SPEEDY J, TERENCE FIXMER, PROSUMER // 6.2.14


הכינו את הגלימה, את טייטס הספאנדקס ואת סמל האות J המנצנצת על החזה. גיבור-העל, Speedy J, מגיע בפעם הראשונה לישראל, כדי להציל אתכם מעוד שבוע חסר רחמים.

במסיבה הראשונה שלנו בחודש פברואר, לייבל הטכנו ההולנדי של חלוץ האלקטרוניקה יוכים פאאפ (את הכינוי ספידי ג'יי קיבל בזכות זריזות הידיים שלו על העמדה) ישתלט על הרחבה הראשית, עם סט אינטנסיבי ומחשמל של המאסטרו מרוטרדאם בכבודו ובעצמו, בהופעה ראשונה אי פעם בישראל, יומיים לפני שינגן לצידם של לוקו דייס וכריס ליבינג בפסטיבל Awakening.

ספידי ג'יי ינחת בתל אביב ביחד עם חברו ללייבל, גאון הטכנו הצרפתי, Terrence Fixmer, שיכנס לספר השיאים של המועדון בתור האמן שאנחנו מחזירים להופעה נוספת אחרי פרק הזמן הקצר ביותר, פחות מחודשיים אחרי שהעיף אותנו למימד אחר בסקוואט, עם ההופעה האנלוגית החיה הטובה ביותר ששמענו כבר שנים. הפעם על מערכת הסאונד של הבלוק. מפחיד.

ובסקוואט - בהמשך למגמת הכיסאות המוזיקליים, עם אמנים שחוזרים לסקוואט אחרי שהופיעו ברחבה הראשית ולהפך, ישוב אלינו אחד מתקלטיני ההאוס הטובים ביותר בעולם, ויתמסר לחלל האינטימי ולמערכת הסאונד העוטפת של הסקוואט, מצוייד בערימת ווינילים ענקית, ובחיוך הגדול והמחבק שלו. Prosumer חוזר לתל אביב !

---------------------------
Thursday 6.2 at The Block
ELECTRIC DELUXE LABEL NIGHT
---------------------------
SPEEDY J
NL


TERENCE FIXMER (LIVE)
FR
Tal Cohen :: Anna
---------------------------
The Squat:
PROSUMER
 Berlin / Edinburgh
Partok
---------------------------

ספידי ג'יי

יוכים פאאפ AKA ספידי ג'יי נחשב לאחד ממפיקי הטכנו הראשונים שהעבירו ליבשת אירופה את לפיד הטכנו שהוצת בדטרויט.

כמו רבים מחלוצי הטכנו, הוא גדל על היפ הופ ואלקטרו, ובסוף האייטיז נחשף לצלילים הנוכריים שהגיעו מארה"ב. קלטת דמו שנשלחה לג׳ון אקווהויוה סידרה לו את הריליסים הראשונים בלייבל Plus 8, ומאז ועד היום, הוא לא הוריד את הרגל מהגז, אפילו לא לרגע.

בז׳אנר המחפש באופן עקבי את החיבור בין שכלתנות לבין האינסטינקטים הראשוניים ביותר שלנו והחותר תמיד קדימה אל עתיד אוטופי או דיסטופי לא ידוע, פאאפ הוא ההתגלמות של כל אלה, עם מוזיקה שהיא פיזית וגולמית, באותה מידה שהיא מורכבת ורבת ניואנסים.

הוא היה בין מפיקי הטכנו הראשונים שדחפו את הז׳אנר לקהל רחב יותר באמצעות פורמט האלבום, כחלק מ-Artificial Intelligence, הסדרה רבת ההשפעה של הלייבל Warp, לצד שמות כמו אפקס טווין וריצ'י הוטין. במקביל, המשיך לחקור את האיזורים האבסטרקטיים, לצד האיזורים הפיזיים, באלבומים שיצאו בלייבל הטכנו Novamute, השלוחה המועדונית של Mute, ביתם של אגדות כמו דפש מוד, יאזו, ניצר אב, ורבים אחרים.

כיום, 20 שנה אחרי, כשקצב הטכנו שולט ברחבות הריקודים של אירופה, השלים פאאפ מעגל שלם, רחב ומרתק, והוא עומד בחזית העולמית של הז'אנר, עם הלייבל המדהים Electric Deluxe, המוביל את החידושים האחרונים בתחום, ומשחרר ריליסים מגוונים ומרתקים מאת אמנים כמו כריס ליבינג, טומי פור סבן, וכמובן טרנס פיקסמר, האורח השני שלנו במסיבה.

