

רי אדיט לא אופייני מצידו של ווינק, שמותח קלאסיקה של מארווין גיי אל 12 דקות שמעבר לקשת

וכמובן, כאן הכל התחיל. חיבור מושלם בין סצינת הרייבים לעולם ההאוס, ואולי קטע האסיד המפורסם ביותר אי פעם.
Higher State of Consciousness

סטים:

סט מעולה של ווינק ממועדון הספייס באיביזה. בין דיפ האוס לטכנו, בין עוצמה לרגש. ויש גם קלוז אפים על עבודת הידיים המיומנת.

JOSH WINK at Family Piknik 2013
סט נהדר של ווינק בפסטיבל פמילי פיקניק במונפלייה, אוגוסט השנה

Profound Sound

סטיב באג:

Steve Bug - My Sweet Vital Angel 
הריליס השני של באג ב-Ovum - עם אקורדים רכים, באס מלטף, צלצולי משולש, וקצב שירקיד לכם קודם את הלב ומשם יעבור לרגליים

טרק הטק-האוס החלוצי של באג מ-1999, "Loverboy", עם התפתחות איטית והיפנוטית שהניחה את היסודות לסאונד של המינימל

והרמיקס של ג׳וש ווינק ל-Loverboy של סטיב באג. בשביל זה יש חברים.

טכנו גרובי ועמוק עם קריצה לדטרויט כמו שרק החרק יודע לעשות, מתוך האלבום האחרון שלו "Noir". ערוך עם קטעים מסרט אילם שמתאימים כמו כפפה

שובו של ג'ק - המחווה של סטיב לשיקגו האוס של סוף שנות השמונים. שימו לב למלאכת הסונגרייטינג המחושבת, ובעיקר לקטע שבו הוא אומר "ג'ק" 300 פעם

סטיב באג משתף פעולה עם עם מיס קיטין

מטעין את סאונד הטק-האוס המינימליסטי בכמויות של גרוב

סטים:

Josh Wink vs Steve Bug - Live @ Welcome To The Future (Amsterdam, Netherlands) 2012
ג׳וש ווינק וסטיב באג גב אל גב, מחליקים כיפים - זו לא רק המוזיקה, הם פשוט חברים טובים

המיקס המטמטם שסטיב הקליט לסדרה היוקרתית של הבי.בי.סי, אסנשיאל מיקס

סט מאוקטובר האחרון במדריד. מתחיל עם הקטע של קני לארקין שהיה כאן בשבוע שעבר

אמביואלנט:

Ambivalent & Michael L. Penman - Memogram
זה מה שמקהיו עשה עם  Ovum השנה - לצליל הטכנו הקשוח שלו הוא הוסיף כמה גרמים של האוס ואסיד, ערבב, והקדיח עד שיצא רותח. ורוצח.

ממש בסוף 2013 יצא הסינגל הזה בלייבל Octopus הברצלונאי. פצצת טכנו דיגיטלי שלא מרפה לרגע.
הלייבל אפילו נותן להורדה את קבצי האייבלטון של הטרק (ערוצים מפורקים והכל)

טכנו מדוייק, וכמעט מפחיד. לא מומלץ לשמוע לבד בבית באמצע הלילה.

Ambivalent - R U OK
הטרק שפתח למקהיו את הדלת. מה זה פתח? העיף את הדלתות בבעיטה מוחצת. ביט חולני ומינימלי שרק הטקסט המעוות מצליח להאפיל עליו. אזהרה - עלול לעורר פרנויה. 

Snowblind - Ambivalent
הריליס האחרון בינתיים בלייבל m_nus, עוד תשדורת מהצד האפל של טכנו אמביוולנטי טיפוסי

ולקינוח, טרק שאמביוולאנט נתן להורדה חינמית בכריסמס האחרון

סטים:

אוסף ודיג׳ייסט שערך וניגן אמביוולנט. הצליל של ה(אנדר)_גראונד, ה(אובר)_גראונד וה(בק)_גראונד מתחברים באיזור שבין האוס עם סימפולי דיסקו וטכנו של מכונות אנלוגיות. אמביוולנט כדיג׳יי בשיאו. 

Ambivalent - Live at Public Works - San Francisco 25-01-2013

קווין מתראיין בעיר הטכנו של גלאזגו, לקראת מסיבה של Bigfoot’s Tea Party

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.