הריליסים של אלקטריק דלוקס מכילים כלים מיוחדים לדי.ג'ייז, בהתאם לחזון האבולוציה של אמנות התקלוט המודרנית שפאאפ מוביל ביחד עם חברו כריס ליבינג. מדובר בטכניקה המטשטשת את הגבול בין לייב לבין תקלוט דיגיטלי, כשהתקליטן משתמש בארבעה ערוצים במקביל, שיטה שאומצה על ידי רבים מהדי.ג'ייז הבולטים בתעשייה.
.
ערבי אלקטריק דלוקס מתקיימים באופן קבוע במילקי וואי ובטראוו האמסטרדמים, כמו גם במקדש הטכנו הברלינאי, הברגהיין, בלונדון ובערים נוספות באירופה, בהם מנגן ספידי ג'יי ביחד עם תקליטני על נוספים כמו ריצ'י הוטין, מרקו קורולה, מרסל דטמן, רדיו סלייב, מת'יו דיר, כריס ליבינג ואחרים.

ספידי ג'יי מעיף את הקהל בפסטיבל Time Warp באמסטרדם.
ארבעה פטיפונים וירטואליים, אפקטים, מכשירי לופים, ואלפי אנשים שמאבדים את זה.

סט של ספידי ג'יי בברגהיין הברלינאי

פנו לעצמכם חצי יום כדי להכנס לאווירה :) - סט של 6 שעות, לא פחות, של טכנו ברמה הגבוהה ביותר
Trouw, Amsterdam 08-03-2013

סרטון ההדגמה לנייטיב אינסטרומנטס ביחד עם כריס ליבינג.
השניים מדגימים את שיטת התקלוט שלהם ב-4 לפטופים. הפרוייקט המשותף נקרא collabs 3000 ותחת השם הזה הם הוציאו שני אלבומים שכללו כלים לדי.גייז שמנגנים בשיטת הלופים. Next level !

שיתוף פעולה של ספידי ג׳יי עם לוסי, מתוך אלבום משותף שיצא בשנה החולפת. רוברט הוד פוגש את Boards of Canada במרתף חשוך

Armstrong, לזכר האסטרונאוט הראשון על הירח. טכנו טהור וכנה, שיגרום גם למתים לקום לתחיה

Pullover 1992, טרק הפריצה של ספידי-ג׳יי
אותו קטע, כש50 אלף אוהדים של פיינורד רוטארדם שרים ביחד את תפקיד הסינתיסייזר. מטורף.    

אלקטריק דלוקס, קטע משנת 2000 שיצא בפלוס-8, ועל שמו נקרא הלייבל שפאאפ פתח כמה שנים אחר כך. פצצת טכנו חסרת רחמים עם האנרגיה הגסה של העבודות המוקדמות של ספידי ג׳יי, ועבודת סאונד מדוייקת ורב שכבתית שמאפיינת את האאוטפוט המאוחר שלו

De-Orbit מסדרת ארטיפישיאל אינטיליג׳נס של ווארפ, אחד הקטעים הכי יפים של תחילת שנות ה-90

הסט של ספידי ג׳יי בסדרת הפודקאסטים הנהדרת של הלייבל Electric Deluxe, תאווה לאוזניים

---------------------------

טרנס פיקסמר

כל מי שחווה את הסט של פיקסמר בסקוואט לפני פחות מחודשיים, במסיבה עם ארט דיפרטמנט, לא ישכח את החוויה בזמן הנראה לעין. שלמות כזו של קצב וסאונד אנלוגי היא נדירה בכל קנה מידה ולכן, למרות שפיקסמר הודיע לנו ולארט דיפרטמנט, מיד כשסיים לנגן, ש-"הסקוואט הוא החדר שלי !", החלטנו שאנחנו פשוט לא יכולים לעמוד בפיתוי לשמוע את הצלילים האלה גם במערכת של הבלוק (ואנחנו מבטיחים לכם ולפיקסמר שהוא עוד יחזור גם לסקוואט).

פיקסמר, שהתחיל את דרכו המוזיקלית כמפיק ותקליטן של טכנו תעשייתי, מחוספס ובלתי מתפשר, הפך לאגדה מקומית בצפון צרפת ונחשב במשך שנים ליוצר נערץ אך נישתי ומחתרתי. בשנים האחרונות התמונה השתנתה כששתי אגדות הטכנו Speedy J ו-Chris Liebing לקחו אותו תחת חסותם והחלו לפרסם את המוזיקה שלו בלייבלים שלהם. חותמת האיכות, כמו גם ההשפעה האסתטית של שני הענקים האלה היתה בדיוק מה שפיקסמר היה צריך כדי לעבור מהאנדרגראונד הצרפתי לקדמת הבמות הגדולות בעולם.

הסאונד שלו הפך בהדרגה ליותר נקי, צלול וחללי, אבל עדיין אפל, בעומק של קילומטר מתחת לפני האדמה ובועט כמו שטכנו צריך לבעוט. כיום, פיקסמר הוא חלק בלתי נפרד מערבי הלייבל של אלקטריק דלוקס עם ספידי ג'יי, ו-CLR עם כריס ליבינג, ומופע הלייב שלו נחשב לאחד מהמופעים המבוקשים ביותר בסצנת הטכנו העולמית.

אם ספידי-ג׳יי הושפע מהיפ הופ ואלקטרו בצעירותו, אז הרי שטרנס פיקסמר הצרפתי הושפע עמוקות ממוזיקה אלקטרונית תעשייתית, עם אלמנטים גותיים, שיצאה מהאייטיז. קחו למשל את פרוייקט הצד של פיקסמר עם דאגלס מקארתי, סולן "ניצר אב" שהזכרנו לפני כמה פסקאות. או את Warm, שיצא בג׳יגולו רקורדס, ודוגם את התקליטון הראשון שיצא אי פעם במיוט - Warm Leatherette, סיפור על מכונות ואנשים שמתנגשים זה בזה בחזון דיסטופי של העתיד, רווי במתח מיני.

נשמע כמו הגדרה מצויינת למסיבת טכנו, אם אתם שואלים אותנו.

מתוך האי.פי האחרון של פיקסמר. יופי היפנוטי תת מימי

פיקסמר משאיר חותם אנלוגי בבוילר רום ברלין

לייב של פיקסמר מפסטיבל ADE באמסטרדם. נפלא

אולי ככה נשמעות קרני השמש כשהן זורחות על פני כדור הארץ במבט מהחלל

תחזיקו טוב את הלסט כשאתם מקשיבים לדבר המשוגע הזה מצמרר

וידאו קליפ עמוס דימויים ויזואליים מדוייקים, שמתרגמים את המוזיקה המטרידה, העתידנית, האפלה והפרנואידית לפרקים, שהפיק כאן פיקסמר

עוד ריליס משנה שעברה, Psychik, שכולל עוד פן ביצירה של פיקמסר - טרק עם ווקאל ממכר ומלא געגוע של קורמק

---------------------------

פרוסיומר

ובינתיים… בסקוואט:

אם ברחבה הראשית נתמסר לצלילים האפלים והאינטנסיביים של אצולת הטכנו האירופאי, באווירה של סוף העולם שמאלה, את הקארמה הזו נאזן עם הצלילים החמים והמלטפים של אחד מתקליטני ההאוס הטובים ביותר בעולם היום. עברה חצי שנה מאז הביקור הקודם של פרוסיומר בבלוק, והוא ישוב אלינו, הפעם לחלל האינטימי של הסקוואט, עם ערימת ווינילים, והחיוך הרחב, המחבק והמאיר שלו.

בתור מי שהיה במשך שנים הרזידנט האגדי של הפנורמה בר בברלין ואחד מהנציגים הבולטים של תחיית הסאונד האמריקאי באירופה, עיצב פרוסיומר את טעמם של עשרות אלפי בליינים דרך אין ספור לילות של קלאבינג בהם ליטש את אמנות המאגיה שלו ככהן הגדול של הרחבה עם התריסים הנפתחים בבוקר. גם כיום, כשטרנד החזרה לסאונד האנלוגי בשיאו ומאות מפיקים ותקליטנים מתחקים אחריו, הוא עדיין מצליח להישמע כמו אי בודד של אותנטיות בלתי מתפשרת - הדבר האמיתי.

פרוסיומר הוא אדם שמתייחס לאומנות שלו כאל דבר קדוש. הוא פיוריסט של סאונד שממשיך לנגן כמעט אך ורק וינילים, יש לו רגישות נדירה לקצב והמיקסים שלו הדוקים ומוקפדים עד לביט האחרון. כשצופים בו תוך כדי עבודה, אפשר מיד להבין שהוא מכיר בעל פה כל צליל ותו שחרוטים על התקליטים שלו ויודע לכוון אותם בצורה מדויקת כך שיפגעו בכל המקומות הנכונים ולא ישאירו לקהל שום סיכוי להתגונן מפני הגרוב. הצלילים חמים, מלטפים, מלאים בניצוצות של אהבה, אבל המקצבים כמעט שטניים בכח ההיפנוטי הממכר שלהם, הסימפולים הסליזיים מעבירים צמרמורת של רגשות אשם מתוקים והסאונד האנלוגי המחוספס גורם לאיבוד של תחושת הזמן והמרחב וסוגר את החבילה עבורנו. מוכנים לשמוע מוזיקה כזו כל לילה ולרקוד כמו בובות על חוטים בתיאטרון של פרוסיומר. מה שכמה מכונות תופים של רולנד יכולות לעשות..

ככה הוא נשמע בביקור נוסף בבוילר רום, לפני שלושה חודשים בלונדון

סט שפרוסיומר הקליט לתחנת הרדיו הדנית TweakFM, עם צילום שיגרום לכם להרגיש כאילו אתם עומדים איתו באולפן

בוילר רום ברלין

מיקסמאג די.ג'יי לאב - לא להתייאש, השידור מתחיל מדקה 02:00 לתוך הקליפ

פיצ׳ר אוהב על פרוסיומר במגזין הווידאו Slices:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.